تولید محتوای دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟
author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/09/29

تولید محتوای دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟ این سوالی است که خیلی از افراد این را میپرسند. از مدیرعاملان شرکت ها تا کسانی که خودشان کار تولید محتوا را انجام می دهند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری باشید و به فکر دیجیتال مارکتینگ باشید. باید به استراتژی تولید محتوا علی الخصوص تولید محتوای دیجیتال توجه ویژه ای داشته باشید.

مارکتینگ خود از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مهم ترین این بخش ها دیجیتال مارکتینگ است که ما در مقاله ای جدا به این موضوع پرداخته ایم. اما اگر شما با دیجیتال مارکتینگ سر و کار دارید، و همچنین در این زمینه محتوا را تولید می کنید، شما در واقع در حال تولید محتوای دیجیتال هستید.

باید سعی شود که محتوایی که تولید می کنید محتوای با کیفیتی باشند تا در جذب مخاطب و کاربر  و ترافیک برای سایتتان مفید واقع شود. یدون مقدمه به سراغ سر فصل های این موضوع می پردازیم.

تولید محتوای دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟

تولید محتوای دیجیتال چگونه انجام می شود؟

برای محتوایتان هدف تعیین کنید

محتوا را با هدفی خاص تولید کنید، قبل از اینکه آن محتوا را بنویسید ابتدا از خودتان سوال کنید “من می خواهم مخاطبم با خواندن این مطلب چه کاری انجام دهد؟” آیا میخواهید صرفا فقط آن محتوا را بخواند؟ میخواهید ضمن مطالعه محتوا منجر به خرید آن محصول شود؟ میخواهید مخاطب محتوا را بخواند و بعد با شما تماس بگیرد و در مورد آن موضوع آن با شما صحبت کند؟

همه ی اینها دلایلی هستند که شما را وا میدارد، که برای محتوایتان هدف تعیین کنید و بر اساس آن هدفی که دارید محتوا را بنویسید. نوشتن محتوا بدون هدفی مشخص در واقع هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

یک محتوای مفید که قابل استفاده باشد را تولید کنید

محتوایتان را جوری بنویسید، که نیاز های مخاطب را برطرف کند، پاسخ سوالاتش را بدهد، متناسب با جستجویی که کرده است باشد. این کار باعث می شود که مخاطب محتوای شما را بازنشر کند، یعنی با دوستانش در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد.

محتوایتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

نکه دیگری که در تولید محتوای دیجیتال وجود دارد را اینگونه بیان می کنیم که : درست است که باید محتوایتان را به قدری با کیفیت بنویسید، که دیگران آن را در شبکه های اجتماعیشان به اشتراک بگذارند، اما گاهی نیاز است که خودتان این کار را انجام دهید خودتان مطالبتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار باعث بیشتر دیده شدن شما می شود، اگر هم وب سایت دارید و مزالبتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید باعث می شود که گوگل این موضوع را که شما جزء کسب و کار های فعال هستید را در نظر بگیرد.

از تصاویر در نوشته هایتان استفاده کنید

تصاویر هم خودشان جزئی از محتوای دیجیتال هستند، استفاده از تصاویر در در نوشته علاوه بر اینکه به مطلب شما زیبایی می دهد یاعث می شود که مخاطب مطلب شما را بهتر درک کند، از طرفی دیگر هم افراد زیادی هم هستند که در مورد آن مطلبی که شما نوشته اید به دنبال تصاویر هستند و شما به راحتی با رعایت کردین خاصیت Alt در تصاویر می توانید از این طریق هم به سئوی سایتتان کمک کنید.

به بهینه سازی محتوایتان برای گوگل هم توجه ویژه ای داشته باشید

بهینه سازی محتوا برای گوگل هم بسیار اهمیت دارد شما باید محتوایی را تولید کنید که علاوه بر اینکه ویژگی های بالا را داشته باشد و برای مخاطبتان نوشته شده باشد. باید برای موتور های جستجو هم بهینه شده باشد، از نظر چگالی کلمات کلیدی، تعداد دفعات استفاده از کلمات کلیدی و موارد دیگری که در مقالاتی جداگانه به آن پرداخته ایم.

6 مرحله برای نوشتن یک محتوای دیجیتالی موفق

شاید بتوان گفت که بخش مهمی از استراتژی دیجیتال تولید محتوای دیجیتالی است. هر مطلبی که می نویسید، فرقی نمی کند که چه تصویر باشد یا متن یا ویدئو… باید آن را با دقت طراحی کنید. تا همه به سمت برند شما خیره شوند و ترافیکتان را چند برابر کنید. همچنین با این کار نرخ تبدیل را می توان چند برابر کند.

6 مرحله برای تولید محتوای موفق

بعد از اینکه مخاطبتان را شناختید و مشخص کردید که برای چه کسی می خواهید محتوا تولید کنید، چند مرحله وجود دارد که به بهبود کیفیت محتوای شما کمک می کند. برخی از این مراحل برای همه نوع محتوایی مناسب نباشد. اما اکثرا توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

1- هدفتان را تعیین کنید

هر نوع محتوایی هدف مشخصی برای خود دارد. مطالعات موردی نشان دهنده تجربه و تخصص شما در حوزه کاریتان را مشخص می کند، اما با نوشتن مقالاتی که کاربر را درگیر کند می تواند اسم برند شما را در ذهن مخاطبتان هک کند. با تعیین هدف در ابتدای راه، می توانید این امید را داشته باشید که محتوایتان رتبه های بالاتر را در نتیایج موتورهای جستجو بگیرد.

2- محتوای با کیفیت و مفید تولید کنید

هدف کلی ما از تولید محتوای دیجیتالی این است که مطالبی که منتشر می کنیم برای مخاطبان هدف‌مان مفید و مرتبط باشد. هر چه مطلب منتشر شده توسط ما مفیدتر باشد مخاطب‌مان راحت تر در موقعیتش مطلب را متناسب میبیند و آن را به اشتراک می گذارد.

3- تبلیغ کردن مطالب در شبکه های اجتماعی

مطالب مختلفی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، تا سطح دسترسی و مقیاس دیده شدن مطالب شما افزایش یابد. محتوای تولید شده سایت باید یونیک و منحصر بفرد باشد، محتوای یونیک دلیلی برای دنبال کردن محتوا در شبکه های اجتماعی است. هر چه میزان لایک، کامنت و اشتراک گذاری یک مطلب بالاتر باشد در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

4- از تصاویر چند رسانه ای استفاده کنید

محتوای متنی را می توان با عکس ها و اینفوگرافیک ها و حتی ویدئوها جذاب تر کرد، با انجام اینکار مخاطب حس بهتری نسبت به متن دارد. طبق مطالعاتی که توسط MDG Advertising انجام شده، محتوایی که در آن از تصاویر استفاده شده 94% بازدید بالاتری از محتوای بدون تصویر داشته است. همین آمار MDG  نشان می دهد، 67 درصد از مردم بر این باورند که عکس های روشن و دقیق اطلاعات بیشتری نسبت به متن توضیحات محصول به آن ها میدهد.

5- یه برنامه ریزی بر پایه سئو را اجرا کنید

به جای حدس زدن کلمات کلیدی و اینکه شاید با نوشتن این مطلب مخاطب شما شاید مطلب را دوست داشته باشد و رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرد، بهتر است از یک استراتژی سئو استفاده کنید. یک برنامه ریزی دقیق سئو می تواند به شما کمک کند تا با ارزش ترین و پر جستجوترین کلمات را برای صنعت و کسب و کارتان پیدا کنید.

6- تجزیه و تحلیل محتوا

درحالت ایده آل، باید با دقت بیشتری رفتار برخی کاربران را که بخشی از محتوای سایت شما را میبینند مورد بررسی قرار داد. علاوه بر این باید دائما پیگیر رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو باشید و اگر مطلبی نیاز به تغییر دارد آن را ویرایش کنید، حتی گاها نیاز است که آن مطلب را حذف کینم!

تولید محتوای دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟

12 مرحله برای تولید محتوای الکترونیکی

مرحله اول: با یک چرا آغاز کنید

ما می‌بایست نخست نیازمندی‌های اصلی مخاطبان را تطبیق کنید. می‌بایستی پیش از انجام هر چیزی در جهت پیشگیری از تاف کردن وقت و قیمت و انرژی، نیازمندی‌ها را تطبیق و قسمت بندی کنید. می بایستی که از خود سوال کنید که به چه دلیل مخاطبان ما به یادگیری نیازمند هستند؟ اگر که این موردها را در دیده استقرار ندهیم باعث شکست خواهیم شد. تنها نباید اسم یادگیری الکترونیکی را به دنبال بکشید. می‌بایست یک کندوکاو و بازبینی را انجام بدهید. همینطور قادر هستید انعکاس مخاطبین در برابر یادگیری‌های پیشی را مورد بازبینی استقرار دهید. میبایست آسوده خاطر شویم با تولید محتوای دیجیتال به چیزی که می‌خواهیم میرسیم. به صورت حتمی به هدف های تجاری با مخاطبین دست پیدا خواهیم کرد.

مرحله دوم: آگاهی مخاطبان

می‌بایستی پیش از اقدام به تولید محتوای الکترونیکی شناخت نسبت به مخاطبان خود داشته باشید. مثلا ما یک ‌محتوای یادگیری زبان تمام فرانسه در جهت اشخاصی که قصد دارند جدیداً این تردستی را ماورا می‌گیرند، مسیر صحیحی نمی‌باشد. یا مثلا اگر نیت تولید یک محتوای یادگیری درباره‌ی زبان برنامه نویسی دارید و زبان مترقی را در جهت یادگیری گزینش کنید و از لغت‌های مترقی بی هیچ تشریحی بهره گیری کنید، این یادگیری در جهت اشخاصی تازه وارد که متعاقب یادگیری زبان برنامه نویسی می‌باشند. به هیچ عنوان نباید خواستاران را در یک رده استقرار دهید.

مرحله سوم: آنالیز محتوا

پس از بررسی کردن توانایی های مخاطبین می‌بایست محتوا الکترونیکی که ثبات می‌باشد تولید شود به اشتراک گذاشته شود را تحلیل و تجزیه کنید. اهمیتی نداره که دوره شما تا چه اندازه به خوبی طراحی شده، پر اهمیت این می‌باشد که در جهت مشتری و مخاطبین ارزش اضافه ایجاد کند. این مرحله تولید محتوا الکترونیکی ار پر اهمیت ترین مرحله ها به حساب می‌آید‌. می بایستی محتوای یادگییپری را بخش بندی کرد و بعد می‌بایست عامل‌هایی که نیت دارید درباره آن محتوا تولید کنید را تعیین کنید. می‌بایست مقاله‌هایتان نظمی مناسب داشته باشند.

مرحله چهارم: تعیین اهداف یادگیری

ما نیت تولید محتوای الکترونیکی را داریم که سبب اکتساب مهارت مخاطبین می‌شود. هدف این می‌باشد که مخاطبین از بهره گیری محتوای آموزشی به یک اقتدار برسند. ما می‌بایست در وعله اول تعیین کنیم که اشخاصی که از محتوای آموزشی بهره گیری میکنند چه کسانی می‌باشند؟ جواب این سوال ما را در مشخص کردن هدف‌های یادگیری و تولید محتوای الکترونیکی استعانت می‌کند و سبب شکل گیری محتوای با ارزش می‌شود.

مرحله پنجم: باید یک برنامه آموزشی تعریف کنید

تشریح برنامه یادگیری یک استراتژی جانب تولید محتوای دیجیتال به حساب می‌آید که در یک زمان یادگیری با شخص فراخی بدست می‌آورد. می بایست ما برترین مسیر در جهت یادگیری خوب را پیدا کنیم. همینطور می‌بایست اطمینان پیدا کنیم که تمامی مخاطب ها به اهداف خود برسند. می‌بایست همه اصل‌های یادگیری الکترونیکی را مراعات کرد.

گام ششم : تصویر سازی

ما با یک الگو کلی که نوشته، عکس را به نمایش می‌گذارد،به ما کمک کرده تا نمای برگه را با تمام عنصرهای طراحی آمیزگار کنیم. امکان دارد یک محتوا به واسطه اشخاص مورد تایید قرار گرفته باشد ولی از دیده طراحان نورد تایید قرار گرفته نشده باشد، این محتوا نیاز به تغییر ندارد چوت به واسطه اشخاص تایید شده است.

مرحله هفتم: انتخاب ابزار تولید محتوای الکترونیکی

وابستگی به نیازمندی شرکت های گوناگون بهره گیری از وسایل ها فرق دارد. می‌بایست در جهت مشخص کردن ابزار تولید محتوای دیجیتال به قصد خصوصیات ابزار، مناسب بودن و هزینه‌ها را در نظر گرفت.

مرحله هشتم: تولید یک نمونه اولیه

می‌بایستی در جهت تولید محتوای دیجیتال نمونه‌ای اولیه آماده کرد. می‌بایست نمونه اولیه یک نگاه کلی از تمام زمان یادگیری را درجهت شخص تعیین کرد‌.

مرحله نهم: تکمیل تولید دوره آموزشی

پس از اینکه نمونه ای را تهیه کردیم و به گسترده گذاشتیم، حالا زمانی رسیده ایت که یک دوره تکمیل را تهیه کنیم. می‌بایست در وقت تکمیل شدن دوره یک دیدمان به هدف‌هایمان باشد. می‌بایستی تمام‌چیرها در راه هدف‌هایمان تهیه بشود.

مرحله دهم: ویرایش

در این وهله می‌بایستی تولید محتوای الکترونیکی‌مان را از دید تیم خود مورد بازبینی و تغییر اسقترار بگیرد و پس از‌ انجام دادن تغییرات به انتشار رود.

مرحله یازدهم: ترویج

در این وهله فریضه اشاعه دادن محتوای الکترونیکی را دارا هستیم. می‌بایست نخست مخاطبین حس نیاز داشته باشند. در نخستین گام کار ما می‌بایست به وهله فریضه نیز دقت کنیم.

مرحله دوازدهم: ارزیابی

در این وهله که گام آخر می‌باشد، ما می‌بایست پس از تولید محتوای دیجیتال و گسترده گردیدن به تخمین بپردازیم. می‌بایست اندازه خشنودی مخاطبین را سنجش کنید و عیب‌های کار خود را باز بینی کنید و در تولید محتوای الکترونیکی بعد معایب را حل کنیم و کار خودمان را کشش دهیم.

چگونه تولید کننده محتوا های دیجیتالی شویم؟

تولید کننده محتوا دیجیتالی در زمینه هایی مانند وب سایت،وبلاگ،تبلیغات بازاریابی،کمپین های تبلیغاتی،شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. او در این موارد می نویسد، ویرایش می کند و منتشر می کند.

یک تولید کننده محتوا دیجیتال چکار می کند؟

کسانی که محتوای دیجیتالی را تولید می کنند داستان نویسان خلاقی هستند که به راحتی می توانند داستان خود را به مخاطب ارئه دهند. آنها در توسعه و ترویج برند یا خدمات و کالا مهارت بالایی دارند.

تولید کنید و بعد آن را منتشر کنید

بهترین تولید کننده محتوای دیجیتالی قادر به موفقیت در طیف گسترده ای از سبک های محتوای دیجیتالی هستند بطور مثال در وب سایت ها ، وبلاگ ها ، فیلم ها ، موبایل ، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر. تولید کنندگان محتوای دیجیتال معمولاً تجربه استفاده از سیستم های مدیریت محتوا و مدیریت ویرایش وب سایت ها را دارند. آنها غالباً در صورت کاربرد ، مطالبی را که می نویسند ، منتشر می کنند ، ویرایش می کنند ، ویرایش می کنند و منتشر می کنند.

برای داشتن درک بهتر از محتوا های دیجیتالی SEO بهترین تمرین است

در حالی که همه فکر می کنند که تولید کننده محتوای دیجیتالی در زمینه سئو متخصص نیستند، اما باید تفاوت بین نوشتن محتوا برای وب سایت ها تا نوشتن برای شبکه های اجتماعی را در نظر گرفت، آنها همچنین باید قادر به تولید محتواییی باشند که سئوی قوی داشته باشد که بتواند در نتایج موتور های جستجو بالا بیاید و رتبه ی بالایی بگیرد و از تکنیک های بروز سئو برای اینکار استفاده کنند.

یک متخصص محتوا چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که CMI به این موضوع اشاره کرده است، “محتوای محصول ، محتوای فروش ، محتوای خدمات مشتری ، محتوای رویداد ، محتوای تولید شده توسط کارکنان، بازاریابی و محتوای انتخاباتی وجود دارد. حتی تبلیغات نیز محتوا هستند.” تولید کنندگان محتوای دیجیتال ، آن دسته از مطالب مورد نیاز شرکت را تولید می کنند و تولیدی از آنها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا سازمان ها استفاده می شود. بازاریابی محتوا و دیجیتالی دو محتوا اغلب در استراتژی بازاریابی دیجیتال سازمان قرار دارد.

تفاوت یک نویسنده مقاله و یک تولید کننده محتوا

یک تولید کننده محتوا، در واقع آن محتوایی را تولید می کند که بقیه از آن کپی کرده و آن را منتشر کنند اما با این وجود ممکن است که یک نویسنده مقاله، مطلبی را از جایی کپی کرده و در وب سایت های خبری یا بروشور های تبلیغاتی از آن استفاده کند. غالبا شرکت ها به دنبال افرادی هستند که تولید کننده محتوای دیجیتالی با کیفیت باشند و نه محتوای کپی شده.

معیارهای مهم برای تولید کننده محتوا دیجیتال

  • میزان ثبت مشتری (CAC)
  • ارزش گذاری محتوا (LTV)
  • بازده سرمایه گذاری مشتری (ROI)
  • بانس ریت

در تیم تولید محتوای منلین، ما در زمینه تولید محتوای دیجیتال برای برندهای مطرح ایرانی تخصص داریم. ما راه حل های گسترده‌ای از راه حل‌های بازاریابی محتوا را ارائه می کنیم که به شما کمک می کند محتوایتان را به سطح های بالاتری برسانید. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره 09336947868 تماس بگیرید.

دیدگاه ها

یک نظر در مورد “ تولید محتوای دیجیتال چگونه ایجاد می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *