تولید محتوای صوتی
author avatar
mohsen faraji
بروزرسانی در تاریخ 2021/04/08

امروز در این مطلب قصد داریم کاربرد تولید محتوای صوتی در سئو سایت را با شما عزیزان مورد بررسی قرار دهیم. اگر به دنبال فهمیدن علت استفاده از محتوای صوتی در سایت ها می باشید، بهتر است که تا آخر مطلب با ما همراه باشید. برای سفارش تولید محتوا به کجا مراجعه کنیم؟ لازم نیست جایی برید، با ورود به سایت سفارش تولید محتوا می توانید هر مقدار محتوا که لازم دارید را به دست آورید. با ما تماس بگیرید، ما شما را در این راه همراهی و راهنمایی می کنیم.

استراتژی تولید محتوای صوتی

امروزه تولید محتوا به صورت صوتی به یکی از بهترین راه برای بهینه و با کیفیت تر کردن محتوا و سئو مطلب تبدیل شده است، به این صورت که افراد می توانند به صورت یک صوت، توضیحاتی در مورد آن مطلب را درون متن اصلی قرار داده تا مشتری بتواند اطلاعات بیشتر و کافی را در آن مطلب به دست آورد. در ادامه مطلب به دنبال این هستیم که بفهمیم چرا باید از تولید محتوای صوتی در مطالب و سئو مطلب خود استفاده کنیم.

محتوای صوتی چیست؟

ببینید به صورت کلی محتوای صوتی بیشتر شکل پادکست دارد، یعنی اینکه با یک سری برنامه های خاص، صوت مورد نظر را تولید کرده و در سایت قرار می دهید، در نظر بگیرید که محتوای صوتی شما باید کاملا مفید و کامل باشد، شما می توانید محتوای صوتی را با هر چیزی گوش کنید.

محتوای صوتی,محتوای صوتی,محتوای صوتی,
تیم ایجاد محتوای صوتی

کاربرد تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی چه کاربردی دارد؟ محتوای صوتی را چه جاهایی می توان به کار برد؟ در زیر به برخی از کاربردهای آن اشاره کرده ایم:

  • همان طور که می دانید امروزه بیشتر سایت ها برای اینکه بتوانند سایت خود را در گوگل بالا ببرند، می توانند از پادکست ها و محتوای صوتی در سایت خود استفاده کنند، بنابراین برای بالا بردن نمره سایت در گوگل می توان از محتوای صوتی استفاده کرد.
  • شما می توانید برای آموزش دادن بخشی از مطلب متنی خود را به صورت ویس ارائه کنید و همین می شود محتوای صوتی که در سایت به کار می رود.
  • شما می توانید علاوه بر اینکه محتوای صوتی استفاده کنید، فایل مربوطه را در سایت هایی که مربوط به پادکست می باشند نیز بگذارید و سپس توسط این امر رتبه و سئو مناسب برای سایت خود به دست آورید.
  • یک ویژگی و کاربردی که تولید محتوای پادکستی دارد این می باشد که شما می توانید یک محتوای صوتی تولید کنید و حین اینکه فردی وارد سایت شما شد به آن یک حالتی مانند پیامد خوش آمد گویی بدهد.
  • می توانید آن محتوای صوتی که در سایت خود درست کرده اید را در شبکه های اجتماعی نیز قرار دهید که بسیار پر کاربرد تر بشود.
  • می توان به جای اینکه یک مقاله را به صورت متنی درون سایت قرار دهید، یک محتوای صوتی را در سایت قرار داده و به کار های خود و سئو خود زیبایی و تفاوت ببخشید.
محتوای صوتی,محتوای صوتی,محتوای صوتی,
کاربرد تولید محتوای صوتی

هدف استفاده از تولید محتوای صوتی

به صورت کلی برای استفاده از پادکست در مطالب، هدف های زیادی را می توان مثال زد؛ در ادامه به دنبال این هستیم که اهداف اصلی که مربوط به تولید محتوای صوتی می شوند را برسی کنیم، با ما همراه باشید.

بهبود رتبه سایت

به این صورت که هر زمان که شما در محتوای خود، پادکست یا محتوای صوتی قرار دهید، باعث می شود سئو سایت شما بسیار مهم و ارزشمند شود، زیرا که پوینت محتوای صوتی را از گوگل گرفته اید.

هزینه کم محتوای صوتی

امروزه برای اینکه شما بتوانید تولید محتوا در سایت انجام دهید، می بایست افرادی را استخدام کنید که کار تولید محتوا را انجام می دهند، اما از طرف دیگر شما در تولید محتوای صوتی می توانید خودتان به تنهای یک محتوای صوتی را ایجاد کنید.

بیشتر بدانید  محتوای زرد چیست؟ آیا از این محتوا استفاده کنیم؟

باعث حفظ مشتری

پادکست ها سبب افزایش ارزش مطلب شده و از هر نظر آن را قوی تر می کنند؛ چه از نظر مشتری و چه از نظر گوگل. شما با قرار دادن ویس ها و پادکست ها در متنتان به نوعی اعتماد کاربرانی که وارد سایت می شوند را جلب می کنید و به آن ها این حس را می دهید که زمان آن ها برایتان مهم است و به نوعی آن را محترم شمرده اید. اینکار سبب مراجعه مجدد کاربران به سایتتان می شود.

افزایش سرعت سایت

گاهی اوقات برخی افراد از محتوای صوتی به جای عکس استفاده میکنند، شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا محتوای صوتی باعث بالا رفتن سرعت سایت می شود؟ ببینید به صورت کلی هر زمان که از تصاویر در مطالب استفاده می کنید، باعث می شود که سرعت سایت کاهش یابد اما از طرف دیگر اگر شما از محتوای صوتی به جای محتوای تصویری استفاده کنید، باعث می شود که علاوه بر زیادتر شدن سرعت سایت، به محتوای خود ارزش هم ببخشید.

محتوای صوتی,محتوای صوتی,محتوای صوتی,
درج پادکست در مطلب

امتیاز گوگل برای محتوای صوتی

چند سالی است که گوگل قرار دادن پادکست یا ویس را درون مطلب امتیاز شمرده و به هرشخصی که علاوه بر محتوای متنی به محتوای صوتی بپردازد، پوینتی جهت بهبود رتبه سایت می بخشد. در زیر به امتیازاتی که در نتیجه تولید محتوای پادکستی و صوتی به سایت تعلق می گیرد اشاره کرده ایم:

  1. امتیاز سئو
    به این صورت که هر زمان که شما در مطالبی که ایجاد می کنید، پادکست قرار دهید، باعث می شود گوگل به شما یک سری امتیازات که مربوط به سئو سایت می باشد را ارائه دهد، در نظر بگیرید این امتیاز زمانی به شما داده می شود که در محتوایی که تولید می کنید، محتوای صوتی قرار گیرد.
  2. گوگل به دنبال تولید بخشی از سئو به نام محتوای صوتی
    به این صورت که امروزه خود گوگل نیز به دنبال این هست که یک بخش مجزا به نام تولید محتوای صوتی ارائه کند و استفاده از این کار به صورت همگانی شود و این نشان می دهد که خود گوگل برایش تولید محتوا به صورت صوتی و پادکستی بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.
محتوای صوتی,محتوای صوتی,محتوای صوتی,
امتیاز گوگل برای تولید محتوای صوتی
نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که امروزه محتوای صوتی به یکی از بهترین راه های بهبود سئو سایت و همچنین رتبه کلمات کلیدی تبدیل شده است. با استفاده از این استراتژی تولید محتوا می توانید سایت خود را به مخاطبین هدفتان معرفی کنید و از اینکار برای برندینگ و افزایش اعتبار سایتتان بهره ببرید. برای سفارش تولید محتوا به صورت صوتی کافی است به سایت منلین مراجعه کنید. قبلا در مقاله ای جدا در مورد نرم افزارهای تولید محتوای صوتی به معرفی تمامی این ابزارها پرداخته ایم، توصیه می کنم حتما این مقاله را مطالعه کنید.

سوالات متداول تولید محتوای صوتی

  • آیا می توان برای ایجاد محتوای صوتی از یک سری برنامه های خاص استفاده کرد؟
    در جواب به سوال باید بگویم که بله شما می توانید از یک سری برنامه خاص که مربوط به تولید مطالب صوتی می باشند استفاده کنید و از طرفی دیگر هیچ ایرادی برای استفاده از برنامه های مختلف برای تولید محتوا به صورت صوتی وجود ندارد.
  • آیا منلین تولید محتوای صوتی هم انجام می دهد؟
    بله. انواع سفارشات تولید محتوا توسط سایت منلین و تیم متخصص آن پذیرفته می شوند. کافیست جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
  • هزینه تولید محتوا به صورت صوتی در سایت منلین به چه صورت است؟
    ببینید به صورت کلی بستگی به شما دارد که چه نوع محتوای صوتی نیاز دارید و بسته بر نیاز شما آن قیمت توصیف می شود.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *