نوشتن رپرتاژ
author avatar
Bita Oloumi
بروزرسانی در تاریخ 2021/02/17

اگر در زمینه تولید محتوا کار کرده باشید حتما میدانید که نوشتن یک رپورتاژ خوب، جذاب و تاثیر گذار تا چه میزان می تواند بر سئو و رتبه جایگاه سایت شما تاثیر گذار باشد. به همین دلیل محتوا نویسان معمولا سعی میکنند تا طریقه نوشتن یک رپرتاژ خوب را نیز فرا بگیرند. زیرا محتوا نویسی که نتواند یک رپرتاژ خوب و تاثیر گذار بنویسید دقیقا مانند زنبور بی عسل است.

البته باید توجه داشته باشید که رپرتاژ نویسی اندکی با تولید محتوا عادی متفاوت است. به همین علت فعالیت در حوضه رپرتاژ نوییسی نیازمند دانش و آموزش است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی شرایط نوشتن رپرتاز تاثیر گذار و خوب بپردازیم.

تفاوت رپرتاژ با سایر محتوا ها

در ابتدا لازم میدانیم که تفاوت رپرتاژ با سایر محتوا ها را اندکی بیشتر برای شما بیان کنیم. سایر محتوا هایی که توسط شما یا تیم و شرکت شما نوشته میشود در داخل سایت شما مورد بازدید قرار میگیرد و شاید بتوان گفت جنبه تبلیغی کمتری دارد و بیشتر جنبه آموزشی دارد. اما هنگامی که شما قص دارید رپرتاژ بنویسید باید بدانید که این محتوا قرار است در داخل یک سایت دیگر به نمایش گذاشته شود و مسلما افراد بسیار زیادی قرار است مطلب و مقاله شما را مطالعه کنند.

ماهیت رپورتاژ تبلیغ کردن برن و سایت شما است پس شما باید به گونه ای محتوا رپورتاژ را بنویسید که کسانی که مقاله شما را مطالعه میکنند نسبت به سایت و نوع کسب و کار شما علاقه نشان دهند و وارد از طریق لینک موجود در رپرتاژ وارد سایت شا شود و با دیدن محصولات، خدمات و یا آموزش های شما تبدیل به یک کاربر دائمی سایت شما شود.

همانطور که دیدید وظیفه یک رپرتاژ بسیار حساس است و مسلما نقش مهم تری نسبت به محتوا های داخل سایت شما دارد.

اصول نوشتن رپرتاژ تاثیر ذار و جذاب

در بالا مشاهده کردید که نقش رپرتاژ تا چه اندازه مهم است و باید برای مخاطب جذاب باشد و به نوعی حوصله مخاطب را سر نبرد. برای نوشتن رپرتاژ باید اصول آن را رعایت کنید. اصول و قواعد نوشتن رپرتاژ تقریبا مانند قواعد نوشتن محتوا و محتوا نویسی است با این تفاوت که رپرتاژ باید بسیار جذاب تر و کاربر پسند تر باشد. در ادامه اصول لازم الاجرا برای نوشتن رپرتاژ را برای شما بیان میکنیم.

اصول نگارش رپرتاژ خوب,رپرتاژ تاثیر گذار,نگارش رپرتاژ,
خلاقانه بودن متن رپرتاژ

خلاقانه بودن متن

در این دوره که اکثر افراد دارای دغدغه و مشکلات کوچک و بزرگی دارند کمتر کسی حوصله خواندن متن های بلند بالا و تکراری را دارد. بیشتر افراد به دنبال یافتن مقاله هایی خلاقانه هستند تا در عین آموزش بتوانند خاطره خوشی از آن مقاله نیز داشته باشند و در حین مطالعه متن و مقاله نه تنها متن حوصله سر بر نباشد بلکه اشتیاق زیادی برای خواندن مقاله تا انتها داشته باشند.

با توجه به نکات بالا شما باید در هنگام نوشتن رپرتاژ خلاقانه بودن آن را در نظر بگیرید. رپرتاژ خلاقانه می تواند تاثیر بسیار چشمگیری بر روند سئو داشته باشد. برای نوشتن رپرتاژ خلاقانه لازم نیست کار خاصی انجام دهید فقط باید به موضوع مورد بحث از زاویه دیگری نگاه کنید. زاویه ای که برای افراد جذاب باشد.

لحن دوستانه

استفاده از لحن دوستانه باعث میشود مخاطب با شما و نوشته شما ارتباط بر قرار کند و  شما را یک دوست بداند و اینگونه حس مخاطب به شما و سایت شما مسلما بهتر است و برای خواندن دیگر مقالات شما حتما سری به سایت شما خواهد زد.

بیشتر بدانید  تولید محتوا بازنویسی چگونه است؟

پاسخ به دغدغه های مخاطب

معمولا افراد دوست دارند موضوعاتی را مطاله کنند که در مورد دغدغه و سوالات آن ها پاسخ دهد. زیرا معمولا افراد به دنبال پاسخ سوال یا پرسشی هستند که به سراغ سرچ میروند پس اگر شما بتوانید خود را جای مخاطب قرار دهید و حدس بزنید که ممکن است چه سوالی برای مخاطب ایجاد شود، و سپس به آن سوال پاسخ دهید مسلما بازخورد رپرتاژ شما بسیار عالی خواهد بود.

اصول نگارش رپرتاژ خوب,رپرتاژ تاثیر گذار,نگارش رپرتاژ,
پاسخ به سوالات مخاطب

گنجاندن تبلیغ مورد نظر در داخل متن

در این موضوع که رپرتاژ یک متن تبلیغاتی است هیچ شکی نیست اما نباید تبلیغ شما به گونه ای باشد که مخاطب مستقیما متوجه تبلیغ شما شود زیرا در این صورت معمولا تصور خوبی از برند و نوع کسب و کار شما نخواهد داشت. به عنوان یک رپرتاژ نویس شما باید بتوانید برند  کسب و کار خود را در خفا تبلیغ کنید. این کار به جلب اعتماد بیشتر مخاطب کمک میکند.

یکی از روش های تبلیغ صحیح بیان مزایای محصول یا کسب و کار شما برای مشتری و مخاطب است. در این روش شما به جای بیان ویژگی های کسب و کار خود از مزایای محصول و یا خدماتتان برای مخاطب صحبت میکنید و به او میفهمانید که محصولات شما تا چه اندازه برای و ضروری است. در این حالت مخاطب ترغیب میشود تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کند.

تعداد مناسب کلمات

تعداد مناسب کلمات یکی از ویژگی های یک رپرتاژ خوب و موثر است. تعداد کلمات رپرتاژ باید بین 700 الی 1500 کلمه باشد. کمتر یا بیشتر از این تعداد کلمه تاثیر گذاری محتوا شما را کاهش میدهد.

سوالات متداول

  • آیا درج رپرتاژ در سایت های دیگر هزینه بر است؟

مسلما پاسخ به این سوال مثبت است و شما برای درج رپرتاژ باید هزینه بپردازید. مبلغ این هزینه بستگی به سایت مورد نظر شما دارد و اگر به دنبال رپرتاژ های تاثیر گذاری هستید باید برای انجام آن هزینه به نسبت زیادی بپردازید.

  • هدف رپرتاژ چیست؟

هدف اصلی و اولیه رپرتاژ تبلیغ برند و نوع کسب و کار و سایت شماست. در مرحله دوم رپر

  • تاثیر رپرتاژ بر روند سئو سایت چقدر است؟

رپرتاژ می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی روند سایت شما داشته باشد. البته این تاثیر خوب بستگی به عوامل مختلفی دارد. نحوه نوشتن و نگارش رپرتاژ، سایتی که انتخاب میکنید تا رپرتاژ شما در آن درج شود و … می تواند تاثیر خوب یا بدی بر روند سئو شما داشته باشد.

اصول نگارش رپرتاژ خوب,رپرتاژ تاثیر گذار,نگارش رپرتاژ,
تعداد مناسب کلمات در رپرتاژ

سخن آخر

رپرتاژ یکی از راه های بهتر کردن روند سئو سایت شما است. همانطور که گفته شد نوشتن رپرتاژ مراحل و قواعدی دارد که بهتر است آن ها را رعایت کنید. اگر تخصص و تجربه کافی در این خصوص را ندارید بهتر است سفارش تولید محتوا به عنوان رپرتاژ را به فرد دیگری بسپارید تا برای شما یک رپرتاژ خوب و جذاب بنویسد.

گروه تخصصی تولید محتوا منلین می توانند به شما کمک کند تا رپرتاژ حرفه ای و مخاطب پسند داشته باشید.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *