بازاریابی محتوای دیجیتال
author avatar
mohsen faraji
بروزرسانی در تاریخ 2021/04/08

بازاریابی محتوای دیجیتال چیست؟

ببینید به صورت کلی اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را یک مجموعه در نظر بگیریم، بازاریابی محتوا داخل آن فقط بخشی از این مجموعه می باشد، به این صورت که اگر شما دارای یک پیتزا باشید،  همانطور که دارای چند بخش است، تنها یک بخشش مربوط به بازاریابی محتوای دیجیتال می باشد.

در ادامه مطلب قرار است که بازاریابی محتوای دیجیتال را با شما عزیزان مورد برسی قرار دهیم، با ما همراه باشید. اگر به دنبال سفارش تولید محتوا دیجیتال می باشید کافی است به سایت منلین مراجعه کنید.

به صورت کلی بازاریابی محتوای دیجیتال به این معنی می باشد که شما اطلاعات کاملی در مورد محصولی که به دنبال فروش آن می باشید را تهیه می کنید، این اطلاعاتی که شما تهیه می کنید باعث این می شود که مشتری جذب محصول شما شود و حتی تا درجه ای بالا برود که در نهایت منجر به خرید آن شود.

به صورت کلی می توان گفت زمانی شما می توانید یک محصول را مورد محبوبیت همه قرار دهید که اطلاعات جامع و کامل در مورد آن محصول ارائه داده باشید، در این صورت باعث می شود که ارزش محصول شما چندین برابر شود و در نتیجه مشتری منجر به خرید آن محصول شود.

چرا باید بازاریابی محتوای دیجیتالی انجام دهیم؟

ببینید هنگامی که شما یک سایت را تازه تاسیس کرده اید و به دنبال این هستید که سایت شما معروف شود و افراد زیادی به دنبال این باشند که از سایت شما خریداری کنند، شما مجبور به بازاریابی محتوای دیجیتال بشوید، اما سوالی که پیش می آید اینجا این است که به چه علت باید به دنبال این نوع بازاریابی باشیم؟

در یک کلام و به طور جامع، معروف شدن و فروش محصولات خود؛ به این صورت که امروزه بیشتر سایت هایی که معروف شده اند در زمینه فروش محصولات خود علاوه بر تبلیغاتی که به صورت مجزا انجام می دهند، یکی از استراتژی هایشان همین بازاریابی محتوای دیجیتال می باشد، اصلی ترین دلیلی که می توان برای استفاده از تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ تعریف کرد این است که شما با توجه به محصول خود و محتوای دیجیتالی که برای آن انجام می دهید باعث می شود که علاوه بر معروف شدن محصول شما بلکه سایت شما در بازخورد های بالایی قرار بگیرد.

راه های ایجاد محتوای دیجیتالی

امروزه راه های زیادی به وجود آمده است برای بازاریابی محتوای دیجیتال، در ادامه مطلب اصلی ترین راه هایی که می توان برای تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ انجام داد را با شما عزیزان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازاریابی محتوای دیجیتال توسط وبلاگ

به این صورت که شما در وبلاگ مورد نظر، مربوط به برند یا شرکت خود بخشی را ایجاد می کنید، شما به صورت روزانه می توانید از محصولاتی که در دست خود دارید، یک سری اطلاعات جامع و کامل را در مورد مطلب بنویسید. امروزه بازاریابی محتوای دیجیتال وبلاگ به یکی از بهترین راه هایی که می توان بازاریابی محتوای کرد، تبدیل شده است.

بازاریابی محتوای دیجیتال,تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ,دیجیتال مارکتینگ,
بازاریابی محتوای دیجیتال توسط وبلاگ

از دید من امروزه بیشتر برند ها و شرکت هایی که محصولات خود را به فروش می رسانند، حتی محصولی ندارند و فقط به دنبال معروف شدن سایت خود می باشند و توانسته اند توسط بازاریابی محتوای دیجیتال توسط وبلاگ به برتری های نسبی برسند.

بازاریابی محتوا توسط ایمیل

امروزه یکی از مناسب ترین و ارزان ترین راه ها برای بازاریابی محتوای دیجیتال همین ایمیل ها می باشند؛ به این صورت که شما می توانید محصولات خود را و یا حتی اطلاعات کافی در مورد سایتتان را به مشتریانتان که در سایت ثبت نام کردند یک ایمیل که مربوط به هر چیزی می باشد را ارسال کنید.

بیشتر بدانید  تقویم تولید محتوا چیست؟ و چه کاربردی دارد؟
بازاریابی محتوای دیجیتال,تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ,دیجیتال مارکتینگ,
بازاریابی محتوا توسط ایمیل

این را در نظر بگیرید که ارسال ایمیل ها، می تواند توسط یک سری پنل های ایمیل صورت می گیرد که با استفاده از دیتا بیس شما محتوای متنی مورد نظرتان را به مخاطبین هدفتان ارائه می کند، این روش به حدی محبوب شده است که حتی توانسته است که بزند روی دست بازاریابی محتوای دیجیتال مارکتینگ.

طبق تحقیقات انجام شده، امروزه اصلی ترین راه که می توان برای بازاریابی محتوای دیجیتال انجام داد، توسط ایمیل ها می باشد. به این صورت که امروزه 80 درصد راه های بازاریابی محتوای دیجیتالی که صورت می گیرد، توسط ایمیل ها می باشد. در ادامه مطلب به دنبال این هستیم که اصلی ترین هدفی که می توان از تولید محتوای دیجیتال مارکتینگ انجام داد را به شما عزیزان بگوییم. قبلا در مقاله ای جدا در مورد ابزار و نرم افزار های تولید محتوای ایمیل مارکتینگ صحبت کرده ایم.

هدف استفاده از بازاریابی محتوای دیجیتال

امروزه هدف های زیادی از بازاریابی محتوای دیجیتال وجود دارد که در این مطلب قصد داریم اصلی ترین اهداف استفاده از تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم:

بازاریابی محتوای دیجیتال,تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ,دیجیتال مارکتینگ,
محتوا دیجیتال مارکتینگ

به دست آوردن اعتماد مشتریان

این مورد به این صورت می باشد که آن زمانکه شما یک محتوا مربوط به محصول مورد نظر خود را تولید می کنید، اگر به صورتی که گفته شد کامل و جامع باشد و بتواند منظور اصلی را به مشتری برساند، باعث می شود که مشتری از محتوای مورد نظر شما خوشش بیاید و به شما اعتماد کند، اما این را هم در نظر بگیرید که با یک محتوا نمی توان اعتماد مخاطب را به طور کامل به دست آورد، بلکه باید در طول چند محتوای عالی، اعتماد به دست آورد زیرا هرچقدر بیشتر و بهتر باشد، مقاله های شما باعث می شوند که مشتری اعتمادش نسبت به شما بیشتر شود.

معرفی کردن برند

یکی از دلایلی که باعث می شود شما و سایتتان محبوب شوید همین بازاریابی محتوای دیجیتال می باشد، به این صورت که امروزه شما می توانید با محتوایی که تولید می کنید، برند و شرکتی که مد نظر خود دارید را معروف کنید؛ اما به این نکته هم توجه کنید که با یک محتوا نمی توانید شرکت و برند خود را معروف کنید بلکه باید به صورت پیاپی کار خود را معرفی کنید و بعد از چند مقاله تازه به معروف شدن برند خود امیدوار شوید. امروزه یکی از راه های معرفی کردن برند سفارش تولید محتوای دیجیتال می باشد که شرکت منلین این کار را برای شما انجام می دهد.

پیدا کردن مشتری ثابت

ببینید به صورت کلی زمانی که شما کار بازاریابی محتوای دیجیتال را انجام می دهید، باعث می شود که در طول دراز مدت مشتریان ثابت خود را به دست آورید، شاید برایتان سوال پیش بیاید که به دست آوردن مشتریان ثابت به چه معناست؟ به این معنی که مشتریانی که محتوای شما را ببینند، مجذوب شما شده اند و باعث می شود که هر دفعه قصد خریدی را داشتند، سریعا به سایت و برند محصول مورد نظر شما مراجعه کنند.

نتیجه گیری

در آخر به این جمع بندی می رسیم که امروزه کار بازاریابی محتوا ی دیجیتال تبدیل شده است به یکی از بهترین راه هایی که می توان برای به دست آوردن مشتریان ثابت و از طرفی دیگر درست کردن حس اعتماد بین مشتریان می باشد.

به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال این هستید که کار خود را ارتقاء ببخشید، کافی است کار تولید محتوا دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید. اگر به دنبال این هستید که به سایت و کار و کسب خود حرفه ای بودن را ببخشید کافی است سری به سایت منلین بزنید.

سوالات متداول بازاریابی محتوای دیجیتال
  • آیا امکان دارد با تولید محتوای نامناسب مشتریان ثابت را از دست بدهیم؟
    بله به صورت کلی زمانی که مشتری متوجه این شود که بازاریابی محتوای دیجیتال را انجام داده اید باعث می شود که کم کم دلسرد شود از شما و دیگر به سایت شما مراجعه نکند چه برای خرید چه برای به دست آوردن اطلاعات.
  • تا چه حدی می توان مطمئن بود که می توان توسط بازاریابی محتوای دیجیتال به نتیجه رسید؟
    به صورت کلی امروزه بیشتر کار های که باعث شده است موفق شوند چه در زمینه فروش و چه در زمینه ثبت برند توسط همین بازاریابی دیجیتالی بوده است.
  • برای کار بازاریابی محتوای دیجیتال به کجا مراجعه کنیم؟
    شما می توانید به صورت کلی به سایت منلین برای کار تولید محتوا و… به مراجعه کنید که کار شما سریع تر آغاز شود.
بیشتر بدانید  مراحل سفارش تولید محتوا

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *