author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/11/06

تولید محتوا برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم است. اگر فروشگاهی قصد دارد فروش خود را با استفاده از بازاریابی محتوا بیشتر کند، نیاز است که تولید محتوا برای محصولات خود را جدی بگیرد. مهم نیست شما تولید محتوا را برای سایت یا پیج فروشگاهی نیاز دارید، مهم کیفیت محتوایی است که قصد دارید منتشر کنید. تمامی محصولات شما اگر ساخته بهترین برندها باشند و بهترین کیفیت را داشته باشند، تا نتوانید آن ها را به خوبی توصیف کنید و به مشتری این درک را بدهید که این محصول چه نیازی از او برطرف می کند، نمی توانید فروش خوبی داشته باشید.

قدرت کلمات را دست کم نگیرید. کلمات می توانند برای شما جادو کنند و فروش خارق‌العاده‌ای را برایتان رقم بزنند. کافی است به درستی از کلمات در محتوای خود استفاده کنید. چه خوب که در کنار این کلمات از تصاویر و ویدئوها هم استفاده شود. قطعاً تصاویر می‌توانند اثر گذاری بسیار بالایی بر مشتری داشته باشند. در ادامه می خواهیم به صورت مفصل در مورد تولید محتوای سایت ها و پیج های فروشگاهی صحبت کنیم تا بتوانید به سادگی محتوایی تولید کنید که مشتریان را مجذوب محصولات خود کنید.

همچنین پیشنهادی ویژه برای شما داریم. اگر وقت و انرژی لازم برای تولید محتوا ندارید ما می توانیم به شما کمک کنیم و از طریق همین مطلب می توانید با دریافت کد تخفیف ۲۰ درصدی محتوای خود را سفارش دهید و  محتوایی جذاب برای معرفی محصولاتتان تحویل بگیرید.

 اهمیت و اصول تولید محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

احتمالاً شمایی که این مقاله را دنبال می کنید، یک سایت یا پیج فروشگاهی دارید و در این زمینه فعالیت می کنید و به خوبی از این موضوع آگاه هستید، برای اینکه بتوانید فروش بالایی داشته باشید ابتدا نیاز است که ترافیک سایت خود را افزایش دهید. سپس از ترافیک ورودی نرخ تبدیل خود را بالا ببرید. نرخ تبدیل چگونه محاسبه می شود؟ به میزان ترافیکی که به سایت شما وارد می شود و محصول شما را می خرند نرخ تبدیل گفته می شود که اگر شما نتوانید به خوبی نرخ تبدیل خود را بالا ببرید، نمی توانید کسب و کار موفق داشته باشید و عملاً توانایی تامین مالی هزینه‌های سایت را ندارید.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته با استفاده از بازاریابی محتوا می توان تا ۶ برابر نرخ تبدیل خود را افزایش داد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد که چقدر این موضوع مهم است و چگونگی افزایش آن هم باید یکی از دغدغه های صاحبان وب سایت ها باشد. وظیفه شما به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی این است که با استفاده کردن از محتوا ارتباطی میان خود و مشتری ایجاد کنید. کاربرانی که به سایت شما مراجعه می کنند تمایل دارند تعاملی با سایت شما داشته باشند. به همین دلیل وظیفه شما برقراری این تعامل و ارتباط است. از این طریق خروجی شما مشتریان وفادار به برندتان خواهد بود که بارها و بارها از شما خرید می کنند.

کاربرد تولید محتوا برای محصولات و سایت های فروشگاهی

افزایش نرخ تبدیل و جذب ترافیک تنها دو دلیل برای تولید محتوای ارزشمند در فروشگاه های اینترنتی است. باید بدانید که بازدید کنندگانی که به سایت شما مراجعه می کنند، هنوز آمادگی کافی برای خرید کردن شما را ندارند و تنها با یک تبلیغ قیمت های تخفیفی نمی‌توان به خوبی نظرشان را در مورد محصول، جلب کرد تا در نهایت محصول را از شما خریداری کنند. به همین دلیل باید روش دیگری را در پیش گرفت که از طریق آن بتوانید محصول را به خوبی توصیف و کاربر را تشویق کنید که با استفاده از این محصول چه نیازهایی از او برطرف می شود. این کار را با استفاده کردن از تولید محتوای متنی انجام دهید.

هرچند که تصاویر هم در این بین نقش بسیار مهمی دارند، اما مهم ترین نکته باید تولید محتوای بهینه شده باشد.  جالب است بدانید ضعف بیشتر فروشگاه های اینترنتی که در ایران فعالیت دارند، مربوط به محتوای آن ها است. بیشتر این فروشگاه ها، محتوایی در سایت قرار داده اند که فقط برای رتبه گرفتن باشد و کاربر این را حتما به عنوان مزاحم تلقی می کنند و متن نوشته شده تنها برای فروش محصول است و هیچ ارتباطی میان محتوا و کاربر وجود ندارد.

این نکته باید توسط تمامی فروشگاه های اینترنتی در نظر گرفته شود که باید از طریق محتوا محصولات خودشان را بفروشند. ایجاد ارتباط بین محتوا و کاربر باعث می شود کاربر احساس بهتری نسبت به محصول داشته باشند و با خود فکر کند که این همان چیزی بود که من به دنبالش بودم.

در نهایت تمامی فروشگاه های اینترنتی برای این که بتوانند توجه مصرف کنندگان و خریداران خود را جلب کنند، باید روی محتوا سرمایه گذاری کنند. بدون محتوا این فروشگاه‌ها دوام نخواهند داشت.

تولید محتوا برای محصولات باید چگونه باشد؟

قبل از اینکه بخواهید تولید محتوا برای فروشگاه های اینترنتی را شروع کنید، بهتر است ابتدا بدانید بازدید کنندگانی که به سایت شما سر میزنند، به دنبال چه چیزی هستند و می‌خواهند چه چیزی بخوانند. این اطلاعات با روش های مختلفی به دست می آید که شما به عنوان صاحب یک وب سایت باید از تمامی این اطلاعات آگاه باشید و بدانید چه شخصی در مقابل شما ایستاده و می خواهید برای او صحبت کنید.

یکی از راه هایی که شما از طریق آن می توانید نظر کاربران خود را بپرسید تا دقیقاً بدانید که آن ها به دنبال چه چیزی هستند، قرار دادن نظرسنجی هایی در شبکه های اجتماعی است. از طریق همین شبکه های اجتماعی این موضوع را به خوبی متوجه می شوید. به طور مثال در پیج اینستاگرام خود می توان یک استوری در این مورد منتشر کنید. پاسخ کابران را مقایسه کنید. اگر محصولی را به صورت فیزیکی می‌فروشید، می توانید از مشتریانی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند همین سوالات را پرس و جو کنید و اطلاعات لازم را جمع آوری کنید.

بسیار مهم است که شما نگرانی ها، خواسته ها و مشکلاتی که کاربران به دنبال رفع آن هستند را بدانید و توسط همین نکاتی که آن ها در اختیارتان قرار می‌دهند، محتوایی فوق العاده تولید کنید. برای تولید چنین محتوایی هم می‌توانید سه هدف اصلی داشته باشید.

  • سرگرمی
  •  آموزشی
  •  دعوت کردن به اقدام

سرگرمی

در خصوص تولید محتوا برای محصولات فروشگاه های اینترنتی به روش سرگرمی، می‌توانید به مخاطبان خود نشان دهید که این محصولات چگونه می‌توانند زندگی را بهتر و آسان تر کنند. کنجکاوی هایی که کاربران در این خصوص انجام می دهند باعث می شود که شما نتیجه ای مثبت را از این محتوا دریافت کنید.

آموزشی

در هنگام تولید محتوای آموزشی باید دقت داشته باشید که مخاطب را سردرگم نکنید و محتوایی بنویسید که کاربر خسته نشوند و حوصله خواندن آن را داشته باشد. قطعاً اگر محتوای آموزشی شما ساده، روان و طبق یک اصول خاص باشد، مخاطب شما می تواند احساس بهتری نسبت به آن داشته باشد و تا انتها آن را مطالعه کند. در نتیجه زمانی که از این موضوع آگاه شد که این محصول چگونه می‌تواند نیازهای او را برطرف کند اقدام به خرید آن می کند.

در چنین محتوایی شما کاربران را تشویق می کنید که محتوای شما را به اشتراک بگذارند. با استفاده کردن از یک درخواست از آن ها بخواهید هر عملی که در ذهن دارید را انجام دهند. به طور مثال می توانید یک pdf راهنمای خرید محصول تهیه کنید و با استفاده کردن از یک درخواست شماره تلفن و آدرس ایمیل آن ها را دریافت کنید و این فایل pdf را در اختیارشان قرار دهید. همچنین شما می توانید در هر مقاله محصولاتی را به کاربر پیشنهاد دهید که می تواند مرتبط با موضوع باشد و همان چیزی که کاربر می خواهد را در اختیارش قرار دهید.

دیدگاه ها

2 نظر در مورد مقاله “ تولید محتوا برای سایت فروشگاه های اینترنتی {کاربر پسند و سئو شده} ” ثبت شده است
  • رودبالی

    خوشبحالت چقدر خوب مینویسی

    16:59 - 2021/11/25

    • محمد رضایی

      درود دوست عزیز
      ممنون، شما هم میتونید با کمی تمرین کردن و کسب تجربه متن های خوبی بنویسید، البته اگه فکر می کنید نیاز به آموزشی دارید می تونید دوره های آنلاین آموزش تولید محتوا رو تهیه کنید و از اون ها استفاده کنید. قطعا با تمرین کردن هر کسی می تونه تولید محتوا خوبی برای سایت های فروشگاهی یا … رو داشته باشه.

      21:07 - 2021/11/25

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *