author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/18

محتوای همیشه سبز چیست؟ یک تعریف ساده
قالب‌های رایج محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز چیست؟ جمله‌ای که هر شخص درگیر سئو یا بازاریابی محتوا و بازاریابی اینترنتی است با آن رو به رو می‌شود. همه می‌گویند که شما باید یک محتوای همیشه سبز داشته باشید. اما ما می‌خواهیم به این پاسخ دهیم که چرا این نوع محتوا اینقدر برای سئو موثر هستند.

ما می‌خواهیم اصول محتوای همیشه سبز را توضیح دهیم. نحوه نوشتن یک مقاله همیشه سبز و اینکه چرا قرار دادن پست های همیشه سبز در استراتژی وبلاگ شما برای بازاریابی محتوای‌تان ضروری است.

محتوای همیشه سبز چیست؟ یک تعریف ساده

محتوای همیشه سبز یک محتوای سئو محور است که به طور مداوم برای خوانندگان و کاربران تازه خواهد ماند.

چرا به آن همیشه سبز می‌گویند؟

همیشه سبز، حتی برای کسانی که بازاریابی اینترنتی انجام نمی‌دهند، هم تا حدودی آشنا به نظر می‌رسد. چون درختان همیشه سبز اغلب برای تزئین خانه به کار می‌رود. چه در کشورهای خارجی و چه در کشور ما زمان کریسمس از این برگ‌های همیشه سبز استفاده می‌شود، که درخت همیشه سبز نمادی از زندگی همیشگی است. چون آن‌ها ریزش برگ ندارند و همیشه سبز و زیبا هستند. به همین دلیل این محتوا هم پایدار و ماندگار هستند.

چرا این‌گونه فکر کنید که محتوای آنلاین و محتوایی که درون وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند، هیچ وقت از بین نمی‌روند و همیشه هستند؟ اما وقتی صحبت از محتوای همیشه سبز بودن می‌کنیم منظور ما این است که این محتوا، محتوایی است که مدت‌ها بعد از انتشار جایگاه خود را حفظ می‌کند. بنابراین با گذشت زمان بازدیدهای آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

کدام محتوا، همیشه سبز محسوب نمی شود؟

  • مقالات خبری
  • آمارها و گزارش‌هایی که به صورت عددی هستند و تغییر می‌کنند و از رده خارج می‌شوند
  • محتوای مربوط به یک فصل خاص
  • مطالب مربوط به آخرین ترندهای مد و لباس

محتوای همیشه سبز هیچ‌گونه تاریخ انقضایی ندارند و در طولانی مدت ارزش خود را حفظ می‌کنند. به عنوان مثال هر آن‌چه که ما در مورد ویروس کرونا بنویسیم، الان این محتوا به کار می‌آید. اما زمانی که واکسن این بیماری کشف شود و به طور کامل دنیا از این ویروس رهایی یابد، دیگر تاریخ انقضای این محتوا به سر رسیده و کسی دیگر در جستجوی اخبار و خبرهای مربوط به این ویروس نخواهد بود. کلمات کلیدی بسیاری که در این حوزه نوشته شده است به عبارتی به قبرستان گوگل می‌روند و دیگر جستجوی در مورد آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

قالب‌های رایج محتوای همیشه سبز

در اینجا به تعدادی قالب برای تولید کردن محتوای همه چیز سبز ماندگار اشاره کرده‌ایم که می‌تواند کمک‌ها زیادی به شما در این امر داشته باشد.

  • بررسی محصولات
  • ویدئوها
  • آموزش‌هایی که با چگونه شروع می‌شوند
  • نکات برتر در یک حوزه
  • لیست برترین‌ها

اگر می‌خواهید در این زمینه‌ها و در این قالب‌ها محتوای همیشه سبزی تولید کنید بهتر است، بعد از انتشار این محتوا دائماً اطلاعات آن‌ها را به‌روز کنید، و اطلاعات جدیدی که منتشر می‌شود در این رابطه در مقاله خود جای دهید و همیشه جدیدترین اطلاعات را به مخاطب خود ارائه دهید.

ایده‌هایی برای تولید محتوای همیشه سبز

بعضی از موضوعات هستند که هرگز کهنه نمی‌شوند، موضوعاتی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌شود، به عبارتی هرگز قدیمی نمی‌شوند.

  • موضوعات احساسی و عاشقانه
  • موضوعات مربوط به غذا
  • موضوعات مربوط به فایننس و پس انداز پول
  • تربیت فرزند
  • کاهش وزن
  • موضوعات مربوط به مشاغل
  • نگهداری از حیوانات خانگی

پیشنهاد ما این است که به موضوعاتی که مرتبط با حوزه کاری‌تان هستند پردازید. اگر شما لوازم اداری می‌فروشید عناوینی که می‌تواند همیشه سبز باشد و مرتبط با کسب و کار شما، می‌تواند چگونگی مرتب نگه داشتن میز کار یا انواع مختلف قلم و زمان استفاده از آن‌ها باشد.

بیشتر بدانید  خدمات تولید محتوای متنی چیست؟ انواع تولید محتوای محتوی کدامند؟

مشکلاتی که در مورد ایده‌های نو خوب در محتوای همیشه سبز وجود دارد این است که غالباً احساس می‌کنیم که بهترین موضوعات قبلاً افراد دیگری در موردشان نوشته‌اند، و محتوا تولید کرده‌اند. شاید بیش از حد هم تولید کرده‌اند، در این حالت مهم‌ترین کار این است که یک دیدگاه منحصر به فرد به یک موضوع محبوب و پرطرفدار اضافه کنید. به جزئیات بیشتری در مورد آن موضوع بپردازید، به دنبال کلمات کلیدی بلندتر باشید کلماتی که شما را به کاربر هدف برساند. به دنبال کلماتی باشید که میزان جستجو بالا و رقابت کم‌تری داشته باشند. اگر کسب و کار کوچکی دارید و محتوای کمی در وب در مورد این موضوع وجود دارد، محتوایی بسازید بسیار با ارزش‌تر از آن چیزی که الان وجود دارد.
 

دیدگاه ها

یک نظر در مورد “ محتوای همیشه سبز چیست؟ + نحوه تولید محتوای همیشه سبز

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *