author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/01/06

تدوین محتوا چیست؟ ‏چرا نویسندگان باید آن را رعایت کنند؟ در این مقاله سعی شده که اطلاعاتی در مورد ویرایش محتوا ارائه شود. تا یاد بگیرید که چگونه از این مسئله به نفع خودتان استفاده کنید.

تدوین محتوا چیست؟

اصول تدوین محتوا فرایندی است که از طریق آن متنی که نوشته شده است، به صورت حرفه‌ای ویرایش و تنظیم می‌شود، که کاملا آماده انتشار باشد. اگر بخواهید متن یک کتاب را ویرایش کنید ممکن است ماه‌ها هم طول بکشد. ویرایش اصولی محتوا کاری مهم و زمان‌بر است. که باید با دقت بالا انجام شود تا در نتیجه نهایی بتوانیم یک محتوای فوق العاده به خواننده ارائه دهیم.

زمانی که می‌خواهید محتوایی را ویرایش کنید، باید ابتدا روی شناخت مخاطب خود تمرکز کرده و اطلاعاتی را به دست آورید. نیاز کاربر خود را بشناسید و راه کارهای عملی ارائه دهید. تا کاربران با استفاده کردن از محتوا مشکل خود را برطرف کنند. همیشه باید سعی کرد یک قالب بندی خاص و مختص خود  را داشته باشید.

با شناخت این که هر محتوایی در چه زمینه‌ای و در کجا تولید و منتشر می‌شود. می‌توان این را در نظر گرفت که شناخت درستی از مخاطب خوانندگان و بینندگان آن محتوا دارید.  ممکن است شما محتوایی را انتخاب کنید که در  برخی شبکه‌های اجتماعی به خوبی دیده نشود.  اما در سایت به خوبی دیده شود. این بستگی به ویرایش محتوای شما دارد که چه محتوایی در چه زمانی و در کجا منتشر می‌کنید.

تدوین محتوا چگونه انجام می‌شود؟

تنها تعداد افراد محدودی هستند که اصول ویرایش محتوا را رعایت می‌کنند. همین افراد هستند که در صدر نتایج قرار گرفته‌اند و بازدید بالایی دارند. دانستن دانش تدوین محتوایی درست باعث دیده شدن شما می‌شود و  یک وجه تمایز فوق العاده نسبت به دیگر رقبایتان دارید.

با  رعایت کردن این نکات است که کاربران به سایت شما می‌آیند و مدت زمان زیادی را در سایت شما می‌مانند. و البته که شما با  تدوین استراتژی تولید محتوا  درست می‌توانید آن‌ها را به مشتریان وفادار و ثابت خود تبدیل کنید. و درآمد خود را بالاتر ببرید. معمولاً افرادی که استراتژی تولید محتوایی را دست‌کم می‌گیرند و فکر می‌کنند که کاری ساده است. دقیقاً همان افرادی هستند که جایگاهی در رتبه‌های نخست صفحه اول نتایج موتورهای جستجو ندارند.

کسانی که با تدوین محتوای آموزشی عالی، محتوایی بی نظیر را به مخاطبان ارائه می‌کنند. در واقع ثابت می‌کنند که آگاهی و درک فوق العاده‌ای از حرفه خود دارند. خواندن مطالب و مقالات چنین افرادی بسیار ارزشمند است.

تدوین و انتشار

در مورد انتشار محتوا تحقیق کرده‌اید؟ در اولین قدمی که بر می‌دارید.  در مورد اینکه محتوا را چه زمانی منتشر کنید و چگونه منتشر کنید حتماً تصمیم درست را بگیرید. انتشار محتوا بسیار بسیار مهم است.  فرض کنید در مکانی که هیچ‌کس نیست و کاملاً خالی از سکنه است. شما فریاد کمک سر دهید.  چه  فایده‌ای دارد تنها زمانی به نتیجه می‌رسید که معجزه رخ دهد و شخصی شما را ببیند. می‌خواهید منتظر معجزه‌ها بمانید؟

زمانی که محتوا را ویرایش می‌کنید به سوالات مشتریان خود توجه کنید. سوالات مشتریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های  اصول تدوین محتوای آموزشی است. سعی کنید همیشه یک پاسخ درست و معتبر برای کاربران داشته باشید با پاسخ دادن به سوال کاربران مقدار اینگیجمنت یا تعامل را بالا می‌برید. از همین طریق است که خود را به آن‌ها ثابت می‌کنید، که نیازهایشان را به خوبی شناسایی کرده‌اید و به تمامی آن‌ها پاسخی درست داده‌اید.

بیشتر بدانید  تولید محتوای دیجیتال چیست و چگونه ایجاد می شود؟

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *