تولید محتوا

بازاریابی محتوا یا Content Marketing چیست؟

نقش بازاریابی های سنتی در کسب و کار های امروزی روز به روز کمتر و کمتر می شود. از این رو یک بازاریاب موفق باید با شیوه های نوین بازار یابی یعنی بازاریابی محتوا آشنا شود و از آنها استفاده کند. بازاریابی محتوا یکی از رویکرد های استراتژیک برای بازاریابی های نوین است که با هدف تولید محتوای ارزشمند بصورت مداوم برای جذب مشتریان هدف است.

در این نوع بازاریابی شما به جای اینکه محتوای کپی شده یا بی کیفیت را ارئه دهید با انتشار مطالب واقعی و ارزشمندی که منتشر میکنید مشتریان خود را در حل مشکلاتشان کمک می کنید. بازاریابی محتوا توسط برند های مشهور جهان ارائه می شود

تحقیقاتی که در سالیان اخیر از شرکت های بزرگ شده است ثابت کرده است که آنها از بازاریابانی بهره میبرند که از بازاریابی محتوا برای رشد شرکت و ان برند استفاده کنند. این تکنیک توسط برند بسیار مشهور و معرف حضور شما یعنی مایکروسافت استفاده می شود. که حتی امروزه این تکنیک توسط مشاغل بسیار کوچک نیز استفاده می شود.

بازاریابی محتوا برای شما و مخاطبین شما مفید و مناسب واقع شده است. سه دلیل مهم برای شرکت ها و بازاریابان محتوا وجود دارد که همین هم دلیل استفاده آنها از این تکنیک است.

  • افزایش فروش
  • صرفه جویی در هزینه ها
  • مشتریانی که به این برند وفادار می مانند

بازاریابی محتوا در زمان حال و آینده

تفاوت بین بازاریابی در زمان حال و آینده این است که در بازاریابی های سنتی که از طریق تبلیغات انجام می شود شرکت ها محصولاتشان را از طریق آگهی هایی که پخش می شد محصولاتشان را به فروش می رساندند اما در بازاریابی محتوا این کیفیت محصول است که باعث فروش آن می شود و می توان روی آن سرمایه گذاری های کلان انجام داد.

پنج مورد از بازاریابی محتوا

همان اندازه ای که محتوا انواع مختلفی دارند این مورد هم همان انواع محتوا است. هدف ما این است که شما بتوانید همانند کسانی که حرفه ای هستند در بازاریابی محتوا شما هم همانگونه باشید. ما به زودی مقاله هایی را برای شما آماده می کنیم با عنوان های 50 تکنیک بازاریابی که شما میتوانید از آن ها استقاده کنید. این پنج موردی که وجود دارد را در زیر با هم مرور می کنیم :

اینفوگرافیک ها : که در این مورد قبلا در مقاله ی آموزش تولید محتوا مفصل در مورد آن صحبت کردیم. اینفوگرافیک های گرافیک های عمودی و افقی هستند که شامل آمار ها ، نمودار ها و سایر اطلاعات می شوند.

صفحات وب : تفاوت یک صفحه ی عادی و یک صفحه که در مورد بازاریابی است چیست؟ جواب این سوال را می توانید در وب سایت Moz مطالعه فرمایید. این سایت در مورد SEO مقالات مفیدی به صاحبان وب سایت ها و سئوکاران عرضه می کند.

پادکست ها : پادکست ها هم نوعی دیگر از محتوایی است که تولید می شود و با ان میتوانید استفاده های بی شماری را انجام دهید.

ویدیو ها : تولید محتوای ویدیویی بسیار مهم است زیرا دنیای تولید محتوا به سمت تولید محتوای ویدیویی پیش می رود پس تولید اینگونه از محتوا می تواند باعث رشد شرکت و توسعه بازاریابی شما شود.

کتاب ها : تولید محتوا تحت عنوان کتاب نیز بسیار اهمیت بالایی دارد چون مشتریان علاوه بر علاقع ای که به9 ویدیو ها نشان میدهند به کتاب ها هم واکنش های مثبت زیادی داشته اند.

بازاریابی بدون محتوایی که کیفیت بالا داشته باشد غیر ممکن است

جدا از اینکه شما چه نوع تکنیکی را در بازاریابی هایتان بکار میبرید. باید بازاریابی محتوا جزء اصلی و جدانشدنی شرکت شما باشد محتوا هم به اینگونه بازاریابی می شوند :

  1. از طریق شبکه های اجتماعی : که استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است در امر کسب بازار هدف شما
  2. از طریق SEO : یعنی پرداختن به موضوعاتی که مخاطبان به آن ها توجه می کنند و اهمیت میدهند که باعث پیشرفت در سرچ انجین ها می شود
  3. PPC : برای ایمکه بتوانید از PPC استفاده کنید باید شما محتوای با کیفیتی را داشته باشید
  4. بازاریابی های ورودی : محتوا برای هدایت ترافیک به سمتی است که شما میخواهید
  5. استراتژی محتوا : داشتن استراتژی شما را خیلی در این امر کمک می کند

اگر مشتریان شما میخواهند از بازاریابی که شما انجام میدهید استقبال کنند چه میکنند؟ وقتی شما از طریق ایمیل یا بنر های تبلیغاتی یا وب سایتتان این بازاریابی را انجام می دهید مشتریان چقدر وقت برای آن می گذارند؟ بنظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد اگر مشتریان بتواند خودشان آن بازاریابی شما را دریافت کنند و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند؟

میخواهید بدانید چگونه چنین چیزی ممکن است دلایل زیر را بررسی کنید :

  • اگر این امری جدید است برای شما باید از این مراحل شروع کنید یعنی تولید محتوایی بسیار با کیفیت و اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی
  • از کتاب های الکترونیکی که در این مورد گفته شده استفاده کنید
  • اگر میخواهید که در این مورد مشاوره ای کسب کنید با ما تماس بگیرید

امتیاز کل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

محمد رضایی

به دلیل علاقه ی زیاد به دیجیتال مارکتینگ تصمیم به راه اندازی وب سایتی در این مورد گرفتم، برای کسب دانش بیشتر در دوره های حرفه ای تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، سئو، کپی رایتینگ، وبمستری، فوتوشاپ حرفه ای، برنامه نویسی و نویسندگی حرفع ای شرکت کردم. 7 سال هست که در این زمینه فعالیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن