author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/09

تقویم تولید محتوا چیست؟ تقویم محتوا، یک برنامه ریزی نوشته شده برای انتشار محتوا در تاریخ‌های مشخص است. تقویم‌های محتوا معمولاً دارای قسمت‌های زمان تولید محتوا، زمان انتشار، کلمه‌های هدف و عنوان محتوا است.

چرا داشتن تقویم محتوایی مهم است؟

اگر وبلاگ شما صرفا برای سرگرمی ساخته شده و به صورت نامنظم پستی را منتشر می‌کنید، نیازی به تقویم تولید محتوا ندارید. اما اگر می‌خواهید که یک کسب و کار آنلاین موفق داشته باشید و از بازاریابی محتوا استفاده کنید، و همچنین کلماتی که استفاده می‌کنید به صورت سازمان یافته و تخصصی دنبال شود، باید یک تقویم درست داشته باشید. سه راه وجود دارد که تقویم تولید محتوا به استراتژی بازاریابی محتوایی کمک می‌کند. استفاده از این تمرین باعث می‌شود که، همه کارهایی که مربوط به محتوای شماست انجام شود.

در واقع این کار به شما اطمینان می‌دهد که هیچ چیز را فراموش نکنید و همه را به درستی انجام دهید. داشتن یک تقویم محتوایی خوب باعث می‌شود که همکاری بین تیم شما آسان‌تر شود و همه راه خود را بدانند. امروزه دیده شده وبلاگی که توسط یک نفر نوشته می‌شود، حتما نیاز به تقویم دارد. کسانی هم که به صورت گروهی کار می‌کنند به چنین تقویمی برای مدیریت کردن کارها و پیش بردن منظم کار بیش‌تر نیاز دارند. برای این کار می‌توانید از ابزار گوگل شیت استفاده کنید که به صورت آنلاین همه بتوانند از این تقویم استفاده کنند.

بیشتر بدانید  کارشناس تولید محتوا کیست؟ چگونه یک کارشناس حرفه‌ای شویم؟

تقویم تولید محتوا یک نوع کلی از مواردی است که در آینده قرار است انجام دهید را نمایش می‌دهد. به عنوان مثال ما از تقویم خود استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که تمامی مطالب مهم را به یکباره منتشر نکنیم، و طی یک زمان بندی درست آن‌ها را منتشر کنیم. همچنین می‌توانیم از به وجود آمدن مطالب تکراری جلوگیری کنیم. به این ترتیب است که می‌توانیم کل استراتژی بازاریابی خود را برای چند ماه آینده در یک صفحه مشاهده کنیم.

بهترین روش‌ها

عناصر اصلی تقویم محتوایی خود را بشناسیم، ابزارهای تقویم محتوایی زیادی وجود دارند که ما در این مقاله قصد داریم با آنها آشنا شویم:

  • تقویم‌های محتوایی نیاز نیست خیلی پیچیده باشند.
  • وظیفه آن تسهیل کارها برای شما و تیم تان است.

این به این معنی است که می‌توانید با استفاده از یک تقویم ساده و استفاده کردن از گوگل شیت کار خودتان را شروع کنید.

۴ مورد که هر تقویم تولید محتوا باید داشته باشد

عنوان

بیشتر بدانید  تولید محتوا در رشت

مهم‌ترین قسمت یک تقویم خوب عنوان آن است. محتوایی که شما می‌خواهید در وبلاگ و در شبکه‌های اجتماعی یا هر جای دیگری منتشر کنید باید یک عنوان خوب داشته باشد. هدف اصلی تقویم شما این است که عنوان‌های خود را از قبل برنامه ریزی کرده باشید و آن‌ها را طبق نکاتی که در مقاله چگونه یک عنوان خوب بنویسیم یاد گرفته‌اید بنویسید. برخی از شرکت‌های بزرگ، عنوان محتوای خودشان را یک سال قبل برنامه‌ریزی کرده‌اند و می‌دانند که در هفته آینده یا ماه آینده چه موضوعی را می‌خواهند منتشر کنند.

برای برنامه‌ریزی کردن محتوای خود از قبل زمان مناسبی وجود ندارد. سعی کنید برنامه‌ریزی‌های خود را ۶ ماهه انجام دهید، چون همه چیز در دنیای بازاریابی دیجیتال می‌تواند به سرعت تغییر کند. تا زمانی که یک مکانی وجود داشته باشد که به شما بگوید قرار است در آینده چه کارهایی را انجام دهید، نظم و روال کاری خودتان را به خوبی پیش خواهید برد.

بیشتر بدانید  تولید محتوا در مشهد چگونه انجام می شود؟

مکان قرارگیری محتوا

این مکان همان جایی است که محتوا قرار است در آن قرار گیرد. در واقع بعد از انتخاب عنوان، ما مشخص می‌کنیم که عنوان و این محتوا برای کدام بخشی از سایت است. استفاده کردن از یک پلتفرم برای قرارگیری تقویم محتوا باید به گونه‌ای باشد که تمامی اعضای تیم به آن دسترسی داشته باشند. استفاده کردن از کاغذ و دفترچه یادداشت گوشی شاید فقط برای خودتان مناسب باشد. اما استفاده کردن از یک ابزار بسیار قدرتمند برای بهره گیری تمام اعضای تیم از محتوای آن می‌تواند کار را برای شما بسیار راحت کند. تمام محتوای خود را دسته بندی کنید و محتوای هر دسته و صفحات مشخص را جداگانه بنویسید.

تبلیغات محتوا

مهم‌ترین موردی که باید بعد از انتخاب عنوان در تقویم خود داشته باشید، این است که بدانید چه زمانی می‌خواهید محتوای خود را تبلیغ کنید. یا چه زمانی آن محتوا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید. شاید هم آن را در وبلاگ به اشتراک می‌گذارید. بهتر است برای تبلیغ کردن محتوای خودتان از عنوان‌های جدیدتر استفاده کنید و عنوان آن با عنوان محتوای اصلی شما کمی متفاوت باشد.

بیشتر بدانید  تولید محتوا در شبکه های اجتماعی + 10 نکته مهم برای تولید محتوای شگفت انگیز

لیستی از ایده‌های تولید محتوا برای آینده

این لیستی از ایده‌های محتوایی است که هنوز به طور فعال روی آن‌ها کار نمی‌کنید. به طور مثال ایده‌ها می‌تواند زمانی که شما در حال رانندگی کردن هستید یا در حال تماشای تلویزیون، یک موضوع به صورت تصادفی به ذهن‌تان می‌رسد و با خود فکر می‌کنید که بهتر است در مورد آن محتوای تولید کنید، باشد. ایده‌ها را تماما در یک ستون جدا نوشته و برای آینده از آن‌ها می‌توان استفاده کرد. ایده‌ها در تقویم شما فعلاً کاربردی ندارند اما خودتان را تخلیه کنید تا ایده‌ها به راحتی از دست نروند.

از ابزارهای تقویم تولید محتوا استفاده کنید

ابزارهایی وجود دارد که به طور خاص برای ایجاد و مدیریت یک تقویم خوب طراحی شده‌اند. بسته به میزان محتوایی که قرار است تولید و منتشر کنید ممکن است بخواهید روی این نرم‌افزارها سرمایه گذاری کنید. در اینجا لیستی از این نرم افزارها را با شما به اشتراک می‌گذاریم که بعضی از آن‌ها شاید برای شما آشنا باشند و بعضی دیگر نیز آشنایی چندانی با آن‌ها نداشته باشید. پس با دقت همه را مورد بررسی قرار دهید و نسبت به نیازتان از نرم افزارها استفاده کنید.

بیشتر بدانید  بهترین برنامه و نرم افزار تولید محتوا در سال 2020 برای سایت

گوگل شیت (Google Sheet): احتمالاً محبوب‌ترین گزینه برای اکثر افراد و تیم‌های کوچک گوگل شیت باشد. همان‌طور که می‌دانید این ابزار رایگان است و کار کردن با آن هم به سادگی صورت می‌گیرد. این ابزار برای همکاری‌های تیمی یک گزینه ایده آل است.

مایکروسافت اکسل: نرم افزار اکسل هم که نیازی به توضیح و تعریف ندارد ابزاری بسیار مناسب است، اما با این تفاوت که برای کار تیمی گزینه مناسبی نیست.

تقویم گوگل: اگر برای این کار خودتان شخصا می‌خواهید دست به کار شوید، این ابزار می‌تواند مناسب باشد. با توجه به اینکه اطلاعات روی ایمیل  قرار می‌گیرد و گروهی از آن استفاده کنید فایده‌ای ندارد.

Coschedule: برنامه‌ای فقط برای استفاده شخصی از آن.

Loomly: این برنامه امکانی دارد که برای پست‌های وبلاگ یا پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌خواهیم به صورت خودکار منتشر کنیم بسیار مناسب است.

افزونه editorial calendar برای وردپرس: افزونه رایگان که قابلیت درگ اند دراپ دارد. این افزونه می‌تواند یک ابزار خوب و در دسترس باشد، برای کسانی که می‌خواهند در خود وردپرس این کار را انجام دهد.

بیشتر بدانید  11 ابزار تولید محتوا برای راحت کردن تولید محتوای با کیفیت

ابزارهای بعدی که وجود دارد سیستم‌های مدیریت پروژه مانند ترلو، اسلک،اسانا هستند.

دیدگاه ها

3 نظر در مورد مقاله “ تقویم تولید محتوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ ” ثبت شده است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *