author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/21

جذب مشتری با تولید محتوا چگونه انجام می‌شود؟ ممکن است این سوال در ذهن اکثر نویسندگان سایت‌ها یا وبلاگ‌ها وجود داشته باشد که از چه طریقی می‌توان ضمن تولید محتوا، مشتریان بیشتری را جذب نمود و اعتماد یک کاربر را به دست آورد؟ همچنین این که سئو در تولید محتوا چه نقشی را ایفا می‌کند؟ مقاله‌ای که پیش روی شماست، می‌تواند پاسخ مناسبی برای اینگونه سوالات شما باشد. بنابراین شایسته است در ادامه مقاله ما را همراهی نمایید تا ابهامات و پرسش‌هایی که در ذهن دارید، رفع و رجوع گردد.

تولید محتوا می‌تواند به‌عنوان یک هنر محسوب گردد و برای اینکه بتوانید روشی برای جذب مشتری انتخاب نمایید و به موفقیت و پیشرفت دست یابید، لازم است دارای تجربه، انگیزه و علاقمندی باشید.

قطعا می‌دانید یک محتوا یا یک مطلب بر این اساس به نگارش در می‌آید که بتواند کاربر را به سمت خود بکشاند و با او ارتباط برقرار نماید. هنگامی که ارتباط و اعتماد لازم میان سایت و کاربر به‌وجود آمد، اکنون مسیر پیشرفت شروع می‌گردد. امروزه دربسیاری از زمینه‌های تجاری، سیستم سنتی دیده می‌شود و همچنان بر این تصورند که اگر از تخفیف محصولات وخدمات خود برای مشتری به‌کار ببرند، روشی برای جذب مشتری به دست آورده و شمار مشتریان افزایش می‌یابد. اما درحقیقت اینطور نیست و کاربر یا مشتری همواره به‌دنبال اطلاعات مناسب، کافی و درست است تا بتواند بهترین را انتخاب نماید. پس تبلیغات در تولید محتوا و روشی برای جذب مشتری، نقش موثری داشته و سعی کنید تبلیغات قانع‌کننده‌ای را جهت جذب و افزایش تعداد مشتریان به‌کار بگیرید.

نکات جذب مشتری با تولید محتوا

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد تولید محتوا، روشی برای جذب مشتری و افزایش تعداد مشتریان به‌شمار می‌رود. جلب اعتماد مشتری در این زمینه حائز اهمیت می‌باشد. اما ناگفته نماند صرفا به دست آوردن اعتماد مشتری در این خصوص کفایت نمی‌کند و لازم است موضوع محتوا با نوع مشتری همخوانی داشته باشد. برای مثال ممکن است صاحب سایت خدماتی در زمینه تجهیزات و لوازم پزشکی ارائه دهد یا چنین محصولاتی را به فروش برساند، اما در محتوای سایت خود درباره فروش عینک آفتابی نیز سخن بگوید. در این حالت مشتریان اندکی جذب این سایت می‌شوند. زیرا برخی مطالب ومحتوای سایت با خواسته‌ها و نیازهای آنان مطابقت نداشته و مرتبط نیست. پیشنهاد می‌گردد جهت یافتن موضوع مناسب با محتوای تولیدی خود از سایت storybase کمک بگیرید تا اطلاع پیدا کنید که اکثریت کاربران در مرورگرها به‌دنبال چه موضوعی هستند.

ارتباط مستقیم بین جذب مشتری و جذابیت محتوا

از دیگر فاکتورهای مهمی که درجذب مشتری تاثیر زیادی دارد، جذابیت محتوای تولیدی است. به‌عبارت دیگر هر چه محتوای شما از لحاظ اطلاعات، جذابیت، به کار بردن عکس وفیلم و… سطح بالایی داشته باشد، ارزشمندتر خواهد بود و مشتریان بیشتری را به‌سمت خود جذب می‌کند. بنابراین جذابیت محتوا، روشی برای جذب مشتری به‌شمار می‌رود. به‌طور مثال فرض کنید در حال جستجوی یک موضوع خاص در مرورگر اینترنت هستید. با بازکردن صفحه موردنظر، شروع به مطالعه خط اول می‌نمایید ونگاهی جزئی وبسیار مختصر به ادامه مطلب می‌اندازید که کلیه این امور تنها در 10 ثانیه اتفاق می‌افتد.

بنابراین یک تولیدکننده محتوا، زمانی به‌عنوان یک هنرمند شناخته می‌شوند که قادر باشد با جادو در لغات و کلام نافذ، استفاده ازمطالب مفید و جامع و همچنین به‌کار بردن عکس و فیلم، مشتری را به سمت خود جذب نموده و این تمایل را در او ایجاد کند که ادامه مطلب را نیز با علاقمندی مطالعه نماید. هنگامی‌که این اتفاق مثبت در محتوای شما بیفتد، موتور جستجوگر گوگل امتیاز مثبتی را برای محتوای شما درنظر می‌گیرد و موجب بالا رفتن رنکینگ سایت شما می‌گردد. درنهایت، ‌با افزایش امتیازات حاصله، درصد احتمال اینکه سایت شما توسط تعداد کاربران بیشتری دیده شود، بالا می‌رود.

برندینگ سایت و تاثیر بازاریابی محتوا بر آن

تاکنون از خود پرسیده‌اید که چه زمانی نیاز زیادی به رتبه‌بندی و رنکینگ گوگل ندارید؟ در بخش‌های پیشین گفته شد یکی از راه‌های بالا رفتن تعداد مشتریان، جلب اعتماد مشتری است. برهمین اساس، چنانچه محتوای وب‌سایت شما به گونه‌ای باشد که مشتری پس از یک بار بازدید، مجددا تمایل داشته باشد سایت را مطالعه نماید، این بدان معناست که سایت در مرحله برند شدن قرار گرفته است.

ازسویی دیگر، اگر کاربر مستقیما نام و آدرس سایت را در مرورگر جستجو نماید، نشان از معروف شدن سایت شما دارد که در این خصوص می‌توان سایت دیجی‌کالا را مثال زد. شمار زیادی از کاربران جهت خرید اجناس خود به‌صورت اینترنتی به سراغ سایت دیجی‌کالا می‌روند. بنابراین چنانچه این روند را در پیش بگیرید، موتور جستجوگر گوگل امتیاز مثبتی را برای شما در نظرگرفته و باعث بالا رفتن رنکینگ سایت می‌گردد. پس سعی کنید درراستای تولید محتوا و روشی برای جذب مشتری، استراتژی‌های لازم را رعایت نموده و جهت برند شدن و رونق تجارت خود، مورد استفاده قرار دهید.

جذب مشتری به صورت رایگان از طریق بازاریابی محتوا

برای اینکه بتوانید به روشی برای جذب مشتری که به صورت رایگان است دست یابید، بایستی بازاریابی محتوا داشته باشید. در واقع مهارت شما در زمینه‌های تخصصی سایت می‌تواند نکته مثبتی به‌شمار رود. بسیاری از صاحبان سایت‌ها جهت بالا بردن بازدید مشتریان، صرفا به پرداخت هزینه تبلیغاتی اکتفا نموده و از تولید محتوای با ارزش و مناسب غافل می‌شوند. اما اگرچه پرداخت هزینه تبلیغات راهی موثر درجذب مشتری است، اما به تنهایی روش ایده‌آلی نبوده و در کنار آن لازم است محتوای مناسب و کاربردی نیز تولید شود تا کاربر اطلاعات کافی به دست آورد.

در غیر این‌صورت ممکن است مشتری سایت را بازدید کند، اما به دلیل اینکه اطلاعات کافی در دست ندارد از خرید محصول یا بهره‌گیری از خدمات سایت صرف‌نظر می‌کند. چه‌بسا این که اگر در هر زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت ننماید، درصد بازدید سایت شما صفر خواهد شد.

انس گرفتن مشتری در نتیجه تولید محتوای با کیفیت

برخی مواقع اتفاق می‌افتد که تولید محتوا در سایت به اندازه‌ای با کیفیت، مطلوب و برای مشتری جذاب است که وی در هر زمانی انتظار معرفی محصول جدید یا خدمات نوین را دارد. این امر نشان‌دهنده آن است که کاربر سایت با شما انس گرفته و در صورتی‌که محصولی جدید را معرفی کنید، وی بدون ابهام، نسبت به خرید محصول اقدام می‌نماید.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *