تولید محتوا

آموزش تولید محتوا با ساده ترین روش ها

آموزش تولید محتوا کار ساده‌‌ای برای من نیست. اما روش هایی که گفته میشه در این مقاله کار رو مثل آب خوردن می کنه! الان همه میدانیم که تولید محتوا یک دارایی بسیار مهم در امر بازاریابی بشمار میرود. اگر نمی‌دانید تولید محتوا چیست توصیه میکنیم که مقاله ی تولید محتوا چیست را مطالعه کنید. این استراتژی ثابت کرده است که ارزش وقت و زمانی که برای آن می گذاریم را دارد. هرچند که تولید محتوا میتونه سودمند باشه ولی در همین حال وقتگیر هم هست. در این مقاله ما تصمیم گرفتیم که آموزشی تحت عنوان “ آموزش تولید محتوا سایت ” را ارائه دهیم.

در مشاغل و کسب و کارهای کوچک که نمی توانند برای خود یک تیم تولید محتوا را استخدام کنند که برای آنها محتوا تولید کننده ما تصمیم گرفتیم که این آموزش را برای شما قرار دهیم که بتوانید خودتان تولید محتوایتان را انجام دهید.

معمولا زمانی که شخصی صحبت از تولید محتوا میکند. منظور او فقط محتوای متنی نیست و محتوای ویدیویی و عکس ها و پادکست ها هم از نمونه محتوای هستند که شرکت ها و سایت ها ان ها را برای کسب و کارشان نیاز دارند. نوشتن محتوا دلایل بسیار زیادی دارد. شما با نوشتن محتوای با کیفیت می توانید فروش خود را بیشتر کنید و بازدید کننده های بیشتری را به سایت خود بکشانید.و اعتمادی را ایجاد کنید که مخاطبانتان با شما ارتباط برقرار کنند.

تولید محتوا جذاب با خاطره نویسی

آموزش تولید محتوا را میبینم ولی آیا درآمدی دارد؟

اخیرا تولید محتوا تبدیل به یکی از شغل های پردرآمد در دنیا شده است. بنابراین تولید یک محتوای یونیک یا منحصر بفرد که بتواند مخاطب را متقاعد به خواندن آن مطلب کند می تواند شما به یکی از افرادی که از این شغل درآمد های بسیار بالایی دارند تبدیل کند.

آموزش تولید محتوا خود نمی تواند که تمام کار باشد که ما بگوییم شما فقط محتوا را تولید کنید دیگر کاری لازم نیست نه اینگونه نیست محتوای شما باید با بالاترین کیفیت باشد. محتوایی که شما می نویسید اگر کیفیت بالایی داشته باشد موارد زیر را برای شما به ارمغان می آورد :

  • بازدید وب سایت شما را بیشتر می کند
  • تعداد فالوور ها و اعضای کانال یا پیج های شبکه های اجتماعی شما را افزایش می دهد
  • شما را به عنوان یک متخصص معرفی می کند
  • شما را در ذهن مشتری هدف خود نگه می دارد
  • باعث افزایش فروش شما می شود

تولید محتوا

اول فکر کنید که چه چیزی می خواهید بنویسید

قبل از اینکه شروع کنید به نوشتن محتوا ، باید اول فکر کنید که چه چیزی میخواهید بنویسید؟ اول از همه آن مطالبی که میخواهید در مورد آنها بنویسید رو در سایت ها و مجلات پیگیری کنید. با استفاده کردن از اخباری که مرتبط با موضوع کاری شما هستند سعی کنید بروز باشید. بروز بودن خیلی می تواند به شما در نوشتن یک محتوای مناسب کمک کند.

وقتی که شما به یک مطلب علاقه دارید و میخواهید در مورد آن بنویسید آن را با تیم خود در میان بگذارید و از ایده و نظرات آن ها استفاده کنید. بدترین اشتباهی که در بین تولید کنندگان محتوا میتوان دید این است که آنها اغلب محتوا را برای راحتی کار بخشی از آن را کپی می کنند.اما این کار اشتباهی است که نباید انجام شود.

دوم لیستی از کلمات کلیدی که را تهیه کنید

در این قسمت از آموزش تولید محتوا ما به شما می گوییم که لیستی از آن کلمات کلیدی که در نظر دارید را تهیه کنید. شروع کنید به نوشتن در مورد یکی از ان کلمات کلیدی اگر اطلاعات زیادی در مورد ان نوشته ندارید شما می توانید با ابزارهایی که کلمات کلیدی شما را گرفته و یک عبارت در مورد ان کلمه به شما میدهند کمک بگیرید. وب سایت های زیادی هستند که این کار را انجام می دهند که یکی از این وب سایت ها ubersuggest است.

سوم نوشتن یک عنوان برای محتوا

افرادی که تولید محتوا را شروع کرده اند. و آموزش ها را دنبال نکرده اند. متاسفانه بعضا دیده شده که عنوان های مناسبی برای محتوایی که میخواهند تولید کنند نمی نویسند. نوشتن یک عنوان جذاب برای محتوا خود میتواند یک امتیاز مثبت و مهم در خواندن آن محتوا و جذب کاربر شود.

