author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/01/04

ساختار محتوا چیست؟ نوشتن یک محتوای ساختار یافته به مخاطب شما کمک می‌کند. که بتواند درک صحیحی از متن و محتوایی که تولید کرده‌اید به دست آورد. فرض کنید مقالاتی بدون ساختار نوشته شود، قطعاً این مقاله به سختی می‌تواند توسط کاربران خوانده شود. اگر ابتدا قبل از نوشتن یک چارچوب درست برای مقاله انتخاب کنید قطعاً هم می‌توانید در زمان صرفه جویی کنید و هم تناقضی در متن به وجود نمی‌آید. با تدوین استراتژی تولید محتوا می‌توانید دیگر نگران این موضوع نباشید.

ساختار  محتوا مقاله با استفاده از تگ‌های هدینگ

اگر بخواهیم ساختار و محتوا را توضیح دهیم، باید این گونه بگوییم که این یک چیز جدید نیست. در واقع سال‌ها است که از این ساختار به صورت متداول چه در نوشتن کتاب و چه در صفحات اینترنتی استفاده می‌شود. در صفحات اینترنتی به صورت تگ‌های html از آن استفاده می‌شود. به این صورت که اگر با دیجیتال مارکتینگ یا قرار دادن مطالب در سایت آشنایی دارید. قطعا می‌دانید که تگ‌های هدینگ در متن‌ها بسیار بسیار مهم هستند. با استفاده از تگ‌های هدینگ ساختار درستی به مقالات می‌دهیم.

از تگ‌های هدینگ چگونه استفاده می‌کنیم؟ نکته‌ای که در سئو سایت وجود دارد این است که در هر صفحه نباید بیش از یک تگ h1 استفاده شود. همان طور که می‌دانید از تگ h1 برای عنوان مقاله استفاده می‌شود. پس از تگ h1 بسته به نوع قالب، توسط خود وردپرس و خود قالب مورد استفاده قرار می‌گیرد. و ما باید از تگ‌های بعدی استفاده کنیم.

ترتیب تگ‌ها به این صورت است که ابتدا تگ h1 باز شود و سپس می‌توانیم از تگ h2 استفاده کنیم. ما می‌خواهیم به محتوا استراکچر بدهیم پس باید درست از هدینگ‌ها استفاده کرد. زمانی که از یک تگ h2 استفاده می‌کنیم. بعد از این تگ، می‌توانیم از تگ‌های دیگر هم استفاده کنیم به طور مثال h3، h4،h5  ،h6، پشت‌سر این تگ می‌تواند استفاده شوند. به یاد داشته باشید زمانی که از این تگ‌ها استفاده می‌کنید، نباید به صورت تو در تو از ۲ تگ h2 استفاده کرد. به طور مثال تگ h2 نمی‌تواند زیر مجموعه خود تگ h2 باشد. لذا  ابتدا اگر نیاز است که چند تگ h2 داشته باشیم. اول تگ‌های h2 را می‌نویسیم و سپس در زیر مجموعه آن‌ها به ترتیب از تگ‌های دیگر استفاده می‌کنیم. این کار هم باعث بهبود سئو سایت می‌شود و هم به محتوا ساختار درستی می‌دهد. با این کار خواننده به درستی متن را می‌تواند بخواند.

متنی که می‌خواهید بنویسید را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید

به طور مثال در ساختار محتوا ما می‌خواهیم یک موضوعی را بنویسیم، زمانی که ممکن است مقداری متن ما طولانی شود. در این صورت ما باید محتوا را به قطعات کوچک‌تری تقسیم کنیم. یعنی اینکه ابتدا  سر فصل‌هایی که به صورت کلی به موضوع می‌پردازند را در تگ‌های h2 قرار دهیم.  سپس هر چه وارد جزئیات می‌شویم با استفاده از تگ‌های h3 یا باقی آن‌ها محتوا  را دسته بندی و خواناتر کنیم.

تفاوت ساختار و محتوا چیست؟

بیشتر بدانید  اهمیت تولید محتوا بر کسب درآمد از طریق کسب و کار اینترنتی

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *