author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/05/17

تولید محتوای خلاقانه محتوایی است که همیشه مورد پسند افراد است و همواره مخاطب دارد و مورد توجه قرار می‌گیرد و هیچ وقت بلااستفاده نمی‌ماند و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد و مردم همیشه مشتاق خواندن چنین محتوایی هستند و مشتاق ارائه بیشتر چنین مطالبی.

برای تولید محتوای خلاقانه باید از تکرار بپرهیزیم تکرار متن را کسل کننده می‌کند و خواننده میل و رغبتی برای ادامه خواندن از خود نشان نمی‌دهد‌‌.

در واقع خلاقیت تاجی است بر سر نویسنده که می‌تواند با آن در تولید محتوا پادشاهی کند پادشاهی نویسنده و قدرت او در گرو داشتن خلاقیت است نویسنده بدون خلاقیت نمی‌‌تواند نویسنده باشد.

تولید محتوای خلاقانه مانند گذاشتن نگین‌های یک تاج است یک تاج بدون نگین و مروارید و … تاج محسوب نمی‌شود و زیبایی ندارد در واقع نگین‌ها تکمیل کننده و رکن اصلی زیبایی تاج هستند زیبایی یک محتوا در گرو خلاقیت در آن است .

محتوای خلاقانه هیچ‌گاه ارزش و اعتبارش با گذشت زمان کاسته نمی‌شود و همواره تازه و بکر باقی می‌ماند به همین دلیل به آن عنوان محتوای همیشه سبز را می‌دهند یعنی هیچ‌گاه بی ثمر نخواهد بود و هیچ پاییزی آن را زرد نخواهد کرد ‌.

افرادی که به تولید محتوا دست می‌زنند قطعا باید اصول آن‌ را نیز بلد باشند و اگر در تولید محتوا خلاقیت را حذف کنند خواه خواسته یا ناخواسته مانند این است که ستونی برای ساختمان قرار ندهیم ستون‌ها نگهدارنده اصلی ساختمان هستند و بدون آن‌ها بنا به کلی فرو می‌ریزد .

تولید محتوای خلاقانه نوعی سرمایه گذاری

محتوا اگر خلاقانه و جذاب باشد همواره از آن استفاده می‌شود محتواها چرا تولید می‌شوند ؟ تا توسط افراد مورد استفاده قرار گیرند و خوانده شوند پس تولید محتوای خلاقانه مخاطب بیشتری جذب می‌کند در هر شغلی مخاطب بیشتر مساوی است با سود بیشتر و در نتیجه محتوای خلاقانه مخاطب دائمی به ما ارائه می‌دهد و این یک سرمایه‌گذاری مطمئن است .

کلمات کلیدی و واژه‌ها و عنوان‌های مورد استفاده در تولید محتوا به صورت خلاقانه نقش مهمی ایفا می‌کنند .

در تولید محتوای خلاقانه افزودن خلاقیت بیشتر به محتوا مانند افزایش میزان سرمایه در بانک برای سوددهی است البته یک سود همیشگی ‌.

ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا

برای تولید محتوای خلاقانه می‌توانید از این موارد کمک بگیرید :

  • ارائه فهرستی از لغات که در متن به کار رفته است و خوانندگان ممکن است معنی آن‌ها را متوجه نشوند .
  • ارائه مثال‌های تاریخی درباره موضوع برای ارتباط بیشتر با موضوع
  • معرفی کتاب‌هایی قوی که در مورد موضوع مورد نظر مطالعه کرده‌اید .
  • بیان ویژگی‌های محصول ارائه شده
  • بیان تاریخچه
  • بیان نحوه نام گذاری
  • بیان چگونگی موفقیت در این مسیر
  • بیان شکست‌ها تا رسیدن به موفقیت
  • درج زندگی‌نامه و مهارت‌ها و علایق و توانایی‌ها
  • بیان تجربه‌های منفی و مثبت
  • ذکر منابع

نوشتن در قالب طنز، بهره گیری از احساسات، احترام به سلیقه مخاطب و شخصیت شناسی او ، محتوای طولانی، ارائه اطلاعات مفید، استفاده از تصاویر، پرهیز از زیاده گویی، استفاده از فضای مجازی، عدم افراط گرایی، عدم ارائه تبلیغات، استفاده از زبان محاوره‌ای و … نیز می‌تواند به خلاقیت نوشته کمک کند و بسیاری ایده‌های دیگر که همه بستگی به ذهن فعال نویسنده دارد.

افزودن چاشنی خلاقیت به محتوا مانند اضافه کردن نمک به غذاست وجود نمک در غذا چندان احساس نمی‌شود اما نبود آن چرا.

چرایی تولید محتوای خلاقانه

تولید محتوای خلاقانه احتیاج به ایده دارد ایده‌ها از ذهن نویسنده نشات می‌گیرند هرچقدر ذهن یک نویسنده فعال و پویا باشد ایده‌های بیشتر و در نتیجه محتوای خلاقانه‌تری تولید می‌شود. محتوای خلاقانه به اثر شما جلوه می‌بخشد خلاقیت در تولید محتوا مانند دمیدن روح شاعر در شعر است محتوای بدون خلاقیت مانند انسان بدون روح است همانقدر پوچ.

تولید محتوای خلاقانه امری ضروری است و نباید آن را سطحی تلقی کرد چرا که مخاطب را آگاه می‌کند یعنی به نوعی شیوا و رسا و بی ابهام موضوع را بیان می‌کند که جایی برای ناآگاهی باقی نمی‌گذارد.

  • به سوالات مخاطب پاسخ می‌دهد یعنی مخاطب با مطالعه محتوا پاسخ سوالات خود را می‌یابد و دچار سردرگمی نمی‌شود. ‌
  • مشتری را جذب می‌کند همانطور که گفتیم به دلیل عدم ایجاد سردرگمی و فهم راحت مطالب به جذب مخاطب کمک می‌کند.
  • محتوای خلاقانه مانند یک حراجی عمل می‌کند مخاطب را جذب می‌کند و هر مخاطب مخاطب بعدی را و از این طریق قدرت نویسنده را به رخ می‌کشد.

نویسندگی هنر آمیختن چندین استعداد و ویژگی با هم است از جمله خلاقیت، اعتماد به نفس، احساس و … و هر کدام از این‌ها بدون دیگری ناقص است و هر نویسنده‌ای بدون هر کدام از این توانایی‌ها و ویژگی‌ها اگر مطلبی ارائه دهد نمی‌تواند مخاطب را جذب کند‌ .

در نویسندگی قواعد نوشتن همواره ثابت نیستند گاهی برای ایجاد خلاقیت در نوشته باید قواعد را بهم ریخت و اثری نو پدید آورد تا مخاطب جدید به دست آورد. در نوشتن می‌توانیم بیخیال خلاقیت شویم و شیوه‌ی یکسانی به کار گیریم و تنها کلمات را در متن برقصانیم و به طرز بیان کاری نداشته باشیم که در این صورت نوشته عاری از حس و حال می‌شود و به جای جذب مخاطب دفع مخاطب صورت می گیرد.

تولید محتوا در صفحات مجازی تبدیل به یک بازار رقابتی شده و در واقع صفحه‌ای که محتوایی بکرتر ارائه دهد برنده این رقابت است محتوای بکر حاصل بالا رفتن از دیوار خلاقیت ذهن است ذهن آزاد خلاقیت ایجاد می‌کند و خلاقیت محتوا و محتوای بکر مخاطب را جذب می‌کند پس عا‌مل جذب مخاطب رها کردن خلاقیت است.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *