تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/01/27

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، به رسانه‌هایی همانند اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی که امروزه به یک مکانی فوق العاده برای بازاریابی محتوایی تبدیل شده‌اند گفته می‌شود. محتوایی که در این شبکه‌ها منتشر می‌شود به صورت عکس، ویدیو و متن است. با دانستن اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مطمئنا شما هم به سرعت به سراغ طراحی و نوشتن محتوایی برای پیج‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان خواهید رفت رفت.

فاکتورهایی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

  • محتوا باید یکپارچه باشد.
  • محتوا باید تداوم داشته باشد.
  • طبق یک زمان بندی دقیق منتشر شود.

فاکتورهایی که در بالا عرض کردیم عامل‌های کلیدی و مهمی در تولید محتوا هستند. زمانی که از یکپارچگی محتوا صحبت می‌کنیم، منظور ما یک طرح و یک لحن محتوای ثابت در طول زمان است. و در مورد تداوم هم منظور از قطع نشدن روند تولید محتوا، در خصوص زمان‌بندی دقیق ما  یک مقاله در سایت منتشر کرده‌ایم با عنوان تقویم تولید محتوا این تقویم به همین موضوع اشاره دارد. و موضوع این است که یک  جدول زمانی مناسب داشته باشید که محتوا در یک زمان مناسب و در یک ساعت معین منتشر شود.

قبل از اینکه به نحوه تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی بپردازیم، اگر شما محتوایی را سفارش دهید به راحتی می‌توانید از این عامل مهم بهره ببرید.  بهره بردن از تیم‌های تولید محتوا می‌توانند فاکتورهای گفته شده را به صورت دائمی برای شما به ارمغان بیاورد.  با خیال راحت مشتریان خودتان را جذب کنید و ارتباطی قدرتمند با آن‌ها داشته باشید. از قسمت سفارش تولید محتوا به این دغدغه خودتان پایان دهید.

انواع تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تولید محتوایی که در شبکه های اجتماعی انجام می‌شود، رابطه مستقیمی با نوع محتوای تولیدی و کیفیت آن دارد. درست است که این محتوا بسته به نوع شبکه‌های اجتماعی متفاوت است اما جذابیت و منحصر به فرد بودن و کیفیت بالا  می‌تواند تاثیر بسزایی در روند موفقیت شما داشته باشد.  تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را بشناسید ضرورت استفاده از هر کدام را به خوبی درک کنید. در مقاله‌ای که پیش رو دارید سعی کرده‌ایم جدیدترین انواع محتوا را برای شما نام ببریم و به تفسیر آن‌ها بپردازیم.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی + 10 نکته مهم برای تولید محتوای شگفت انگیز

 

تصاویر سخنگو

اگر از تصاویر به خوبی استفاده شود، آن‌ها می‌توانند به اندازه هزاران کلمه معنی و مفهوم داشته باشد.  شاید بتوان گفتن در تمام شبکه های اجتماعی تصاویر عضو اصلی محتوای  آن‌ها به شمار می‌رود.  در واقع اساس کار شبکه اجتماعی همانند اینستاگرام، پینترست و… بر پایه این نوع محتوا بنا شده است.  بیشتر تصاویر، در معرفی محصولات است که تاثیر بسزایی بر خواننده مطلب می‌گذارد. طبق تحقیقاتی که انجام شده است یک عکس جذاب و منحصر به فرد از یک محصول ۷۰% تاثیر بیشتری نسبت به محصولات بدون عکس بر روی مخاطب دارد. این در حالی است که با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی بر پایه این نوع محتوا ساخته شده‌اند، این تأثیر به مراتب بیشتر و بیشتر است.

مزایایی که تصاویر دارند، سادگی در تهیه کردن  و تنوع بی نهایتی است که دارند و همچنین گویا بودن آن‌ها است.  اما معایبی هم دارند بحث رقابت زیادی که باید با این تصاویر انجام داد و همچنین نیازمند بودن به تجهیزاتی برای خلق یک تصویر با کیفیت است.

پادشاه تولید محتوا و شبکه‌های اجتماعی، ویدئوها

اگر در مورد بازاریابی محتوا تحقیقاتی انجام داده باشید، به سادگی به اهمیت و کاربرد ویدیوها در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی پی خواهید برد .ثابت شده که مشتری زمانی که یک ویدئو را میبیند، نظرش نسبت به محصول نزدیک به ۵۰%  تغییر می‌کند.  نکته‌ای که ویدیوها دارند این است که برای تولید یک ویدیوی با کیفیت نیاز به صرف هزینه بالا نیست. امروزه تلفن‌های هوشمندی که در دست همگان پیدا می‌شود، می‌توانند خالق ویدئوهای با کیفیت و خارق‌العاده‌ای باشند. استفاده از این ابزار، نحوه تولید کردن محتوای ویدیویی را ساده‌تر کرده است. کافیست اگر ایده‌ای دارید دست به کار شوید و دوربین گوشی‌تان را در حالت فیلمبرداری قرار دهید و ویدئوی‌تان را ضبط کنید.

بیشتر بدانید  چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ با ارائه راهکارهای عملی

مزایای تولید محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی، اول اثرگذاری بالای آن است. و بعد امکان اینکه به اشتراک گذاشته شود بسیار بالاتر از محتوای دیگر است. جذابیتی که ویدئو دارد تصاویر هم ندارند. از معایب ویدئوها هم می‌توان به هزینه‌های بالایی که تولید یک ویدئوی حرفه‌ای می‌تواند داشته باشد اشاره کرد. تولید محتوای ویدیویی بسیار دشوار است.

لایوهای ویدیویی، محتوایی که در آینده بیشتر از می‌شنوید

امروزه برای داشتن یک ویدیو که به صورت پخش زنده باشد، نیازی به هیچ آنتن و گیرنده خاصی نیست.  شاید زمانی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنید بخش پخش زنده آن را  مشاهده کرده باشید، که با رفتن روی لایو می‌توانید به صورت زنده از محصولات‌تان، از خدمات‌تان یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید یک ویدئوی زنده پخش کنید. پلتفرم‌های زیادی هستند که از لایوها پشتیبانی می‌کنند.  زمانی که شما به حالت پخش زنده می‌روید دیگر دغدغه‌ای بابت کپی بودن محتوا ندارید. چون لایو گرفتن  باعث تولید یک محتوای منحصر بفرد می‌شود.

یکی از مزایای پخش زنده منحصر به فرد بودن آن و جذابیت بسیار بالای این محتوا است. همچنین سادگی استفاده از آن را می‌توان یکی دیگر از مزیت‌های آن در نظر گرفت. اگر بخواهیم معایب این محتوا را در نظر بگیریم می‌توان به دشواری تولید طرح‌های گرافیکی که می‌خواهید در این ویدیوها استفاده کنید اشاره کرد.

برگزاری چالش و مسابقه برای مشتری

راه دیگری که برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی که هست، برگزار کردن مسابقه و چالش است. این نوع محتوا به سرعت در حال رشد هستند.  نام  دیگری که این نوع محتوا دارد گیمیفیکیشن است که در بازاریابی دیجیتالی دسته‌بندی شده است. این نوع محتوا با درگیر کردن مخاطب باعث می‌شود اینگیجمنت در پیج یا کانال شما بالا برود و شما را به تعداد افراد بیشتری نمایش دهد.

افراد زیادی هستند که با تولید محتوا مسابقه‌ای و چالش برانگیز مخاطبان را با هم درگیر می‌کنند. درگیر کردن مخاطبان و ایجاد بحث در بین آن‌ها می‌تواند برای شما سودمند باشد. کاربران از این قالب محتوایی استقبال بسیار خوبی انجام داده‌اند. ما می‌خواهیم محتوایی را برای کاربر تولید کنیم، در واقع تحقیقاتی که ما انجام داده‌ایم ثابت کرده که محتوای چالشی که برای کاربران تولید کرده‌ایم نسبت به محتوای آموزشی و دیگر محتوا میزان محبوبیت و اینگیجمنت بالاتری دارد.

اینفوگرافیک‌ها و آماردهی‌های مدرن ارائه شده

تولید اینفوگرافیک‌ها باعث می‌شود که در یک تصویر حجم بالایی از اطلاعات را به مخاطب ارائه دهیم. روزنامه‌های دیواری که در دوران مدرسه تهیه می‌کردید را به یاد دارید؟ اینفوگرافیک یک نوع پیشرفته از این روزنامه‌های دیواری است. در این روزنامه‌ها اطلاعات زیادی به دانش آموزان ارائه شده بود. حال با گسترش این دامنه از محتوا نوع پیشرفته‌تری از روزنامه‌های دیواری عرضه شده توسط کاربران که به آن اینفوگرافیک می‌گوییم. طراحی بصری که این تصاویر دارند هم در میزان محبوبیت آن‌ها تاثیر زیادی دارد.

ما تعدادی اینفوگرافی تولید کردیم و در پیج‌های مختلفی استفاده کردیم. زمانی که تصاویر از طراحی مدرن‌تر و زیباتری برخوردار بودند، کاربران هم واکنش‌های بیشتری به آن‌ها نشان می‌دادند.  در این تصاویر حتما از اعداد و آمارها استفاده کنید، آمارهایی در خصوص یک موضوع خاص را جمع آوری کنید و آن‌ها را در این تصویر بگنجانید.

مزایایی که اینفوگرافی‌ها دارند، انتقال حجم زیادی از اطلاعات و جذابیت بصری بالایی است که دارند. این نکته را نباید فراموش کرد که امکان به اشتراک گذاری یا بازنشر اینفوگرافی‌ها بسیار بالا است. معایب استفاده از اینفوگرافی‌ها، دشواری در تهیه کردن طرح برای آن‌ها است.

دیدگاه ها

یک نظر در مورد “ تولید محتوا در شبکه های اجتماعی + 10 نکته مهم برای تولید محتوای شگفت انگیز
  • نگارش محتوا-سفارش تولید محتوا-منلین

    […] اجتماعی نقش بسزایی در بازاریابی دیجیتال دارد. تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی می‌تواند راهی موثر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی […]

    11:47 - 2021/02/18

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *