تولید محتوا : نحوه تولید محتوای عالی

تولید محتوا چیست ؟

تولید محتوا تنها کار وقت گیریست که بازاریاب های شبکه های اجتماعی یا صاحبان وب سایت ها با آن سر و کار دارند. تولید بهترین محتوا مسولیت اصلی یک بازاریاب یا صاحب یک وب سایت است. تا بتواند هم درآمد خود را افزایش بدهد و هم تعاملی با دنیای اطراف خود داشته باشد.

تولید محتوا در واقع آن ایده ای است که شما دارید برای اینکه در مورد آن بنویسید. یعنی تصمیم گیری برای تهیه یک محتوا و یک استراتژی محکم (کلمه کلیدی یا موردی دیگر) و بعد هم تولید آن محتوا.

بیشتر فرآیند هایی که تولید محتوا دارد ویرایش کردن و مرتب کردن محتوا قبل از آماده شدن آن برای انتشار است. از اونجا که محتوا می تونه ایرادای مختلفی داشته باشه از جمله : پست های وبلاگ ها، ویدئو، کتاب های الکترونیکی، توییت ها،اینفوگرافی ها، تبلیغات و مواردی دیگه.

کلا فرایند تولید محتوا امر ساده ای نیست و تولید محتوا در هر زمینه ای متفاوته ولی انجام درست اون میتونه خیلی به کسب و کار شما کمک کنه و تاثیر بسیار مثبتی روی کسب و کارتون داشته باشه.در حقیقت تحقیقاتی که انجام شده از کسب و کار های آنلاین ایجاد محتوای آموزشی با کیفیت بسیار بالا، مشتریان را به خرید و فروش بالای 131% بیشتر از کسب و کار شما میکند.

ایجاد بهترین محتوا رو با هم شروع می کنیم.با ما همراه باشید تا با هم فرایند تولید محتوا رو از اول تا حرفه ای شدن آن یاد بگیرید.و شما در آخر این مقاله مشتری های شما درک می کنند که چه راه حل ها و و پاسخ هایی برای مشکلاتشان وجود دارد.پس بیاید که شروع کنیم…

تولید محتوا content creation-min

ایده پردازی

ایده هایی که برای تولید محتوا به ذهن شما می رسه میتونه از جاهای مختلفی بیاد مثلا : شما یک تیم تولید محتوا باشین و اون تیم یه موضوع و ایده رو به شما پیشنهاد بدن یا مشتری های شما یک محصول رو از شما درخواست کنن یا موضوع رو از شما بخوان و شما اون موضوع رو دنبال کنید و برای اون تولید محتوا کنید.

یا اینکه سایر اعضایی که توی شرکت شما هستند یه ایده رو به شما پیشنهاد میکنن.یا بطور مثال داده های جدیدی هستند که به تازگی ترند میشودن بین مردم و شما میخواید که در مورد اون بنویسید.و شما با توجه به اون هدف که دارین و قالب هایی که توی کارتون رعایت می کنین تصمیم میگیرین که در اون مورد و اون زاویه دیدی که برای شرکت شما مناسبه بنویسین که این هم خودش چالش های زیادی رو پیش رو شما میزاره.

چگونه می تونیم ایده هایی رو برای تولید محتوا بسازیم ؟

تحقیق کلمات کلیدی : روش اولی که داره می تونید با تحقیق کلمات کلیدی این کار رو انجام بدین. روش تحقیق کردن برای کلمات کلیدی بسیار روش فوق العاده ای هست که شما چگونگی صحبت کردن با مخاطباتون رو درک کنید. به علاوه اینکه تحقیق کردن در مورد کلمات کلیدی باعث میشه که شما به موضوعاتی برسین که خودتون برای اون ها برنامه ریزی نداشتین و یک کلمه کلیدی جدید هست برای شما.

بازخورد مشتریان : روش دومی که وجود داره سوال کردن از مشتریان است.که ممکنه بنظر برسه که این یک راه حل بسیار ساده است برای گرفتن ایده از مشتریان خودتاناما اکثرا سوالاتی که در مورد کسب و کار شما پرسیده می شود سوالات بدون پاسخی درباره محصول یا فضای کاری شما است که می تونید به اون ها پاسخ بدید.ایجاد محتوایی مربوط و مرتبط با اون سوالات تاثیر مستقیم و معناداری بر مشتریان موجود شما خواهد گذاشت.

خودتان را در کفش مشتریانتان قرار دهید : این اصطلاح در واقع یعنی اینکه شما به عنوان یک بازاریاب، اولین مسولیتتان درک کردن مشتری است.بنابراین وقتی که شما دنبال ایده ی جدیدی میگردین، به این فکر می کنید که چطور اون ایده شما برای مشتریتان جذاب،جالب و مفید میتونه باشه؟ و بعد کشف کنید که چطور اون اید میتونه با استراتژی تولید محتوای شما کار کنه.سایت های خارجی هستند که میتونید از اون ها استفاده کنید برای اینکه بدونید مشتریان در موضوعات شما و در کسب و کار شما چه سوالاتی می پرسند یکی از این سایت ها Quora است که میتوانید با مراجعه به آن سوالات مشتری هایتان را ببینید.

اگر فکر می کنید که تولید محتوا کار سختی به نظر میرسه و وقت و توانایی کافی برای تولید محتوا رو ندارین می تونید تولید محتوای خودتون رو به ما بسپارین.

تولید محتوا content creation-min

یادگیری از کسب و کار های بزرگتر از خود شما : از شرکت های بزرگتر و قدرتمند استفاده کنید که آن ها چه ایده هایی را پیاده سازی کرده اند و آیا شما میتوانید ایده ای مرتبط با آن را پیدا کنید که بتوانید آن را دنبال کنید یا نه؟ یا اینکه شما میتوانید نقد ها و بررسی هایی که از رقبای شما به عمل می آید را آنالیز کرده و ضعف های آن ها را برطرف کنید و از آن ایده برای خودتان استفاده کنید و از رقبایتان جلو بزنید.

تحقیق کنید که رقبایتان در مورد چه چیزی می نویسند : شما به عنوان یک تولید کننده محتوا  باید مباحثی را که رقبا  در مورد آن مینویسند را پیدا کنید. و از آن ها استفاده کنید برای نوشتن یک ایده ی متفاوت برای خودتان.هر چقدر که شما بدانید رقبایتان به یک موضوع نزدیک هستند و در آن موضوع برای خودشان سرمایه گذاری کرده اند این به شما کمک میکند که صدا، رویکرد و محتوای برند خودتان را از آن ها متمایز تر کنید. نقص های موجود در استراتژی تولید محتوای خود را شناسایی کنید و به محتوای خودتان در فروش کمک کنید.

این مرحله یعنی ایده پردازی به پایان رسید. و الان شما میدونید که در مورد کدام موضوع می خواهید که بنویسید. قدم بعدی برای برنامه ریزی و تشریح آن محتوایی است که میخواهید تولید کنید.

راهنمای نهایی برای تولید محتوای عالی

اولین جایی که برای دستیابی به پاسخ این سوال سر می‌زنید کجاست؟ قطعا گوگل است، روزانه چند میلیارد نفر نیازشان را در موتور جستجوی پر قدرت گوگل ستجو می‌کنند. زمانی که متنی را در نوار موتور جستجو وارد می کنید پیوندهایی که در صفحه نتایج برای شما نمایان می شود را محتوا می گویند. به همین ها محتوا می گویند و شما خواه یا ناخواه هر روز با آن سر و کار داشته اید.

محتوا به شما کمک می کند تا مخاطبان را به خودتان جذب کنید، آن ها را درگیر کنید و باعث شوید که ان ها از بودن در سایت شما لذت ببرند. با محتوا بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت خودتان می کشانید آن ها را به مشتری تبدیل می کنید و از این طریق کسب درآمد می کنید.

چرا محتوا اینقدر مهم هستند؟

محتوا را برای ورود کاربران به دنیای کسب و کارتان مینویسید، زمانی که محتوایی را مینویسید در واقع با این کار اطلاعات رایگانی را در اختیار مخاطبانتان قرار میدهید، مشتریان را جذب می کنید که به سمت شما بیایند و با یک تعامل آن ها را وادار به خرید می کنید و گسب و کارتان را رونق می بخشید.

جالب است بدانید که طبق آماری که سایت هاب اسپات منتشر کرده است:

  1. بازاریابی محتوا باعث 3 برابر شدن بازار شما نسبت به بازاریابی سنتی می شود و 62 درصد هم هزینه کمتری دارد.
  2. مشتریانی که به صورت آنلاین مطلب یا مقاله ای را میخوانند 61 درصد آن ها عملی (خرید، تماس، سفارش و …) روی آن مطلب انجام می دهند.
  3. سود شرکت هایی که در ماه 16 پسا را منتشر می کنند نسبت به شرکت های دیگری که در ماه بین 4 تا 5 پست را منتشر میکنند 3/5 برابر بیشتر است.

برنامه ریزی و استراتژی تولید محتوا

فرض کنید که می خواهید خانه ای بسازید بدون نقشه، مجسمه ای طراحی کنید بدون اینکه طرحی داشته باشید یا شرکتی را تاسیس کنید بدون اینکه برنامه ای برای آن داشته باشید. چه اتفاقی می‌افتد؟ به نظر شما موفق خواهی شد؟ قطعا خیر. بدون برنامه ریزی هیچ کاری را شروع نکنید این صحبتی است که من همیشه به افرادی که تصمیم به شروع یک کار را میگیرند می گویم. اگر بدون برنامه پیش بروید شک نکینید که از هدف اصلیتان دور خواهی شد و نمی توانید کار خاصی انجام دهید.

یک برنامه ریزی و استراتژی تمامی ابعاد را در بر میگیرد، از انتخاب نام تجاریتان گرفته تا لحن صحبت کردن و تبلیغ کردن محصول و محتوایتان گرفته تا خیلی موارد دیگر که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

برای محتوایتان اهدافی تعیین کنید

همانند کمپین های تبلیغاتی، استراتژی محتوایی شما هم باید در جهت دستیابی به اهداف بازاریابی شما باشد. هدف شما میتواند جذب مخاطب بیشتر به سایت یا تولید بیشتر برای کسب بازارهای بیشتر باشد. تا زمانی که هدف ها هوشمند هستند با این کار شما میتوانید در کمتر از سه ماه 25% به راحتی ترافیکتان را بالا ببرید. پس از اینکه موضوعتان را مشخص کردید باید هر قطعه از آن محتوای تولیدی شما با هدف های شما و استراتژی شما مطابقت داشته باشد و نتیجه دلخواهتان را برآورده کند. در کل باید این نکته را بدانید که ابتدا باید از اهدافتان شروع کنید و بعد به محتوایتان را تولید کنید.

تولید محتوا content creation-min

خریداران پرسونایی ایجاد کنید!

ساختن یک استراتژی محتوایی خوب بیشتر از آن است که تنها در نطر داشته باشید که چه نوع محتوایی را میخواهید بنویسید. در اصل ابتدا باید این را بدانید که برای چه کسی میخواهید محتوا را بنویسید، چگونه می خواهید با او صحبت کنید؟ و کجا آن ها را پیدا کنید! یکی از نکات اصلی که در نحوه تولید محتوا برای مخاطبان ورودی شما موثر است احساس مخاطب است که حس کند مستقیما با او صحبت می کنید.

تنها راه برای اینکار صمیمی بودن با مشتری یا مخاطبتان است. شما باید آن ها را مانند دوستان صمیمی خودتان در نظر بگیرید، باید دردها، موانع، چالش ها و ترس ها آن ها را بشناسید. باید به بهترین نتیجه برای آن ها و راه های رسیدن به رویایی که دارند را به خوبی درک کنید و سعی در کمک کردنشان را داشته باشید.

همیشه این را به یاد داشته باشید که شما با انسان هایی سر و کار دارید که دوست دارند با احساساتشان ارتباط برقرار کنید. در حالت ایده آل شما می دانید که به راحتی میتوانید با شتری یا بازدید کننده سایتتان صحبت کنید اما نمیتوانید او را به یک مشتری هدف تبدیل کنید. ذهنتان را روی این بگذارید که شخصیتی که خریدار شما دارد همان شخصیتی است که شما محتوایتان را برایش مینویسید پس به دقت نگاه کنید به دقت تمرکز کنید که او چه میخواهد؟ به چه چیزی نیاز دارد؟ چه امکاناتی را دوست دارد؟ منتظر گفتن چه نکاتی است. این شخص به عنوان نماینده مخاطبان هدف شما روبروی شما ایستاده، همان مخاطبانی که قرار است با استفاده از محصول یا خدمات شما سود ببرند و مشتری شما باشند و خدمت کنند.

به سفر و گشتن خریدارتان تکیه کنید!

برای خیلی از ماها پیش آمده که سردرد داشته ایم، اولین کاری که می کنیم به دنبال علت سر دردمان میگردیم، شاید آب بدنمان کم است شاید کافئین‌مان را کاهش داده ایم و یا شاید بیمار شده ایم! بعد از اینکه مشکل را شناسایی کردیم به سراغ راه های درمان آن می رویم. کمی آب می نویشیم، دارو مصرف میکنیم. در نهایت ما بین راه حل ها یکی را انتخاب میکنیم در واقع بهترین گزینه را انتخاب میکنیم که هر چه سریع تر سردردمان خوب شود و هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم.

به این عمل می گویند سفر خریدار! یعنی مسیر هایی که خریدار برای رسیدن به بهترین گزینه طی می کند. حال مطالب شما نیز همین خاصیت را دارند و هر کدام بخشی از این راه حل ها را برای مخاطب باید نمایان کند تا در نهایت از بین آن همه نتایجی که در پیش رو دارد گزینه نهایی که شما هستید را انتخاب کند.

بستن