عوامل ایجاد موانع و مشکلات تولید کنندگان محتوا، به هر نوع اطلاعاتی که به مخاطب ارائه میشود، چه از نوع متنی، ویدئویی یا… محتوا گفته میشود. مدیریت کردن این محتوا نیاز به دانش خاصی دارد تا بتوان اثر گذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد. همیشه در هر کاری مشکلاتی وجود دارد که برخی از مشکلات تولید محتوا عبارتند از :
موانع و مشکلات تولید محتوا
زمانبر بودن تولید محتوا
برای تولید محتوا باید زمان زیادی را صرف کرد که هم رضایت مشتری جلب شود و هم کار خوبی از آب در بیاید. به همین دلیل بیشتر تولیدکنندگان محتوا زمان زیادی را برای این کار صرف میکنند.
فقدان منابع کافی برای تهیه محتوا
یکی دیگر از موانع و مشکلات تولید کنندگان محتوا کمبود منابع کافی برای تولید محتوایی مناسب و کارآمد است که این مشکل میتواند به دلیل تحریم باشد. مانند سایتهای مهم و کارآمد که در ایران به دلیل بعضی از سیاست کشورهای دیگر است که ایران نمیتواند به آن دسترسی داشته باشد. و یا موضوع مورد نظر خاص بوده و منابع کمی درباره آن اطلاعات داشته باشند که معمولا موضوعات جدید اطلاعات کمی درباره آن موجود است.
مشکل بودن تهیه محتوای منحصر به فرد
بعضی از مشتریان حساس بوده و به همین دلیل کار خیلی خاص و تکی میخواهند که در هر جایی پیدا نشود و هر کسی هم نمیتواند چنین محتوایی را تولید کند.
عدم امکان صحبت با مشتریان
معمولا کارهای تولید محتوا به صورت دور کار هست و در بیشتر مواقع کسانی که پروژهها را قرار میدهند با گرفتن مبلغی کار را به افراد دیگری میسپارند و به همین دلیل امکان صحبت با مشتری فراهم نمیشود.
نبود محتوای کافی در حوزهای خاص
مخصوصا در سایتهای ایرانی نمیتوانیم درباره بسیاری از موضوعها اطلاعات پیدا کنیم و در موضوعهای خاص هم اطلاعات کمی وجود دارد.
فقدان آمار یکسان در محتواهای مختلف
تکراری بودن محتوا
یکی دیگر از موانع و مشکلات رایج برای مشتریان و تولید کنندگان محتوا این است که قالبهای سایت یا برخی از محتویات سایت یا کارهای گرافیکی مثل پوستر و کارت ویزیت و … کپی و یا مشابه کارهای افراد دیگر است که این امر سبب ایحاد مشکل هم برای مشتریان و تولید کننده میشود. متاسفانه در کشور ایران کسی قانون کپی رایت را رعایت نمیکند و قانون هم پیگیریهای لازم را درباره این موضوع انجام نمیدهد به همین علت بسیاری از افراد سودجو از این موضوع استفاده کرده و به راحتی کار افراد دیگر را کپی میکنند.
کاهش سرعت لود شدن سایت
یکی از اساسیترین مشکلات در طراحی سایت دیر لود شدن سایت است. که دلایل زیادی میتواند داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از قالب : برخی قالبها باعث سنگینی سایت میشوند که علت دیر لود شدن سایت است و دلیل دیگر میتواند هاست باشد. هاستهای ارزان قیمت موجود در بازار معمولا چنین مشکلاتی دارند و دلیل دیگر میتواند برخی کد نویسیهای غلط یا اضافی باشد که مشکلاتی را به وجود میآورد. یکی دیگر از عللها میتواند این باشد که تصاویر پر حجمی در سایت باشد که باعث کند شدن و سنگینی سایت میشود. به همین سبب است که از تصاویر کم حجم در سایتها مورد استفاده قرار میگیرد.
نداشتن روحیه و اخلاق مناسب برای تولید محتوا
یک از موانع تولید کنندگان محتوا باید روی کار خود وقت و تمرکز کافی بگذارند و بسیاری از افراد چنین روحیهای را ندارند. به همین علت به مشکل بر میخورند. یکی دیگر از اخلاقهایی که تولید کننده محتوا باید داشته باشد این است که انتقاد پذیر باشد و سریع از کوره در نرود و انتقاد دیگران را بپذیرد و به اشتباه خود پی ببرد تا بتواند کار با کیفیتی به مشتری ارائه دهد.
نبود کارهای خلاقانه
این مشکل معمولا برای کسانی است که کارهای گرافیکی انجام میدهند. و یا ضبط ویدئو میکنند. در کارهای گرافیکی مخصوصا در طراحی لوگو داشتن ایدهای خلاقانه که هر فردی لوگو را پسند کند، موضوع مهمی است به همین علت است که افراد مبتدی ایدههای جذاب و قابل قبولی ندارند و این کار را کنار میگذارند. در ضبط ویدئو و ادیت ویدئو هم وجود ایده خلاقانه یکی از مهمترین گزینهها است و افرادی که چنین مشکلی دارند میتوانند با نگاه کردن نمونه کارهای دیگران صرفا برای ایده گرفتن نه کپی کردن خلاقیت مغز خود را افزایش دهند البته راههای روانشناسی هم برای پرورش ذهن خلاق وجود دارد که افراد میتوانند از آن استفاده کنند.
کمبود کار
یکی دیگر از موانع و مشکلات رایج نبود کار است که البته خود دلایل زیادی میتواند داشته باشد. که رایجترین آنها عبارتند از : مهم ترین دلیل این موضوع میتواند به خاطر این باشد که این کارها نرخ بالایی داشته به همین دلیل افراد از دادن پول برای این کارها منصرف میشوند. یا بعضی افراد با دادن قیمت پایینتری بازار کار را خراب میکنند. البته برخی به دلیل نداشتن نمونه کار (رزومه) کار پیدا نمیکنند و برخی هم به دلیل ضعیف بودن طرحی که روی آن کار کردند همه این ها دست به دست هم میدهد تا چنین مشکلی به وجود آید.
عدم توانایی لمس محصولات توسط مشتریان
عدم مطابقت محتوا با برخی از مرورگرها : در وردپرس برخی از قالبها برای همه و در همه مروگرها قابل نمایش نیست که این موضوع مشکلات زیادی را برای برخی به وجود آورده است.
ضعفهای سیستمهای مدیریت محتوا همانند جوملا و وردپرس که عبارتند از:
- نیاز به دانش و تجربه نسبی برای تغییر کدها
- عدم انعطاف پذیری در تغییرات سایت
- وجود کدهای اضافه که منجر به ضعیف شدن سئو سایت میگردد : این امر در سیستم مدیریت محتوای جوملا بیشتر دیده میشود. به همین علت معمولا افراد تازه کار و مبتدی چنین با چنین مشکلاتی مواجه میشوند.
راههای شناسایی موانع تولید محتوا و نحوه رفع آنها
در بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا نقش مهم یا بهتر است بگویم اصلی را ایفا میکند. با تولید کردن محتوایی با کیفیت میتوان استراتژی بازاریابی محتوایی خود را تضمین شده دانست. بیشترین موانعی که در بازاریابی محتوایی وجود دارد مربوط به فرآیند تولید کردن آن است.
یک سری نکتههای ساده وجود دارد که باید رعایت شود تا بتوان محتوایی در خور مخاطب ایجاد کرد. برای هر کسب و کاری تولید محتوا یکی از اصلی ترین ارکان آن است. همه ما میدانیم برای اینکه سایتی داشته باشیم که بتواند با رقبا رقابت کند و همواره در مسیر رشد باشد باید وبلاگی بروز داشته باشیم. همچنین این موضوع دیگر برای همه قابل لمس است که آینده بازاریابی محتوایی به سمت ویدیوها کشیده شده است. پس ما باید محتوا تولید کنیم و هر مشکل یا مانعی که سر راهمان قرار دارد را برداریم.
پس با هم موانع را شناسایی کردیم و حالا میخواهیم بدانیم که چطور آنها را برطرف کنیم.
با توجه به اهمیت تولید محتوا، تقریبا میتوان گفت که همه شرکتها میخواهند از طریق بازاریابی محتوایی سئو سایت خود را بهبود ببخشند و باعث افزایش ترافیک سایت خود باشند. اگر با استفاده از یک برنامه ریزی درست یک نقشه راه برای بازاریابی محتوا خود در نظر بگیرید مطمئنا باید انتظار یک رشد قابل توجه و در نتیجه آن فروشی فوق العاده را داشت.
موضوع درگیری شرکتها با تولید محتوا
اغلب شرکتها شروع قدرتمندی دارند اما در ادامه نمیتوانند یک برنامه بلند مدت را دنبال کنند. بهترین راهی که برای این شرکتها میتوان در نظر داشت همکاری کردن با یک شرکت یا آژانس تولید محتوا است. مزیتی که در همکاری با شرکتهای تولید محتوا قابل توجه است، راحتی کار و نداشتن دغدغه برای تولید محتواهای تاثیر گذار است.
ثابت قدم بودن و داشتن یک تقویم تولید محتوا برای پیشبرد اهداف بازاریابی محتوا امری کاملا ضروری است. کدام وبلاگ است که خیلی کم و به ندرت بروزرسانی شود؟ اصلا چنین وبلاگی شانسی در بین رقبا دارد؟ همانطور که میدانید همه سایتهایی که در رتبههای بالا جا خوش کردهاند همگی وبلاگهای بروزی دارند.
2 نظر در مورد مقاله “ موانع و مشکلات تولید محتوا و 5 راه رهایی از این موانع نابود کننده ” ثبت شده است
آرزو
مطلب مفیدی بود 👍
محمد رضایی
سلام دوست عزیز خوشحالیم که تونستیم به شما کمک کنیم.