author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2022/02/04

هزینه بازاریابی محتوا در ایران به نسبت سایر کشورها اصلا قابل مقایسه نیست، چون قیمت در کشور ما بسیار پایین است و اگر جستجوی ساده ای در گوگل انجام دهید متوجه خواهید شد که قیمت بازاریابی محتوا برای سایت های کوچک و بزرگ رقمی بین 6000 تا 60.000 دلار است.

کافی است تا این رقم ها را به تومان تبدیل کنید تا متوجه شوید چقدر هزینه‌ها در کشورهای خارجی بالا است، در صورتی که در ایران می توان با هزینه‌های بسیار کمی یک کمپین بازاریابی محتوا را راه‌اندازی کرد و با ثبت سفارش تولید محتوا بهترین محتوا را دریافت کرد. راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و رساندن آن به یک درآمد بسیار خوب کاری است که بسیاری از افراد دوست دارند تا آن را انجام دهند. اما انجام این کار تنها با استفاده از محتوا امکان پذیر است.

اولین نکته ای که در هنگام بررسی کمپین بازاریابی محتوا باید در نظر بگیرید این است که به ازای هزینه‌ای که می کنید، آیا بازگشت سرمایه نیز دارد یا خیر؟ بدون شک اگر روی کلمات کلیدی درستی هزینه شود، سایت می‌تواند با استفاده از بازاریابی محتوا چندین برابر هزینه های صرف شده را بازگرداند. در ادامه به بررسی تمامی هزینه بازاریابی محتوا برای محتوای متنی، ویدیویی، تصویری و … می پردازیم.

تنها یک مطلب برای بلاگ می خواهید یا نتایج آن را؟

 تعداد زیادی از مشتریان به ما مراجعه می‌کنند و این سوال را می پرسند که هر مطلبی که  برای بخش بلاگ ما تولید شود، چقدر هزینه دارد؟ هزینه تولید محتوا متفاوت است و آژانس‌های بازاریابی محتوا مانند منلین هزینه متفاوتی را دریافت می‌کنند و یک نویسنده آزاد هزینه دیگری را دریافت می کند.

اما به این نکته باید دقت بسیار زیادی داشته باشید که شما تنها یک مطلب می خواهید برای اینکه بخش بلاگ خود را پر کنید یا اینکه می خواهید با استفاده از آن مطلب، بازدیدهای خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید؟ 

همیشه به دنبال نویسنده هایی باشید که بتوانند محتوایی را برای شما بنویسند که بتواند به سادگی رتبه های برتر گوگل را دریافت کند. ممکن است در ابتدایی که شما مطلب را منتشر می کنید نتوانید به رتبه یک برسید، اما بدون شک محتوایی که پس از منتشر شدن در صفحه اول گوگل قرار می‌گیرد، این پتانسیل را دارد که بتواند به رتبه یک برسد تنها کافی است تا کمی سئوی داخلی انجام دهید و با استفاده از استراتژی های خود آن را به سادگی به رتبه یک برسانید.

 بدون شک محتوای متوسط یا بی‌کیفیت نمی‌تواند چنین ویژگی را داشته باشد و باید حتماً در هنگام ایجاد کمپین هم به هزینه بازاریابی محتوا دقت کنید و هم اینکه کیفیت را در نظر داشته باشید. با جستجویی ساده می‌توانید نویسنده‌ یا آژانس های تولید محتوای بسیاری را پیدا کنید که با هزینه های کمی می توانند برای شما تولید محتوا کنند. اما محتوایی تنها یک صفحه را به سایت شما اضافه می کند یا روزانه بازدیدهایی را به سمت سایتتان هدایت می‌کند؟

حتما بخوانید :

متاسفانه گاهی اوقات مشاهده می‌شود که با استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا برخی اقدام به تولید محتوایی می‌کنند که اصلاً کیفیت ندارد و تنها کلماتی پشت سر هم قرار گرفته است که از این طریق ربات های گوگل تشخیص دهند یک محتوا در این صفحه قرار دارد. در صورتی که قبل از در نظر گرفتن ربات های گوگل باید کاربری را در نظر بگیرید که قصد دارد این مطلب را بخواند. گوگل همیشه توصیه می کند، شما باید ابتدا کاربر را در نظر بگیرید و در صورتی که کاربر به سایت شما مراجعه کند و از نظر او محتوا با کیفیت باشد برای گوگل نیز ارزش بسیار بالایی دارد.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.