نکات طلایی
author avatar
reihane tavanaie
بروزرسانی در تاریخ 2021/05/12

اگر دوست دارید که به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید باید بدانید که اولین و مهم ترین قدم برای این هدف تولید محتوا است. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا تمامی سایت ها با هر نوع ماهین کاربری نیاز به تولید محتوا دارند؟

پاسخ به این سوال مثبت است، تمامی سایت ها در هر زمینه ای که فعالیت دارند حتما و حتما باید تمرکز ویژه ای بر روی تولید محتوا داشته باشند. مثال بارز این موضوع سایت بزرگ و پر مخاطب دیجی کالا است. سایت دیجی کالا با اینکه روزانه چندین هزار بازدید دارد و در کل ماهیت فروشگاهی دارد اما تیم تولید محتوا این سایت هرگز از فعالیت دست نمی‌کشند و دیده شده است که این تیم برای هر محصولات تولید محتوا هایی یونیک و بسیار با کیفیت با تعداد کلمات بالا تولید میکنند.

در این مقاله قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که به نکات طلایی تولید محتوا معروف هستند. پس با ما همراه باشید تا این نکات را بیان کنیم و شما بتوانید از این آموزش و نکات نهایت اسنفاده را ببرید.

تولید محتوا,نکات تولید محتوا,تولید محتوا,
بررسی تولید محتوا

چرا تولید محتوا مهم است؟

درباره اهمیت تولید محتوا قبلا به کرات در دیگر مقالات سایت صحبت کرده ایم اما برای بهتر روشن شدن مطلب در این قسمت اشاره کوتاهی به این موضوع می‌کنیم.

با گسترش کسب و کار های اینترنتی اهمیت تولید محتوا نیز به وضوح دیده میشود، تولید محتوا باعث میشود شما مطالب آموزنده و خوبی به مخاطب ارائه دهید و به همین دلیل شما می توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. از طرف دیگر موتور های جستجو وقتی با سایتی برخورد میکنند که محتوا هایی خوبی دارد و به عبارتی کاربر پسند است به آن سایت رتبه بهتری میدهند. زیرا گوگل و یا سایر موتور های جستجو همواره در حال پیدا کردن سایت هایی هستند که برای مخاطب جذاب تر هیستند و به عبارتی کاربر پسند اند.

پس با تولید محتوا شما در واقع 2 تیر و یک نشان زده اید. هم باعث ارائه مطالب مفید به کاربر شده اید و کاربر از سایت شما راضی است. و هم از گوگل رتبه و امتیاز گرفته اید. محتوا سازی یا Content Creation را می توان مهم ترین و اصلی ترین عامل موفقیت یک سایت در رسیدن به رتبه یک موتور های جستجو دانست.
سفارش تولید محتوا از طریق سایت منلین بسیار راحت است و توسط تیم حرفه ای انجام میشود.

بررسی نکات طلایی تولید محتوا

اگر به دنبال یادگیری تولید محتوا باشید معمولا به سایت های زیادی سر زده اید و حتما از تکراری بودن محتوا آن ها و نبوده مطلب مفید خسته شده اید. مطالبی که در مورد تولید محتوا یاد گرفته اید و در دیگر سایت ها خوانده اید پایه و اساس تولید محتوا بوده اند. ما در اینجا قصد داریم که نکات طلایی تولید محتوا را برای شما بیان کنیم تا بتوانید در این حوزه به یکی از افراد حرفه ای تبدیل شوید.

نکات تولید محتوا,تولید محتوا,نکات تولید محتوا,
سوپرایز شدن مخاطب

مخاطب را شگفت زده کنید

نوشتن متن های طولانی پشت سر هم در رابطه با یک موضوع خاص اصلا جذاب نیست و مسلما خواننده از خواندن این مطلب خسته میشود. به همین علت شما باید سعی کنید در نوشتن محتوا کاربر را غافلگیر کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال نوشتن مطلب در مورد نحوه کار با برنامه فتوشاپ هستید و قصد دارید کار با این برنامه را آموزش دهید می توانید برای یک آموزش طولانی در خصوص کار با یک ابزار خاص در انتها یک راه میانبر و ساده به مخاطب هدیه دهید.

بیشتر بدانید  نقشه راه تولید محتوا یا پلان تولید محتوا چیست؟

به این ترتیب هم مخاطب را شگفت زده کرده اید وهم یک آموزش کامل به او داده اید و مطمئن باشید که مخاطب در زمان های دیگر برای دریافت آموزش های دیگر باز هم به سایت شما بر میگردد.

لحن دوستانه

داشتن لحن دوستانه که بتواند با مخاطب ارتباط بر قرار کند بسیار مهم است. شما باید بتوانید در مخاطب احساس صمیمیت ایجاد کنید که ترغیب شود و مطلب شما را تا انتها بخواند و شما را به هدفتان برساند. استفاده از لحن های خشک و رسمی و حتی به کار بردن اصطلاحات سخت و پیچیده نه تنها برای کاربر جذاب نیست بلکه باعث میشود او از خواندن مطلب شما خسته شود و سریعا از پیج شما خارج شود.

ذهن مخاطب را درگیر کنید

برای اینکه مقاله و مطلب شما جذاب و گیرا باشد باید مخاطب را در بحث وارد کنید. باید در طی مقاله سوالاتی که فکر میکنید ذهن مخاطب را درگیره است مطرح کنید و سپس سعی کنید پاسخ درست و مناسبی برای آنها پیدا کنید. تا مخاطب پاسخ پرسش های خود را در سایت شما پیدا کند. و از نظر او مقاله شما مفید باشد. به این ترتیب می توانیداز گوگل هم رتبه بهتری بگیرید.

تولید محتوا,نکات تولید محتوا,تولید محتوا,
استفاده از مدیا در محتوا

استفاده از مدیا

صرفا نوشتن مقاله بلند بالا با متن های طولانی نمی تواند باعث شود که نظر مخاطب و البته موتور جستجو را جلب کنید باید از مدیا‌هایی مانند عکس، ویدئو، اینفوگرافی و … استفاده کنید تا محتوا شما جذاب و خوانا باشد.

استفاده از فایل صوتی

بسیار از افراد حوصله خواندن مطالب طولانی را ندارند. برای اینگونه افراد می توانید فایل صوتی مقاله را آماده کنید و در سایت قرار دهید. به این ترتیب هم امتیاز فایل صوتی رااز موتور جستجویی مانند گوگل دریافت میکنید و هم مخاطب را راضی نگه داشته اید.

سوالات متداول تولید محتوا

  • آیا برای تولید محتوا صرفا آوردن کلمه کلیدی در متن به تعداد دفعات بالا کافی است؟

دوران نوشتن فلعه ای کلمه کلیدی در محتوا تمام شده است. محتوایی که تولید میکنید باید کاربر پسند باشه. فقط در این صورت است که گوگل به شما رتبه و امتیاز خوبی میدهد.

  • استفاده از عکس و ویدئو در محتوا لازم است؟

اگر در محتوایی که درج میکنید از تصویر و ویدئو استفاده میکنید باعث میشود سایت شما برای مخاطب جذاب باشد و زمان ماندن مخاطب در سایت بیشتر میشود. به همین ترتیب رتبه بهتری کسب میکنید و سایت جذاب تری خواهید داشت.

  • در تولید محتوا لحن صمیمی و دوستانه بهتر است یا لحن علمی و خشک؟

پاسخ به این سوال بستگی به نظر سایت شما دارد و اینکه مخاطبین شما جزء کدام گروه از افراد هستند. هر لحنی که بتواند مخاطب را بهتر جذب کند برای سایت شا مناسب تر است. معمولا سایت هایی که مقالات آن لحن هایی ساده و روان دارند و با مخاطب ارتباط بر قرار میکنند طرفداران بیشتری دارند.

نکات تولید محتوا,تولید محتوا,نکات تولید محتوا,
سوالات متداول تولید محتوا

سخن آخر

توجه به این نکته که تولید محتوا برای مخاطب است و هدف شما باید این باشد که مخاطب را خواسته اش نزدیک کنید باعث میشود بتوانید محتوا بهتر و مفید تری تولید کنید. محتوا سازی یا تولید محتوا فقط و فقط نوشتن نیست و باید فکر و هدف پشت نوشتن مطالب باشد.

تیم تولید محتوا منلین می تواند بهترین و یونیک ترین محتوا‌ها را برای شما آماده کند. شما میتوانید به راحتی سفارش تولید محتوا خود را به ما بسپارید.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *