شغل کپی رایتینگ با بازار یاب محتوا
author avatar
mohsen faraji
بروزرسانی در تاریخ 2021/04/04

تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

امروز قصد داریم که با شما اصلی ترین تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟ را مورد بررسی قرار دهیم، اما اول بگذارید که یک توضیح کامل در مورد بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ به صورت جداگانه بدهیم سپس به سمت ذکر تفاوت های این 2 بپردازیم. بازاریابی محتوا نقشی اساسی در بازار کار شما و درکل حوزه فعالیتتان دارد، اما چرا؟ تولید یک محتوا چه ارتباطی می تواند با فعالیت افراد داشته باشد و تاثیرگذاری آن نیز به چه صورت است؟ در ادامه به این سوال ها پاسخ داده ایم.

بازاریابی محتوا چیست؟

زمانی که در رابطه با کار و کسب خود تولید محتوا انجام می دهید، به نوعی به بازاریابی محتوا پرداخته اید، به این صورت که بازاریابی محتوا باعث می شود خدمات و برند شما تا حدی میان مردم معروف بشود. مهم ترین و بهترین راهی که شما می توانید برای ارتقا کسب و کار خود در نظر بگیرید، همین بازاریابی محتوا می باشد، اما اینجا پایان کار است!

با استفاده از کانتنت مارکتینگ شما می توانید مشتریان خود را ثابت و وفادار به برند خود سازید؛ محتوا می تواند خدمات و محصولات شما را با بیانی شیوا و رسا به مخاطبینتان معرفی کند و اعتماد آن ها را جلب کند.

کانتنت مارکتینگ,کپی رایتینگ,کانتنت مارکتینگ,
بازار یابی محتوا چیست

کپی رایتینگ چیست؟

به طور کلی، در زمان قدیم افرادی که در گذشته به کپی رایتینگ می پرداختند، فقط تا حدی می توانستند کاری کنند که مشتریان موردنظرشان را به سمت خود سوق دهند و یک سری علایق به محصولات و خدماتشان را در مشتریان به وجود آورند. در حال حاضر تعداد افرادی که کپی رایتینگ می کنند بیشتر شده است.

کپی رایتینگ,کانتنت مارکتینگ,کپی رایتینگ,
کپی رایتینگ چیست

به این صورت که برای تمامی کالاها و مواردی که می توانند چیز های اینترنتی به فروش رسند، تولید محتوا می کنند. این افراد برای وب سایت ها، کمپین های ایمیلی، تبلیغات ادوردز و … کپی رایتینگ انجام می دهند. تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ در کپی بودن محتوای کپی رایتینگ است؟

در کپی رایتینگ متن ها کپی هستند؟

عموم مردم با خواندن عبارت کپی رایت تصور می کنند که متونی را خواهند خواند که کپی شده از جای دیگری هستند، در صورتی که اینطور نیست! در تولید محتوا کپی رایتینگ معنای متفاوتی دارد؛ کپی رایت به متن یونیکی گفته می شود که توسط افراد برای تبلیغات و یا دیگر امور اینترنتی نوشته می شود.

پیش نیاز های کپی رایتینگ

نگارش و نوشتن کپی رایت چه پیش نیاز هایی دارد؟ مواردی که در نوشتن یک متن کپی رایت لازم هستند را در زیر آورده ایم:

  1. فن بیان قوی
    به این صورت که شما زمانی که می خواهید وارد عرصه کپی رایتینگ شوید، باید بسیار فن بیان قوی در مطلب داشته باشید. یعنی شما باید بتوانید با مطلبی که برای سایت مورد نظر ایجاد می کنید، مشتری را به سمت خود جذب کنید.
  2. به کار بردن عنوان یا تایتلی جذاب
    یک فرد ماهر به کپی رایتینگ همیشه این را می داند که باید نیاز مشتریانی که به سایت مراجعه می کند را درک کند و در اولویت قرار دهد؛ شما باید عنوان هایی را انتخاب کنید که بیشتر جست و جو می شوند و مشتریان نیز به دنبال مطالب مربوط به همان تایتل باشند.
  3. تجربه کاربری
    شما باید بتوانید یک تجربه کاربری خود را برای مخاطبینتان به ارمغان بیاورید. از تایتلی جذاب استفاده کنید، ترافیک ورودی به سایت را افزایش دهید و به او تجربه کاربری فوق العاده ای را در سایتتان بدهید.

حال در ادامه می خواهیم مجدد به بیان تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ به صورت جزئی تر بپردازیم.

مقایسه بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

تفاوت هایی میان بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اما در کل می توانیم بگوییم که شخصی که به بازاریابی محتوا مشغول است، به نوعی همان کار کپی رایتینگ را هم انجام می دهد.

اصلی ترین تفاوتی که میان یک کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا وجود دارد این است که فردی که کار کپی رایتینگ را انجام می دهد، می تواند با استفاده از فن بیان قوی و با استفاده از یک سری عبارات خاص، مشتریان را به سمت خود جذب کند، اما در کانتنت مارکتینگ به این صورت نمی باشد.

افرادی که بازاریابی محتوا می کنند برای تاثیرگذاری بیشتر مطلبشان، بایستی مطلبی طولانی و غنی آماده کنند؛ مطلبی که سرشار از مدیا ها و رسانه های مختلف باشد؛ اما کپی رایتینگ معمولا اینطور نیست! بگذارید کمی به ذکر تفاوت های افرادی که به بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ مشغول هستند بپردازیم.

تفاوتی که میان این 2 نوع فرد وجود دارد این است که فردی که وارد عرصه شغلی کپی رایتینگ می شود، باید از خلاقیت ذهنی بالایی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است در روند کاری خود دچار مشکلات و ایراداتی شود؛ از طرف دیگر فردی که وارد بازار کار تولید کانتنت مارکتینگ می شود، باید برای نوشتن و تولید محتوا از تسلط کافی بر متن و کلمات برخورد دار باشد.

می توان گفت که کپی رایتینگ و بازاریابی محتوا تا حدی با یکدیگر مکمل می باشند و هم دیگر را تکمیل می کنند. یکی از سوالاتی که کاربران دارند این می باشد که آیا یک شرکت می تواند بدون انجام این 2 کار به موفقیت برسد؟

در جواب کلی باید گفت خیر، مگر اینکه شانس خیلی زیادی داشته باشد که بدون بازاریابی محتوا و تولید محتوا به نتیجه مطلوبی برسد، یا کسب و کارش چندان رقابتی نباشد؛ امیدواریم تا اینجای مطلب توانسته باشیم شما را به پاسخ سوال تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟ برسانیم.

کانتنت مارکتینگ,کپی رایتینگ,کانتنت مارکتینگ,
مقایسه بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟
سخن آخر

در آخر به این جمع بندی می رسیم که تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چندان زیاد نیست اما در کپی رایتینگ افراد با استفاده از یک سری کلمات و فوت و فن های حرفه ای، مشتری را به سمت خود جذب می کنند اما در بازاریابی محتوا افراد با تولید محتوا و مطالب طولانی مشتری را جذب و برند خود را معرفی می کنند.

سوالات متداول تفاوت بین بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ چیست؟

  • آیا بازاریابی محتوا همان کپی رایتینگ است؟
    خیر! این دو با یکدیگر متفاوت هستند، اما تقریبا مفهوم مشابهی دارند. در هر دو این موارد بایستی متنی کاملا یونیک نوشته شود. در این مطلب تفاوت های مابین این دو فرایند را بخوانید.
  • آیا امکان دارد در کپی رایتینگ نیز از مطلب طولانی استفاده کرد؟
    بله، می توان اما اصول نوشتن یک کپی رایتینگ موفق، بهره وری از متنی کوتاه اما تاثیرگذار است.
  • هزینه تولید محتوا برای بازاریابی کسب و کار چقدر می باشد؟
    هزینه تولید محتوا بستگی به محتوا و تعداد کلماتی که در آن نوشته می شود دارد و یک نکته مهم دیگر این است که متن درخواستی شما چقدر تخصصی باشد.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *