author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/21

یافتن ایده تولید محتوا مناسب سخت نیست! هر فعالیت محتوا محوری نیاز به در دست داشتن چند ایده محتوا نویسی ناب دارد که البته اولین قدم در زمینه تولید محتوا محسوب می‌گردد. گاهی شما تجربه ای را خلق می‌کنید که در آن هیجان دارید. سپس آن را در اختیار مخاطب و مشتری قرار می‌دهید و وی نیز ناخودآگاه آن را به اشتراک می‌گذارد. تمامی این مسیر، از بررسی چند ایده محتوا نویسی ناب نشات می‌گیرد که ضروری است با حساسیت و به صورت ایده آل انجام پذیرد.

فراموش نکنید که پیدا کردن چند ایده تولید محتوا ناب برای اینستاگرام، یوتیوب یا… کار سختی نبوده و قابل انجام است، چراکه کافی است نگاهی به پیرامون خود بیاندازید و متوجه ایده‌های مختلفی که در اطراف شما وجود دارد شوید. ضمن این که برخی اوقات لازم است تمرکز کنید یا حتی به جست و جوی بیشتری بپردازید تا ایده را پیدا کنید. این‌ها همگی به شما و گروه تولید محتوا کمک می‌نماید تا بتوانید ایده‌های مطلوب و مناسبی را بیابید و در همان راستا آغاز به فعالیت نمایید.

بیشتر بدانید  تدوین استراتژی تولید محتوا در 10 دقیقه با ترفندهای آسان

انواع ایده های تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

ایده تولید محتوا با اشتراک گذاری یک خبر با ویدیو

فرض می‌کنیم خبری در دست دارید که بسیار هیجان انگیز و جذاب است و می‌خواهید آن را با مخاطبان یا کاربران سایت خود به اشتراک بگذارید. اما چه راهی را انتخاب می‌کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم خبر جذاب و هیجان انگیز خود را به جای این که به صورت متن یا انفوگرافیک باشد، به صورت فایل ویدیویی یا تصویری کوتاه و مفید در آورده و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این اشتراک گذاری می‌تواند در سایر فضاهای اجتماعی و مجازی نیز انجام گیرد.

از آنجا که گزارشات و نتایج تصویری تاثیر بیشتری در جذب مخاطب و ذهن کاربر دارد، لذا شایسته است اخبار خوش و هیجان انگیز خود را در قالب ویدیوهای کوتاه و مفید ارائه نمایید و بدین صورت با مخاطبان تعامل بیشتری برقرار کنید. ضمن این که لازم است ابتدا مشخص کنید که خبری که در دست دارید، قابلیت تبدیل به فایل تصویری یا ویدیویی دارد یا نه.

بیشتر بدانید  محتوای ستونی یا شاخص چیست؟ چرا برای بقا سایت به آن نیاز داریم؟

این یکی از روش‌هایی است که خلاقیت در آن، حرف اول را می‌زند و به همین سبب از مهم ترین و مطلوب ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌رود که امروزه مورد استفاده بسیاری از تولید کننده‌های محتوا قرار گرفته و موفقیت وب سایت را در بر داشته است.

از سویی دیگر،‌ ایده تولید محتوا ناب شما می‌تواند بر پایه نیاز افراد جامعه بوده و در راستایی انتخاب گردد که مردم در جست و جوی آن می‌باشند. ناگفته نماند که امروزه این سبک از ایده محتوا نویسی ناب، مورد توجه بسیاری از صاحبان وب سایت قرار گرفته و بسیار پرکابرد است. لذا سعی بر آن داشته باشید که ایده ای را جهت محتوا نویسی برگزینید که موجب گردد وب سایت شما در سطح بالا از تولید محتوا و رتبه بندی گوگل قرار گیرد. به عبارت دیگر امتیاز بیشتری را از سوی گوگل به خود اختصاص دهد.

ایجاد سلسله پست‌های مرتبط

گونه دیگری از ایده تولید محتوا ناب وجود دارد که به صورت سریالی و سلسله ای در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. بدین معنا که شما می‌توانید این سیاست بازاریابی را به کار بگیرید و اطلاعات را به صورت سریالی و در زمان‌های مشخصی در اختیار کاربران و مخاطبان قرار دهید. این زمان‌ها می‌تواند به صورت روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه از سوی شما تعیین گردد. بنابراین اگر قصد دارید از این گونه تولید محتوا استفاده کنید، می‌بایست ابتدا تقویم محتوایی مناسبی را در نظر بگیرید و طبق آن پیش روید.

بیشتر بدانید  چگونه یک عنوان مناسب برای محتوا تهیه کنیم؟ انتخاب عنوان مناسب برای مقاله

این روش تولید محتوا سبب می‌شود کاربران و مخاطبان همواره محتوای مورد نظر را همگام با ارائه اطلاعات سریالی شما دنبال کنند و پیگیر باشند. بنابراین به کاربران ثابت و مشتاق تبدیل می‌شوند. ایجاد چالش‌های متعدد در زمینه محتوای مورد نظر،‌ گزینه جالب و جذابی برای جذب مشتری است و می‌توانید در زمان خاصی که از سوی شما تعیین می‌گردد، اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان قرار دهید. این امر می‌تواند شما را در پیدا کردن ایده‌های بعدی یاری داده و کار شما را آسان گرداند.

ایده تولید محتوا مربوط به ارائه آمار و نظرسنجی‌ها

ایده تولید محتوا ناب در قالب ارائه آمارها و برگزاری نظرسنجی‌های مختلف، در مواقعی اجرایی می‌گردد که قصد کسب اطلاعات از مخاطبان را دارید و یا می‌خواهید اطلاعاتی و نتایجی را به صورت پست اطلاعاتی در اختیار مخاطبان قرار دهید. شما از این طریق قادر هستید اثر متقابل بین خود و مخاطب ایجاد نموده و آن را تقویت نمایید. البته این نوع از ایده تولید محتوا ناب در کسب و کارهایی به کار گرفته می‌شود که در زمینه‌های صنعتی فعالیت دارند. چراکه در این نوع تجارت‌ها، مشتریان همواره در پی تعاملات و اطلاعاتی می‌روند که بر اساس آن بتوانند تصمیم قاطع تری اتخاذ نمایند.

بیشتر بدانید  خدمات تولید محتوای متنی چیست؟ انواع تولید محتوای محتوی کدامند؟

بنابراین ابتدا کلیه اطلاعات، آمارها و نتایج خود را جمع آوری نموده و سپس به صورت یک گزارش یا اسلاید در قالب ebook نشر دهید و در اختیار مخاطبان قرار دهید. در صورتی که بررسی‌های لازم را انجام داده و متوجه شدید این روش، روش مناسبی در جذب مشتری و مخاطب است، این رویه را هر چند وقت یک بار ادامه داده و زمینه به روز رسانی آن را فراهم سازید.

ایده تولید محتوا به کمک ارئه نکات به مشتریان

در تهیه محتوای ناب تلاش کنید کلیه نکات مهم و جزئیاتی که مورد نیاز کاربران است، در اختیار آنان قرار دهید. در راستای تصمیم گیری راحت تر مشتریان و جذب آنها،‌ می‌توانید توصیه‌های خود را در خصوص محصول یا خدمات خود، به مخاطب بیان نموده و ارائه دهید. در بخش‌های قبلی نیز گفته شد که تولید محتوا به صورت تصویری و ویدیویی بسیار تاثیرگذار است. بنابراین می‌توانید اطلاعات خود را به صورت ویدیویی در اختیار مشتریان قرار دهید.

بیشتر بدانید  اهمیت تولید محتوا بر کسب درآمد از طریق کسب و کار اینترنتی

ارائه عکس‌های محیط کسب و کار

در برخی مواقع، صرفا تبلیغات و تعریف و تمجید کارساز نیست و نیاز به این دارید که اعتماد مشتری را جلب کنید. در این صورت می‌توانید علاوه بر تبلیغات و بازاریابی، پس زمینه ای از کار خود و محیط کار را برای کاربران به نمایش بگذارید. این امر موجب جلب اعتماد و اطمینان بیشتری برای مشتریان می‌گردد.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *