author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/18

افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) یا سرویس همکاری در فروش یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. این صنعت از سال ۲۰۱۵ به‌طور متوسط هرسال 1/10% رشد داشته است. در این متن در مورد صنعت افیلیت مارکتینگ، انواع گروه ها در این صنعت, مزیت ها و معایب, و مراحل تبدیل به یک افیلیت صحبت میکنیم.

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟

به این صورت است که برای حضور در این صنعت نیاز ب حضور فیزیکی در بازار یا امثال آن ندارید. بازاریابی دیجیتال را افراد خارج از کسب و کار انجام میدهند. بوسیله Affiliate Marketing شما میتوانید توی خواب هم کسب درامد کنید. برای اکثر مردم Affiliate Marketing اولین قدم برای شروع کسب درامدشان در دنیای اینترنت بوده است.

بطور کلی میتوان گفت افیلیت مارکتینگ یعنی قرار دادن تبلیغ محصولات مردم و یا کمپانی ها در وبسایت خود و کسب درصد کمیسیون تعیین شده از درامد آن درصورت کلیک کردن مشتری ها بر روی آن لینک.

هدف از بازار اقیلیت در اینترنت چیست؟

هدف این است که شما تعداد بیشتری از افراد را جذب لینک های خود کنید و آن ها را به بازدید صفحات فروشنده هدایت کنید، هرچه افراد بیشتری روی لینک‌های شما کلیک کنند، شانس بیشتری برای کسب درامد دارید.

باید سعی کنید ترافیک خود را به بالاترین حد خود برسانید… هرچه ترافیک بیشتر باشد افراد بیشتری کلیک خواهند کرد و در نهایت فروش بیشتری خواهید داشت.

درواقع صنعت افیلیت مارکتینگ شامل سه گروه می‌شود:

  1. فروشندگان محصولات: به عنوان سازنده ,برند و غیره نیز شناخته میشود. این افراد یا فرد محصول را میسازند و میتوانند یک کمپانی بزرگ یا یک فرد خاص باشد.
  2. Affiliate Marketing ها : این افراد هم میتوانند یک کمپانی بزرگ یا یک فرد باشند. درواقع همینجاست که Affiliate Marketing رخ میدهد. این افراد باید با قرار دادن تبلیغ محصولات در وبسایت مشتری را قانع به کلیک کردن و خرید آن کنند.
  3. خریداران یا کاربران: درواقع این کاربران هستند که باعث جلو رفتن چرخه ی افیلیت مارکتینگ می شوند. اگر ان ها نباشند هرگز این سیستم پیش نمیرود.

سیستم افیلیت مارکتینگ چیست؟

انواع برنامه های همکاری در فروش

پرداخت به ازای کلیک PPC : در این مدل ناشر به ازای تمام کلیک هایی که از طرف مشتری ایجاد شده بدون اینکه در نظر بگیرد  به خرید منجر شده یا نه هزینه دریافت می کند.

پرداخت به ازای جذب لید PPL: در این مدل ناشر به ازای هر مشتری که ایجاد کرده هزینه دریافت می کند.

پرداخت به ازای فروش PPS :  ناشر به ازای هر فروشی که برای صاحب محصول انجام می شود هزینه دریافت می کند.

6 دلیل عالی برای استفاده از سیستم افیلیت مارکتینگ برای کسب درآمد دلاری

  1. هزینه بسیار پایین راه اندازی
  2. عدم نیاز به کارمند
  3. عدم نیاز به محصول
  4. عدم نیاز به هزینه بسیار زیاد برای شروع
  5. کسب درآمد غیرفعال
  6. کار کردن در هر ساعتی که میخواهید.

چگونه در چهار مرحله فروشنده یا merchant  شویم؟

داشتن ایده ی یک محصول مشخص.

معتبرسازی ایده : شما میتوانید یک ایده داشته باشید و فقط ادامه دهید ولی چه فایده اگر مردم آن را نخواهند؟ یک ایده ی خوب ایده ایست که مردم از ان استقبال کنند.

ساختن محصول : شاید با خواندن این مورد به فکر ساختن فیزیکی محصول که نیازمند سرمایه و پول زیادی است بیوفتید. ولی پیشنهاد ما این است که در ابتدا یک نسخه دیجیتالی برای شروع بسازید که نیاز به پول زیادی هم ندارد. و در اخر وقتی محصول ساخته شد شما به یک افیلیت مارکتینگ برای ترویج و تبلیغ محصولتان دارید.

بیشتر بدانید  تولید محتوای دیجیتال چیست و چگونه ایجاد می شود؟

مزیت های سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

  • افزایش تعداد خریداران محصولتان در کشور ها و نقاط مختلف.
  • ساختن روابط کلیدی با افیلیت های بزرگ و افزایش سود بیشتر.
  • بدست اوردن کاربران و خریداران بیشتر بدون صرف وقت جهت جست و جو برای ان ها.
  • برای خریداران: نیازی نیست راه زیادی را برای خرید فیزیکی محصول طی کنید و با افراد مختلف سر و کله بزنید.
  • برنامه های منتشر کننده وبسایت خرید در سایت های افیلیت یک منبع قابل اعتماد برای بررسی تقاضای مشتری هستند.
  • این سیستم نیازمند سرمایه گذاری نیست.

معایب سیستم همکاری در فروش

فروشندگان ممکن است در ابتدا درصد کمیسیون بیشتری به افیلیت برای جذب انها پیشنهاد دهند و پس از موفقیت میزان آن را کاهش دهند. سرقت اینترنتی: یعنی امکان دارد هکر ها لینک های افیلیت  شما را بدزدند و کمیسیون شما را بردارند .

  • فعالیت افیلیت های جعلی
  • هزینه های افیلیت مارکتینگ

سیستم افیلیت مارکتینگ چیست؟

چگونه با افیلیت مارکت کسب درامد کنیم؟

با انواع برنامه‌های Affiliate Marketing آشنا شوید. برنامه‌های مختلفی در بازاریابی افیلیت با توجه به روش‌های پرداخت قابل اجرا است:

هر پرداخت به ازای هر فروش (CPS)

پرداخت به ازای هر فروش  اصلی‌ترین نوع پرداخت در Affiliate Marketing است که اساس افیلیت با این روش پرداختی پایه گذاری شده است.

هر پرداخت به ازای جذب هر مشتری (CPL)

اگر هدفتان در این صنعت جذب لید است از روش پرداخت به ازای جذب مشتریان استفاده کنید.

هر پرداخت بر اساس هر نمایش آگهی (CPM)

اگر هدفتان افزایش آگاهی از برند است  روش CPC را انتخاب کنید. اما چون کلیک به‌منزله خرید محصول نیست این روش برای سنجش آگاهی از برند معیار مناسبی است.

هر پرداخت با تعرفهٔ ثابت

یعنی به ازای قرار گرفتن هر تبلیغ و لینک بر روی سایت، مبلغی  ثابت برای آن شخص در نظر گرفته خواهد شد .

در سال 2020 باید چه استراتژی های افیلیت مارکتینگی به کار ببریم؟

  • تبلیغ محصولاتی که با آن ها آشنایی کامل دارید.
  • تبلیغ محصولاتی از فروشندگان مختلف
  • همیشه نرخ های  خود را بررسی و بهینه سازی فرمایید
  • این که از چه راهی ترافیک دریافت میکنید مهم است

مشکلات افیلیت مارکتینگ

از زمانی که این صنعت ظهورکرده و افراد زیادی درآن مشغول شده اند ,افیلیت کنترل خیلی کمی روی این گونه فعالیت ها بوده است که مشکلاتی را هم برای کاربران و هم برای فروشندگان ایجاد کرده است از جمله :

  • تبلیغ های غلط
  • کلیک های اجباری (برای بدست اوردن کوکی کامپیوتر افراد)

اگر میخواهید وارد این صنعت گسترده و رو به رشد شوید باید مواظب این گونه سو استفاده هایی که در دنیای مجازی رخ میدهد باشید.

جمع بندی

افیلیت مارکتینگ در واقع نوعی  بازاریابی دو سر برد است که به صنعت همکاری در فروش بازار آنلاین گفته می شود. در این معامله دو طرف سود میبرند و ضرری وجود ندارد و از همه مهم تر اینکه قرارداد های جدی نیست. اما فقط زمان و صبر بسیار است  که میتواند ذر این کار نتیجه بدهد و وجود پلتفرمی که بر روی اعتماد کاربران بنا شده باشد به پیشرفت در این موضوع کمک چشمگیری می کند.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *