author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2022/01/14

تولید محتوا برای سایت های زیبایی و فروش لوازم آرایشی از جمله مهم ترین بخش هایی است که هر کارشناس تولید محتوا باید به خوبی به آن مسلط باشد و بتواند با تولید محتوای تاثیرگذار به رشد آن فروشگاه کمک کند.

توجه به کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش است و با توجه به همه گیری کرونا علاقه به خرید اینترنتی بیش از پیش افزایش یافته است. فروشگاه های آنلاین به یک عامل درآمد قابل توجه تبدیل شده اند. بسیاری در هر زمینه‌ای، علاقمند به فروش محصولات به صورت آنلاین هستند. بازاریابی محتوا برای این محصولات چیزی فراتر از تبلیغات محصول و تبلیغات پولی است.

شخصی که چنین محتوایی را تولید می کند باید مخاطب خود را در طول یک سفر همراهی کند و سپس با بررسی نیازهای او در این بین پیشنهاد های ویژه ای در زمینه برطرف کردن خواسته های او ارائه کنید. با انجام دادن این کارها به صورت مستمر، کمک می کنید تا بازدیدها به سمت شما سرازیر شود و مخاطبان به محتوای شما علاقمند شوند. همه این فرآیندها کمک می کند تا برند شناخته شده و معتبر شود. در نهایت با استفاده از این فرآیند می توانید درآمد بیشتری را کسب کنید. 

با تمام این تفاسیر فروشگاه هایی که در بازاریابی محتوا ضعیف عمل می کنند، نمی توانند نقطه تماسی برای مشتری خود ایجاد کنند و در این بین شکاف هایی در سفر خریدار باقی می ماند که نتیجه آن باعث می شود تا سهم بسیار کمی از بازار ارگانیک گوگل و ترافیک رایگانی که از این طریق به سایت آن ها وارد می‌شود را از دست دهند. بسیاری از این ترافیک ممکن است منجر به فروش شود، پس از دست دادن آن کاری اشتباه است. تا به اینجا به خوبی از اهمیت بازاریابی محتوا در سایت های فروش لوازم آرایشی آگاه شدید، حال نوبت به آن رسیده تا استراتژی‌های مناسبی را برای این سایت ها در نظر بگیریم.

10 استراتژی برتر برای تولید محتوای سایت های فروش لوازم آرایشی

قبل از معرفی استراتژی‌ها بهتر است کمی در مورد مزایا بازاریابی محتوا در این صنعت صحبت کنیم. مصرف کننده ای که قصد خرید محصولات شما را دارد، ابتدا در مورد محصولات جدید تحقیق می کنند، سپس نحوه استفاده از انواع مختلف محصولات زیبایی را بررسی می‌کند. برای انجام این کار به محتوا های مختلفی نیاز دارد که باید تمامی آن ها را در اختیار او قرار داد. وجود داشتن شما در میان نتایج گوگل در زمان جستجوی چنین کاربرهایی باعث افزایش فروش می شود.

ایستادگی در بازار شلوغ

آمارهای جهانی نشان می دهد که صنعت زیبایی به سرعت در حال رشد است که این مورد در کشورمان کمی بیشتر در حال افزایش است. همان طور که می دانید مصرف این محصولات در کشور ما به شدت بالا است و برای قرار گرفتن در بین فروشندگان این محصولات نیاز به محتوایی دارید که بتواند بدون سروصدا شما را به مشتریان هدف برساند. به طور مثال در آماری که منتشر شده در سال ۲۰۲۰ هزینه های جهانی که در صنعت زیبایی انجام شده ۴۸۳ میلیارد دلار بوده است. کارشناسان پیش بینی می کنند این رقم تا سال ۲۰۲۵  از ۷۱۵ میلیارد دلار هم عبور کند. بهترین استراتژی در این بازار شلوغ بهره بردن از بازاریابی محتوایی است، تا همه چیز را بدون سر و صدا؛ هوشمندانه پیش ببرد.

از آگاهی برند تا درآمد

تولید محتوا برای سایت های زیبایی و فروش لوازم آرایشی کمک می کند تا مزایای زیر را به سادگی به دست آورید:

  •  باعث افزایش رتبه و دیده شدن شما در نتایج گوگل می شود
  •  آگاهی از برند را افزایش می دهد
  •  برند شما را متمایز می کند 
  • برندی با شخصیت متفاوت خواهید داشت
  •  ترافیک سایت خود را هدایت می کنید
  •  مشتری های جدیدی جذب می کنید
  •  رابطه‌ای بلند مدت ایجاد می کنید
  •  در نهایت موجب افزایش درآمد شما می شود

 بازاریابی محتوا در صنعت زیبایی را تنها با ارائه کردن اطلاعات ارزشمندی در طول سفر مشتری می توان به دست آورد. از این طریق شما می توانید اعتماد و وفاداری مشتریان خود را به دست آورید و در طول زمان در ذهن مشتریان خود باقی بمانید. 

برنده شدن ترافیک طبیعی

 طبق گزارشی که منتشر شده است، در سرچ جهانی میزان جستجوی عبارت های کلیدی مرتبط با زیبایی و لوازم آرایشی که بدون اسم برند جستجو شده اند، رقمی بین 9.393.580 جستجوی ماهانه است. حال به این رقم می‌توانید میزان جستجویی که با اسم برند انجام می‌شود را اضافه کنید. این میزان علاقه کاربران قطعاً فرصت بسیار خوبی را در اختیار تمامی کسب و کارهای فعال در این زمینه قرار می‌دهد که بتوانند از طریق گوگل فروش خود را چندین برابر کند. به طور حتم هزینه کردن در این راه بسیار کمتر از تبلیغات است و می توانید با بودجه بسیار کم بازار بزرگی را به خود اختصاص دهید. 

البته برندهایی که در زمینه تولید لوازم آرایشی فعالیت می کنند، باعث ایجاد چنین محبوبیتی نشدند. آن ها تنها محصولات با کیفیتی را تولید کردند. در ادامه فروشگاه های بسیاری برای فروش این محصولات با استفاده از محتوای با کیفیت راهکارهایی را ارائه کرده‌اند که باعث خرید و مصرف مشتریان از این محصولات شدند.

تولید محتوا برای لوازم آرایشی و سایت های زیبایی نکات جالبی دارد و آن هم این است که برخی از این فروشگاه های اینترنتی هر ماه چندین میلیون سود را از دست می دهند و در عوض این هزینه را در بخش تبلیغات صرف می کنند. چه می شود اگر هزینه تبلیغات را پرداخت نکنید و در عوض به درآمد چند برابری از طریق گوگل برسید؟ تمامی این راهکارها از طریق بازاریابی محتوایی انجام می‌شود که باعث افزایش تعامل، فروش بیشتر و حفظ مشتریان می شود.

حتما بخوانید :

تاثیر کرونا بر صنعت زیبایی

همان طور که می دانید تاثیر همه گیری کرونا روی تمامی کسب و کارها به شدت احساس می شود. اما نکات قابل توجهی در این بین وجود دارد که نیاز است به آن دقت بسیار بالایی داشته باشید. طبق آمارهایی که منتشر شده، در جهان قبل از همه گیری کرونا ۸۵ درصد مردم محصولات و لوازم آرایشی خود را به صورت حضوری خرید می کردند و با به وجود آمدن این پدیده به سمت خرید های آنلاین روی آوردند. حال قضیه به کلی عوض شده، تا جایی که این رقم به ۸۷ درصد رسیده است، یعنی ۸۷ درصد مردم لوازم آرایشی را به صورت آنلاین خرید می کنند. پس این بیماری برای فروشگاه های اینترنتی یک مزیت بسیار بزرگ به وجود آورده است و باعث شده به طور کامل ورق برگردد و مشتریان از خرید حضوری به سمت خریدهای آنلاین روی بیاورند.

 اما این تنها یک روی سکه است. در سمت دیگر تحقیقاتی صورت گرفته که نشان می دهد افراد نسبت به سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ مبلغ های بیشتری برای خرید لوازم آرایشی مصرف می کنند. تمامی این روندها روی مردم جهان تاثیرگذار خواهد بود. بدون شک چنین رشدی را در کشورمان می توان احساس کرد. خود شما نسبت به دو سال گذشته چقدر خریدهای آنلاین خود را افزایش داده اید؟ بدون شک بقیه مردم هم به این شکل هستند و بیشتر به سمت خرید های آنلاین روی آورده اند.

اما قضیه آنجایی جالب می‌شود که بدانید ۵۷ درصد از خریداران گفتند که ۲۵ درصد از محصولات زیبایی که در سال 2020 تهیه کرده اند، از فروشگاه هایی بوده که هرگز از آن ها خرید نکرده اند و اولین تجربه خرید از آن ها را تجربه کردند. کمی قبل تر کسانی که می خواستند لوازم آرایشی را تهیه کنند به توصیه آرایشگران خود گوش می کردند و محصولاتی که آن ها توصیه می‌کردند را می‌خریدند. اما با بسته شدن این مکان ها و ایجاد محدودیت ها افراد تصمیم گرفتند که خودشان دست به کار شوند و تحقیقاتی انجام دهند که کدام یک از این محصولات می‌تواند بهترین گزینه برای انتخاب کردن باشد. 

در این بخش تنها یک نام به ذهن مشتریان و کاربران می‌رسد ( گوگل). بدون شک نقش موتور جستجوی گوگل در رسیدن به پاسخ پرسش های ما بسیار پررنگ است و همه ما برای پیدا کردن پاسخ بسیاری از سوالاتمان به سمت جستجو در گوگل می رویم. همین حالا تصوری در ذهن شما شکل گرفته و با خود فکر می کنید چه می شود اگر در بین نتایج گوگل باشیم؟  نقش تولید محتوا لوازم آرایشی برای سایت های زیبایی اینجاست که از اهمیت بسیاری برخوردار می شود. جستجو بسیار بالایی از سوی کاربران در گوگل انجام می‌شود و کسانی برنده هستند که جزء نتایج برتر باشند. در بین برترین ها بودن؛ تنها با استفاده از محتوا صورت می گیرد.

اهمیت استفاده از روش های جدید برای بازاریابی محتوا

در هنگام تولید محتوا برای لوازم آرایشی و سایت های زیبایی باید به نکات بسیار زیادی توجه کرد. یکی از استراتژی های بسیار خوبی که در حال حاضر می توان از آن استفاده کرد تولید محتوای آموزشی در زمینه استفاده کردن از وسایل آرایشی مختلف است. اگر محتوای با کیفیت و قابل قبولی را به کاربران خود ارائه کنید بدون شک به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهید کرد و می توانید مخاطبانی را به صورت پایدار داشته باشید.

شاید نوشتن چنین محتوایی برای شما سخت باشد یا نتوانید به چنین شکلی محتوای تاثیرگذاری تولید کنید. در این راه تیم تولید محتوا منلین می تواند به شما کمک کند. ما می‌توانیم با تولید محتوایی با ویژگی‌های بالا به شما کمک کنیم تا مخاطبان هدف بیشتری را به سمت سایت خود بکشانید و در نتیجه فروشتان را افزایش دهید.

سفارش تولید محتوا تخصصی در وب سایت ما به گونه ای است که می توانید با هزینه بسیار کم با کیفیت ترین محتوا را برای خودتان داشته باشید. چرا که تمامی متخصصین و کارشناسانی که محتوای شما را تولید می‌کنند، در این زمینه تخصص کافی را دارند و روند کاری ما به این گونه است که هر متخصص را برای یک زمینه مشخص در نظر می گیریم که بتواند محتوایی با بازخورد بسیار خوب تولید کند.

این مقاله در حال بروزرسانی است…

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.