بطور مثال محتوایی که میخواهیم تولید کنیم در مورد لاغری است. یک نویسنده یا یک تولیدکننده محتوا که به تازگی کار خود را شروع کرده عنوانی که برای این مطلب انتخاب می کند این است : ” آموزش لاغری ” اما یک نویسنده حرفه ای این عنوان را اینگونه می نویسد : ” 7 راه برای لاغر شدن که شما نمی دانید! ” حال به نظر شما کدام عنوان است که می تواند مخاطب را به سمت خود بکشاند؟ پس نوشتن عنوان جذاب نکتهی مهمی در آموزش تولید محتوا است.

چهارم محتوای همکاران خود را انالیز کنید

ببینید رقبایتان یا ان هایی که با شما در یک زمینه فعالیت دارند چگونه تولید محتوا انجام می دهند در چه زمینه ای می نویسند؟ چگونه می نویسند ترفند های آن ها برای جذب مخاطب هدفشان چگونه است. چگونه مخاطب را به سمت خود می کشانند. هر چه که تحساس می کنید که آن ها در محتوایشان کم دارند شما آن ها را جبران کنبد و محتوای کامل تری را برای مخاطبانتان بنویسید.

پنجم نیاز مخاطبان و کاربرانتان را در نظر داشته باشین

در نظر داشته باشید که مخاطبان و کاربران شما خیلی به دنبال مطالبی می گردند که پاسخ سوالاتشان یا ابهاماتی که در مورد ان موضوع دارند را بدهد. پس سعی کنید که آن نقطه پایانی شما باشید یعنی با رسیدن به سایت شما پاسخ سوالاتشان را بگیرند. که دیگر سایتی را برای گرفتن پاسخ آن سوالشان سر نزنند.

آموزش تولید محتوا

ششم به نوشته های هدفتان جزئی نپردازید

چرا مخاطبان از سایت شما یا از مطلبتان رد می شوند و در جایی دیگر به سراغ آن مطلب می روند؟ در این بخش از آموزش تولید محتوا ما می آیم در آن نوشته هدف یا ان نوشته اصلی که سایت ما به آن پرداخته بصورت جامع و منحصر بفرد به آن میپردازیم. یعنی جزئی و سرسری از کنار آن نمیگذریم ما باید نشان دهیم که در ان موضوع تخصص داریم و مخاطب را درگیر کنیم در ان موضوع که باعث شود مخاطب روی مطلب ما بماند و تامل کند که نویسنده این مطلب یک متخصص در این زمینه بوده است.

هفتم سعی کنید با بقیه متفاوت باشید

اگر سایتی با کانال یا پیجی در مورد آموزش تولید محتوا نوشته است و نکاتی را گفته شما سعی کنید. با توجه به نکته چهارم که گفتیم رقبای خودتان را آنالیز کنید شما بعد از آنالیز کردن آنها میتوانید برخلاف گفته های آنها بنویسید یعنی با آنها مخالفت کنید. شما نوسته های بهتری را بنویسید.

هشتم در یک نوشته یا یک مقاله به یک موضوع نپردازید

شما میتوانید در مورد یک موضوع که میخواهید بنویسید با کلمات کلیدی مرتبط با آن تولید محتوا کنید یعنی در مورد آن مزلب بیاید و مطالب بیشتری را بزارید که بتوانید محتوای جامعی را به کخاطب خود بدهید.

در مورد چه چیزی بنویسیم؟

گاهی اوقات ما آموزش تولید محتوا را میبینیم اما نمی دانیم که در مورد چه چیزی بنویسیم. یا اصلا ایده ای در ذهنمان نداریم و نمیدانیم که باید در مورد چه چیزی بنویسیم. در این مواقع چه کاری باید انجام دهیم ؟

آموزش ایده هایی برای تولید محتوا

  • به سایت هایی که رقیبتان هستند بروید و پربازدیدترین مطالبشان را پیدا کنید
  • در چه چیزی تخصص دارید؟ در همان مورد بنویسید
  • یه کتاب را مرور کنید و در مورد آن بنویسید
  • سوالاتی که در ذهنتان دارید را از بقیه بپرسید
  • دیگران را برای خریدن محصولی خاص راهنمایی کنید
  • محتوای آموزشی تهیه کنید
  • در مورد نحوه کار کردن با شبکه های اجتماعی بنویسید
  • بایدها و نباید هایی که در زندگی عمومی رخ میدهد
  • آینده نگری هایی که در ذهن دارید در آن حوزه کاری خودتان
  • ساخت ویدئو از لحاظ پر نشاط و مهم زندگی خودتان
  • لیستی از بهتری محصولاتی که در یک زمینه وجود دارد را بنویسید

نمی خواهید خودتان ایده بسازید و در موردش بنویسید ؟

اگر نمیخواهید که خودتان ایده ای را پیاده سازی کنید و تولید محتوا کنید آموزش دیگری را برای شما آماده کرده ایم. میتوانید از ایده هایی که بقیه استفاده کرده اند و از آن ها نیز نتیجه گرفته اند استفاده کنید. اما چگونه محتوا برای آن ها بنویسید؟ آموزش تولی این نوع محتوا را هم بیان می کنیم.

فرض کنید که شما در یک سایت با مطالب پربازدیدی وبگردی می کنید شما مطالب آن سایت را بر اساس پر بازدیدترین ها مرتب کنید و آن محتوایی از آن سایت را که آمار بازدید بسیار بالایی را دارند انتخاب کنید. درست است که آن سایت به دلیل داشتن رتبه ی بالا در نتایج گوگل و همچنین داشتن برندینگ قوی توانسته که ان بازدیدها را بدست آورد اما شما نیز میتوانید با نوشتن محتوایی منحصر بفرد به مرور زمان به این جایگاه ها برسید.

نگارش محتوا خیلی مهمه

روش اول

در اینجا شما وقتی مطالب پربازدید را انتخاب کردید بطور مثال همان در مورد لاغری که در بالا مثال زدیم. مطلب آن وب سایت در مورد این است که چگونه در 10 روز لاغر شویم؟ (چنین چیزی ممکن نیست اگرم باشد به سرعت جبران می شود) شما همین موضوع را بصورت انگلیسی در گوگل جستجو میکنید و به سایت های انگلیسی بر میخورید که در این مورد مقالاتی را نوشته اند شما میتوانید که با استفاده از ابزار خود گوگل یعنی Google Translate مقاله ی ان سایت را ترجمه کنید.

لازم بذکر است که ترجمه جزء موارد کپی محسوب نمی شود که گوگل بخواهد سایتی را جریمه کند. اما از طرفی دیگر این نوشته را تحت فشار قرار می دهد و ان هم زمانی است که شما همان محتوایی را که گوگل ترنسلیت برایتان ترجمه کرده را درون مطالب خود قرار می دهید. پس نباید این کار را انجام داد باید با استفاده از آن ترجمه لحن آن متن را عوض کرده که دیگر ترجمه ماشینی نباشد و گوگل هم آن را یک محتوای منحصر بفرد یا یونیک تشخیص دهد.

روش دوم

آموزش تولید محتوا در روش دوم شما میتوانید که در سایت های فارسی که در گوگل در مورد همان مطالب پربازدیدی که قبلا از روی آن کلمات کلیدی خودتان را مشخص کرده اید جستجو کنید و بین آن نتایجی که برای شما نشان داه می شود. مطالبی را که با هم متفاوت هستند و هر کدام اطلاعاتی را در زمینه ای بیان کرده اند را میتوانید انتخاب کنید و با مطالعه ی هر کدام از آن مطالب برداشتتان را از آن ها بنویسید. یعنی دیگر مطلب آن سایت نباشد بلکه آن مطلبی باشد که شما برداشت کرده اید خواندن مزالب ان سایت صرفا برای این است که شما فقط با آن مطلب آشنایی داشته باشید و بدانید که چگونه شروع کنید.

هر نویسنده‌‌ی مبتدی با این 3 آموزش تولید محتوا به راحتی می تواند یک محتوای با کیفیت بالا را بنویسد

شاید بهتر باشه این بخش را با این جمله آغاز کنیم که «تولید محتوا قلب و روح بازاریابی به حساب می آید» با این کار شما دانش خودتان را اثبات می کنید. صدای خودتان را از طریق:

  • مقالات وبلاگ
  • اینفوگرافیک ها
  • ویدئوها
  • کتاب های الکترونیکی
  • وبینارها

و… به گوش مخاطب برسانید.

برخلاف تصور بعضی ها که فکر میکنند تولید محتوا درست آن چیزی است که شما از سایر سایت ها یا مجلات خبری محتوایی را بازنشر دهید، باید گفت که در واقع شما با تولیدکردن محتوا این فرصت دارید که تجربیات شخصی خودتان را بازگو کنید یا تصویری را از صنعت و کسب و کار خودتان را در ذهن مخاطبتان بگنجانید. محتوایی که برای صفحات سایتتان در نظر میگیرید در واقع می تواند به قصد بهینه سازی سایتتان برای موتورهای جستو باشد. با انتشار مطالب بالاتر و بیشتری می توانید که ب راحتی بازدیدکنندگانی را به سمت خودتان بکشانید و بازدید سایتتان را بالا برده و تبدیل به یک فروشنده موفق شوید.

تمرکز در تولید محتوا

1- اطمینان حاصل کنید که فقط روی کلمه کلیدی تمرکز نکرده اید

اگر شما در مورد موضوعاتی که مخاطبانتان دوست دارند ننویسید تولید محتوا معنی ندارد، شما برای مخاطب باید مطلبتان را بنویسید. باید این نکته را توجه داشته باشید که شما بایستی دنبال یک راه حل برای آن سوال یا مشکلی باشید که مخاطبانتان جستجو کرده اند. این در صورتی است که شما بدانید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را جستجو می کنند.

پیدا کردن موضوعاتی برای مخاطبانتان با تحقیقی دقیق برای شناخت شخصیت مخاطب آغاز می شود. به چه علاقه دارند؟ مشکلشان چیست؟ برای دریافت جواب سوالشان به کجا می روند؟ از چه چیزی خوششان می آید و آن را به اشتراک می گذارند؟

کافیست جوابی برای این سوالات پیدا کنید، آنگاه یک اطلاعات کلی در مورد مخاطبان دارید و فقط کافیست با مراجعه به ابزارهایی که وجود دارند کلمات کلیدی که جستجو بالایی دارند را پیدا کنید و در موردشان مقالاتی تهیه کنید.

راه های تشخیص در وب سایت

اگر وب سایت خودتون رو راه اندازی کردید می تونید با استفاده از ابزارهای گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول استفاده کنید که ببینید افرادی که قبلا به سایت شما مراجعه کردن از طریق چه کلماتی آمده‌اند. با استفاده از این ابزارها می توان محتوایی برای کلمات کلیدی هدفتان ایجاد کرد. به عنوا مثال اگر مخاطبی در جستجوی «بهبود کسب و کار» باشد، می توانید عنوانی مثل عنوانین زیر را برای او در نظر بگیرید:

  • چرا بهبود کسب و کار اینقد مهم است؟
  • 5 راه برای بهبود کسب و کار که زندگی شما را تغییر می دهد؟
  • 6 راز برای بهبود شرایط شغلی شما

دقت کنید که کلمات کلیدی را کجای مطالبتان قرار می دهید، کلمات کلیدی باید در موقعیت های مناسبی قرار بگیرند. این کار برای رتبه گرفتن شما در موتورهای جستجو بسیار مفید است. کلمات کلیدی باید در عنوان صفحات، تگ های H1 و… ظاهر شود. که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

در این بخش از آموزش تولید محتوا میخواهیم که 3 راهکار را برای استراتژی تولید محتوا در نظر بگیریم که بتوانید به یک نویسنده حرفه ای تبدیل شوید.

2- تنوع محتوا

درسته که وبلاگ نویسی و نوشتن کتاب های الکترونیکی می تونه به سئو سایت شما کمک بسیار زیادی بکنه، اما بهتره که همه قالب های تولید محتوایی رو در نظر بگیرید و روی همه این قالب ها به نحوی مانور بدین. متنوع کردن محتوا این اجازه رو به شما میده که بتونید توجه مخاطباتون و همچنین توجه خودتون رو به سمت شکل های دیگه ای از ارتباط و بیان مطلب جلب کنه.

بطور مثال، شما یک تحقیقات جامعی را انجام داده‌اید و شاید یک مقاله طولانی برای این تحقیقات شما خیلی مناسب نباشد. مخاطب برای این تحقیق با یک اینفوگرافیک بیشتر می تونه ارتباط برقرار کنه تا یک مقاله یا ایبوک طولانی. اما راهکاری هست که می تونه شما رو خیلی پیش ببره اون هم استفاده از هر دو قالب محتوایی که بر حسب سلیقه‌ای که مخاطب داره می‌تونه نتایج تحقیقات شمارو با استفاده از ایبوک یا اینفوگرافی مشاهده و مطالعه کنه.

در اینجا ما می‌خوایم چندین قالبی که می تونید با استفاده از اون‌ها نتیجه تحقیقاتتون رو به مخاطب عرضه کنید رو با هم مرور کنیم. که استفاده از اون‌ها تاثیر زیادی روی مخاطب خواهد گذاشت.

قالب های مختلف آموزش تولید محتوا

  • اینفوگرافیک ها
  • ویدئوها
  • وبینارها
  • آزمون ها
  • نظرسنجی ها
  • خبرنامه ها
  • مجلات
  • پادکست ها
  • مصاحبه ها
  • گزارشات
  • و…

باید خلاق ترین عضو گروهتون رو انتخاب کنید و موضوعات مدنظر رو برای ارائه مقاله یا انواع فرمت هایی که بالا اشاره شد، در اختیارش قرار داده بشه و محتوایی بی نظیر رو خلق کنه. بعد از چندین ماه نوبت به ارزیابی مقالات نوشته شده توسط شخص می‌پردازیم که نتیجه کارش رو ارزابی کنیم.

3- از قانون 80/20 پیروی کنید

قانون 80/20 (یا اصل پارتو) در بازاریابی محتوا بسیار موثر است. زمانی که برای تولید محتواتون برنامه ریزی می کنید، مطمئن باشید که چیزی که ایجاد می کنید یا به اشتراک می گذارید، بیش از 20% تجارت یا کسب و کار شما را ارتقا نمی بخشد.

هر چه بتونید بیشتر به مخاطباتون کمک کنید بدون در نظر گرفتن اینکه به ازای اون چیزی به شما بدهند. ارزش بالایی از برند شما در ذهن آن‌ها ایجاد می شود. پس در اینجا اون 80% بقیه رو به مطالب آموزشی، سرگرم کننده یا آموزنده می‌پردازیم.

آموزش تولید محتوا برای سایت

در مطالب آموزنده یا آموزشی که تولید می کنید، برند خودتون رو تبلیغ کنید و حس نیاز و لطف رو در مخاطب ایجاد کنید. تبلیغتون رو به نحوی در مطلب نمایش دهید که مخاطب این حس رو داشته باشه که با این کار شما به او لطف کردین و استفاده از محصول یا خدمات شما برای او بسیار مفید هست.

آموزش تولید محتوا سایت

در این مقاله ما قصد داریم تا به شما آموزش تولید محتوای سایت را ارائه دهیم. تولید محتوای وب سایت همانند دیگر تولید محتوا هایی که به شما آموزش دادیم است یعنی تفاوت چندانی ندارد. چون همانگونه که ما برای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، یوتیوب یا هر کدام دیگر محتوای ویدیویی، عکس،اینفوگرافیک یا موشن گرافیک تولید می کنیم برای سایت ها نیز به همین طریق است.

چطور محتوای سایت را تولید کنیم؟

آموزش تولید محتوای سایت را اینگونه بیان می کنیم. زمانی که شما میخواهید یک محتوای متنی را بنویسید ابتدا آن عنوانی را که شما دارید به چند قسمت تبدیل می کنید بطور مثال برای عنوان : “تولید محتوا برای سایت های فارسی زبان خارج از کشور” می خواهید یک محتوای متنی بنویسید.

چگونه این محتوا را مینویسید؟ 

این تکنیک را همیشه به یاد داشته باشید که بتوانید از آن استفاده کنید، همانگونه که در بالا به آن اشاره کردیم عنوان را به چند قسمت تبدیل کنید و آن قسمت ها را به عنوان سر تیتر قرار دهید و بعد شروع کنید در مورد آن سر تیتر ها بنویسید.

شما برای عنوان بالا ابتدا “تولید محتوا” را به عنوان یک سر تیتر قرار می دهید و شروع می کنید در مورد تولید محتوا توضیح دادن و نوشتن در مقاله ای که قبلا منتشر کرده ایم در مورد تولید محتوا بسیار صحبت کرده ایم که توصیه می کنم آن را مشاهده بفرمایید.

بعد از تولید محتوا نوبت به بخش بعدی عنوان می رسد که در مورد آن بنویسید آن هم “سایت های فارسی زبان” است. اینکه سایت های فارسی زبان چه هستند و چگونه عمل می کنند و بر چه مبنایی تولید محتوا انجام می دهند شما توضیح می دهید.

آموزش تولید محتوای سایت به همین راحتی است. حال نوبت به تیتر بعدی می رسد که شما از آن استفاده کنید، یعنی “سایت های فارسی زبان خارج از کشور” این هم یک سر تیتر دیگر است که در تیتر قبل در حالت کلی به سایت های فارسی زبان پرداختیم اما در این تیتر ما به سایت های فارسی زبان خارج از کشور میپردازیم که چگونه فعالیت می کنند و چگونه تولید محتوا را باید برای آن ها انجام داد.

تولید محتوای سایت

تولید محتوا برای سایت به همین راحتی است؟

در جواب این سوال باید گفت که آنقدر هم راحت نیست چون زمانی که شما محتوا را تولید می کنید باید یک محتوای سئو شده تولید کنید. یعنی چگالی کلمات کلیدی که در ان استفاده کرده اید باید به اندازه باشد و از طرفی طول محتوای متنی تولید شده هم باید از 1500 کلمه بالاتر باشد.

البته اینکه در اینجا ذکر شده که باید از 1500 کلمه بالاتر باشد به این دلیل است که میانگین محتوای متنی تولید شده در وب سایت ها 1800 کلمه است و تجربه ثابت کرده است که اگر شما بتوانید که این میانگین را رعایت کنید به نوعی یک امتیاز مثبت برای رتبه گرفتن آن محتوا و مطلب شما در موتور های جستجو است.

در مورد چگالی کلمات کلیدی استفاده شده در متن ها هم طبق میانگینی که افزونه سئو Yoast به ما نشان می دهد و بسیاری از کارشناسان سئو هم به آن اشاره کرده اند شما نباید بیشتر از 2 درصد کل کلمات استفاده شده در متن از کلمه کلیدی استفاده کنید. به این طریق که برای هر 1000 کلمه ای که می نویسید نهایتا می توانید که 20 بار کلمه کلیدیتان را تکرار کنید البته همه بر این باور هستند که این رقم بین 1.4 درصد تا 1.8 درصد باشد بهتر است.

آموزش قوانین نوشتاری برای تولید محتوای سایت

قوانین نوشتاری برای تولید محتوا در سایت از این جهت حائز اهمیت است که کمک می کند که مخاطب محتوا را بهتر درک کند و خواندن برای او راحت تر باشد. استفاده از تیتر های مناسب برای مطالب و آوردن کلمه کلیدی در تیتر ها و انتخاب نوع تیتر بسیار مهم است. سعی کنید که پارگراف هایی که استفاده می کنید از 150 کلمه بیشتر نشود هرچند توصیه شخصی بنده زیر 150 کلمه است.

آموزش تولید محتوای سایت

زمانی که شما یک سر تیتر می نویسید در زیر آن سر تیتر سعی کنید که بیشتر از دو پاراگراف 150 کلمه ای ننویسید. سا اینکه سه پاراگراف 100 کلمه ای بنویسید استفاده از سه پاراگراف 100 کلمه ای نتیجه بهتری را نشان داده است.

محتوای عکسی را چگونه در سایت قرار دهیم؟

تا به اینجا در مورد محتوای متنی صحبت کردیم الان نوبت به محتوای عکسی می رسد که چگونه درون سایت قرار گیرد، محتوای عکسی باید ویژگی Alt+Tittle را برای آن رعایت کنیم Alt همان خاصیت متن جایگزین تصاویر است، این کار باعث می شود که زمانی که مخاطب آن کلمه کلیدی را که شما انتخاب کرده اید را جستجو میکند در بخش تصاویر موتور جستجوی گوگل آن تصویری که برای آن متن جایگزین را نوشته اید نشان دهد.
خاصیت Tittle هم وقتی که شما موس را روی تصویر میبرید یک متن به شما نمایش داده می شود که آن تصویر در چه موردی است. مخاطب با این کار متوجه آن می شود که آن تصویر در چه موردی توضیح داده است.

پارامترهای مهم در تولید محتوای وب سایت

۱.ارزیابی فضای سایت

 بعضی از سایت­ها فضای باریکی را برای جایگذاری مطالب انتخاب کرده اند و دو سمت سایت دارای یکسری بخش بندی­هایی است که به صورت حاشیه­ای دیده می­شوند. بعضی دیگراز وب سایت­ها برعکس این قضیه عمل کرده و فضای بیشتروبزرگتری برای قرار دادن و جایگذاری محتوا انتخاب کرده­اند. بدین صورت ابتدا باید فضای سایت ارزیابی شود تا ببینید فضای سایت به اندازه کافی است یا خیر. اگر سایت شما دارای فضای کمی است باید نوشته­ها به صورت تیتروار ایجاد شوند. نوشته­های تیتری به نوشته­هایی گفته می­شود که بدون فعل هستند و اکثرا به صورت عنوان و زیر عنوان برای سایت­هایی با فضای کمتر استفاده می­شوند. در این گونه سایت­ها که فضای مطلب گذاری کم است این یک گزینه عالی است.

۲. قوانین تولید محتوای وب سایت

این قوانین برای هر شرایطی با دیگری فرق دارد. به طورمثال اگر سایتی در زمینه فروش یکسری محصول فعالیت دارد. استفاده از بخش­هایی که محصولات آنها را به صورت غیرحرفه­ای توضیح دهد یک اشتباه محسوب می­شود. طبق مثال اگر بخواهید یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید ابتدا باید ارزیابی کنید ‌که محصول شما براساس کیفیت و کمیت درچه جایگاهی قرار دارد، اگر محصول دارای کیفیت بالا باشد قطعا دست شما برای نوشتن مطلب بازتراست اما اگر محصولی بی­کیفیت و باکمیت بالا باشد برای تولید محتوای وب سایت باید دست نگه دارید ونوشته­هایتان درزمینه کیفیت محصول باید به صورت درست باشد.

۳. رعایت قرارهای سئو

 این پارامتر به صورتی جزو همان قوانین تولید محتوای وب سایت است که اهمیت بالایی دارد.زیرا سایت­هایی که به نوشتار خود اهمیت نمی­دهند از نظر گوگل پنالتی محسوب می­شوند.سایت پنالتی را به سایتی می­گویند که قرارهای سئو را رعایت نکرده است ومحتوای تولید شده براساس نیاز مخاطبین نیست.پس رعایت ساختار تولید محتوای وب سایت با دقت فراوان ضروری است.

۴. رعایت اصول نگارشی

 تولید محتوای وب سایت همیشه باید با رعایت اصول نگارشی همراه باشد. به کاربردن فعل و فاعل صحیح یکی از موارد مهم است. نیاز است که هر بخش نوشتار به صورت کوتاه جمله بندی شود به صورتی که مخاطبین با خواندن هر بخش متوجه هدف اصلی آن شوند. رعایت علائمی مثل ویرگول، نقطه، مکث و… باید در کل نوشتار محسوس باشد.

رعایت این نکته مهم باعث افزایش امتیاز تولید محتوای وب سایت می­‌شود. اگر می­خواهید وب سایت شما دارای رتبه خوبی باشد باید در انتخاب روش تولید محتوای وب سایت بسیار دقت فرمایید چرا که نوشتن یک محتوای ارزشمند و خاص که به طور دقیق نوشته شده است باعث افزایش رتبه وب سایت شما می­‌شود. همچنین تولید محتوای وب سایت باید با رنج­‌های سنی متفاوت سازگاری داشته باشد. پس باید از فضایی استفاده کنید که بهترین روش‌­های ساختاری را پوشش می‌­دهد. و ساده سازی­‌های نگارشی در وضعیت نرمال باشد و هیچگونه افراط و تفریطی دراین زمینه نباشد.

۵.تولید محتوای اصلی

 اصول تولید محتوای وب سایت به این صورت که هر بخش باید دارای یک تمایز مهم باشد اما روال به صورت پیوسته باشد بنابراین پیوستگی تولید محتوای وب سایت بسیارارزشمند است. یعنی بخش­های مختلف باید به صورت داستانی شکل به دنبال هم باشند. دراین صورت کاربر به سادگی میتواند ازاین فضا استفاده کند و به سراغ بخش­های بعدی برود.

آموزش بهترین تولید محتوای وب سایت

اولین سوالی که دراین زمینه پیش می­آید این است که بهترین تولید محتوای وب سایت، چه نوع تولید محتوایی است. باید در این زمینه دقت کافی را داشته باشید که تولید محتوای وب سایت یک امر تخصصی است. واگر بخواهید از یک نویسنده که هیچ چیزی راجع به قوانین سئو نمی­داند استفاده کنید شاید از نظر صرف هزینه کمی مناسب باشد اما کمکی به افزایش رتبه سایت نخواهد کرد.

تجربه محتوای مناسب

گاهی اوقات دیده شده است که متنی دارای ۵ پاراگراف و یا عنوان است اما کلمات کلیدی در یک پاراگراف بسیار اندک بوده و یا اصلا استفاده نشده و به جای آن در یک پاراگراف دیگر بسیار تکرار شده و جنبه افراطی به خود گرفته است. این روش میتواند سایت را به خطر بیاندازد و باعث این شود گوگل به راحتی تشخیص دهد که نوشته­های شما از نظر سئو قابل قبول نیست حتی اگر توضیحاتی که ارائه داده­اید نیز درست باشد بازهم سایت شما دروضعیت پنالتی قرارخواهد گرفت این بدین معنی است؛ یک نویسنده­ای که دانش کافی در مورد محصول یا خدمت مورد نظر دارد برای تولید محتوای وب سایت انتخاب شده است اما چون قوانین سئو را نمی­‌دانسته رتبه خوبی از سمت گوگل دریافت نکرده است.

پس چه خوب است که بتوانید یک نگاه دقیق به محتوای تولید و کلمات استفاده شده در محتوا داشته باشید و کلماتی به کار ببرید که جنبه ساخت یافته داشته باشند. دیگر نکته مهم در این زمینه این است که شخصی که قصد دارد یک نوشته به صورت خاص داشته باشد باید درهربخش ازنوشتارخود یک اصل تمایز ایجاد نماید به طوری که با خواندن هربخش یک سری اطلاعات جدید به مخاطب اضافه شود.

صفر تا صد آموزش تولید محتوا خاص

اکثر کار و کسب ها اینک از احتیاج به تولید محتوا خاص ، جدید، و تازه برای وب سایت یا شبکه های اجتماعی خود خبردار هستند. این موضوع احتمالا در تلاش برای بهبود فروش یا عرضه خدمت گذاری‌ها به مشتریان یا اضافه شدن هوشیاری از برند ردگیری زیادتری دارد با این حال، همه این شرکت‌ها از اهمیت تولید محتوا فواید آگاهند. ولی شاید از یک استراتژی نکته بین و سازمان ‌یافته برای تولید محتوا خاص، هوشیار نمی‌باشند.

محتوای یونیک برای وب سایت

پیش از اینکه جلوتر قدن بردارید و دست مایه و زمان پر ارزشی را صرف تولید محتوا خاص خود کنید؛ جزئیات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها فکر کنید. این جزئیات در بردارنده‌ی مخاطب، رسیدن به هدف‌های مرتبط، زمان ‌بندی، و .. می‌باشد. چند وهله الزامی به همقدم یک برنامه‌ ریزی با ترتیب، که هر مسئله‌ی جدیدی در تولید محتوا اختصاصی را به دقت سامان دهی و نظم‌دهی خواهد کرد. تا به شکلی خاطرجمعی حاصل شود که مخاطبان در وقت مساعد به آن دست پیدا می‌کند. یقیناً این مسئله برای هدایت کردن کارایی به بیشینه برآورده کردن هدف‌ها فایده بخش می‌باشد.

بصورت کلی هدف از تولید محتوای اختصاصی چیست؟

بازاریابی و تولید محتوا ناب می‌تواند نتیجه بالایی داشته باشد. ولی برای کاری که برای کار و کسب‌تان اراده عرضه آن را دارد باید روی زمان سرمایه‌ گذاری کنید، و میزان زیادی از آن‌را بابت یافتن هدف خود از تولید محتوا خاص بیابید. اگر قصد دارید این کار به خوبی بازخورد داشته باشد باید مقصد نهایی را در ذهن‌تان مصور کنید. پیش از شروع، از هدف تلاش ‌های بازاریابی محتوا خود بصورت شفاف هوشیار باشید. به میانجی تولید محتوا چند هدف کار و کسب احتمالی در این بین وجود دارد:

  • هوشیاری از برند
  • رهبری تولید محتوا و بار آوردن موضوعات
  • تسعیر مشتری
  • خدمات مشتری
  • بیش فروشی
  • عرضه اطلاعات به مشترکین

بسته به استراتژی در تولید محتوای شما، هر کدام از این هدف اد می‌تواند با دقت به خدمات و محصولات‌تان شایسته باشد. شاید می‌خواهید تولید محتوا خاص را برپایه افزایش هوشیاری مخاطب بنا کنید. شاید به دنبال پیشرفت موقعیت خود در نتیجه‌های موتورهای جستجو هستید، یا به سادگی کوشش در تاسیس قیف فروش به کمک این مسئله دارید. پیش از اینکه شروع کنید، بر روی نتیجه نهایی دقت کرده و شانس بسیار برتری برای تولید محتوا ویژه داشته باشید که برای کار و کسب‌تات مفید و تاثرگذار عمل می‌کند.

جذب مخاطب جدید در تولید محتوا خاص

وقتی که یک نفر گلچین می‌کند تا از سمت شما ایمیل و خبرنامه های محتوا بدست آورد، اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به بازار جهانی ارائه کنید. بازاریابی ایمیلی راهِ خوبی می‌باشد که این توانایی را برایتان مهیا می کند که (مانند دیگر کانال‌های بازاریابی دیگر) با تولید محتوا خاص و ارسال خبر به مخاطب، به یک ارتباط یک به یک برسید.

در وهله اول به دست آوردن مشترکین برای تولید محتوا اصیل و فایده بخش، و در تکرار زمان می‌توانید این مشترکین را به خریداران با اشتیاق تبدیل کنید. به زودی پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۰۸، تولید محتوا سبب شد که مشترکینی که از روش ایمیل با آن آشنا شده اند؛ سریع‌تر از دیگران به قصد محتوا عکس العمل نشان داده اند. از آن پس این روند برای بدست آوردن مخاطب برای تولید محتوا بهترین انتخاب شمرده می شد.

جذب مخاطب جدید در تولید محتوا ممتاز

وقتی که یک نفر گلچین می‌کند تا از سمت شما ایمیل و خبرنامه های محتوا بدست آورد، اجازه می‌دهد تا آن‌ها را به بازار جهانی ارائه کنید. بازاریابی ایمیلی راهِ خوبی می‌باشد که این توانایی را برایتان مهیا می کند که (مانند دیگر کانال‌های بازاریابی دیگر) با تولید محتوا یگانه و ارسال خبر به مخاطب، به یک ارتباط یک به یک برسید.

در وهله اول به دست آوردن مشترکین برای تولید محتوا مخصوص و فایده بخش، و در تکرار زمان می‌توانید این مشترکین را به خریداران با اشتیاق تبدیل کنید. به زودی پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۰۸، تولید محتوا سبب شد که مشترکینی که از روش ایمیل با آن آشنا شده اند؛ سریع‌تر از دیگران به قصد محتوا عکس العمل نشان داده اند. از آن پس این روند برای بدست آوردن مخاطب برای تولید محتوا بهترین انتخاب شمرده می شد. خاطر‌جمعی پیدا کنید که تولید محتوا خاص شما تعامل برانگیز است.

آموزش اهمیت تولید محتوا اعلا

اهمیت تولید محتوا مخصوص و تاثیر گذاری که برای کار و کسب‌تان عرضه می شود، همیشه به مخاطبان مهلت می‌دهد تا بازتاب نشان دهند. چه شما محتوای خود را از معبر رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا با فرمت های دیگر مانند PDF یا EBook آنها را قابل دانلود قرار دهید؛ باید خصوصیت های مخصوص بودن آنرا در نظر داشته باشید. تنها در این صورت می‌باشد که با عزت نفس، با مخاطبین خود ارتباط برقرار خواهید کرد.

این اعتماد می‌تواند به شکلی به شما بازپرداخت شود. به عنوان نمونه: یک بهره یا اظهار نظر در وبلاگتان، یا در کار و کسب با خرید محصول یا سرویس تان به شما عرضه خواهد شد. به همین دلیل سعی کنید که آن‌ها را در حال حرکت از راه شبکه دسته ‌بندی در تولید محتوا ویژه خود نگه دارید. استفاده از زبان ساده، تقاضا برای اعمال نظر مخاطبان، تشکیل سوالات جدید برای تولید محتوا خاص بعدی و غیره، تنها راه های ساده ای می‌باشند که می توانند در سروکار داشتن با مشتری همراهیتان کنند.

جمع بندی

در این مقاله ما آموزش تولید محتوای سایت را برای شما مخاطبان گرامی ارائه کردیم. شما ابتدا از طریق تکنیکی که در بالا آموزش دادیم محتوا را تولید می کنید و سپس محتوا را طبق الگو هاییی که در بالا توضیح داده شد در سایت خودتان قرار می دهید. وب سایت منلین با توجه به مقالاتی که در زمینه تولید محتوا برای  شما کاربران عزیز منتشر کرده است یک سایت جامع تولید محتوا به شمار می رود، که می توانید با مطالعه ی مفالات سایت تولید محتوا را براحتی یاد بگیرید و یک محتوای حرفه ای و تخصصی را تولید کنید.

نتیجه گیری

شما را های مختلفی را برای تولید محتوا دارید که هر کدام از آن ها که در بالا ذکر شد راه حل هایی هستند که شما بتوانید محتواهای یونیکی را منتشر کنید. ساده ترین روش آن روش ترجمه ای است که بیان شد. روشی که میانه باشد نه سخت و نه آسان روش دومی است که برای شما بیان کردیم یعنی خواندن محتواهای سایت ها و نوشتن برداشت خود از آن ها. اما روشی که یک محتوای صد در صد یونیک و منحصر بفردی که مختص خودتان باشد را بتوانید که بنویسید استفاده از نکاتی است که در بالا و اول مقاله به ان ذکر شد.

توصیه ی ما با توجه به این آموزش این است که شما تولید محتوا را به روش صد در صد یونیک یعنی با ایده خودتان و نوشته کامل خودتان انجام دهید ولی اگر این ها همه برای شما مشکل است و انرژی و وقت کافی برای تولید محتوا را ندارید. میتونید تولید محتوای خود را به شرکت های تولید محتوا بسپارید. که وب سایت منلین در این زمینه می تواند به شما کمک کند. اگر میخواهید از قیمت ها و تعرفه های تولید محتوا آگاه شوید. از طریق شماره هایی که درون سایت قرار گرفته با ما در تماس باشید.

امتیاز کل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

محمد رضایی

به دلیل علاقه ی زیاد به دیجیتال مارکتینگ تصمیم به راه اندازی وب سایتی در این مورد گرفتم، برای کسب دانش بیشتر در دوره های حرفه ای تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، سئو، کپی رایتینگ، وبمستری، فوتوشاپ حرفه ای، برنامه نویسی و نویسندگی حرفع ای شرکت کردم. 7 سال هست که در این زمینه فعالیت دارم.

‫8 نظرها

  1. خیلی ممنون بابت این مقاله هرجا گشتم اینجوریش رو ندیده بودم ممنون

  2. خیلی خوب بود، ولی چجوری من میتونم پروژه تولید محتوا بگیرم یا جایی تولید محتوا کنم شما نیاز به نیرو دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن