تقویم محتوا
author avatar
reihane tavanaie
بروزرسانی در تاریخ 2021/02/14

تقویم تولید محتوا بخش های مختلفت تولید محتوادر در دوره های مختلف از جمله دوره های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه را نمایش می دهد. اما در ابتدا قبل از اینکه این بخش ها را برای شامل بیان کنیم لازم است که تعریف درستی از آن داشته باشیم تا شما نیز بدانید که تقویم تولید محتوا گوگل چه مفهومی دارد و چرا می خواهیم شما را با آن آشنا کنیم. همچنین در ادامه مقاله فواید تقویم محتوا، چگونگی تولید تقویم محتوا و انواع آن را برای شما ذکر خواهیم کرد.

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوا عبارت است از برنامه ریزی و زمان بندی کتبی محتوا هایی که می خواهیم در آینده منتشر کنیم به عبارت دیگر تقویم محتوا یک نقشه اجرایی است که محتواها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی وچاپی ما را شامل می شود. مسلما برای هر کاری برنامه ریزی لازم است. برای داشتن وبلاگ و یا سایتی موفق نیز شما باید برنامه ریزی خاصی داشته باشید. این برنامه ریزی در قالب تقویم تولید محتوا انجام میشود. برای داشتن تقویم تولید محتوا شما باید مواردی را رعایت کنید. در ادامه این موارد را برای شما بیان میکنیم.

تقویم تولید محتوا,تولید محتوا,سفارش تولید محتوا,
بررسی اهداف بازاریابی

مراحل تولید تقویم محتوا گوگل

تطراحی تقویم تولید محتوا و به عبارتی برنامه ریزی برای آن در 4 مرحله انجام می شود که در زیر آن هارا برای شما شرح می دهیم.

 تعیین اهداف بازاریابی

اولین و مهم ترین قدم در ساختن تقویم تولید محتوا مشخص کردن اهداف بازاریابی محتوا می باشد که اگر به خوبی انجام شود بر مراحل بعدی تاثیر فراوان گذاشته و به راحتی پیش خواهند رفت بنابراین می توان گفت که محتوا تا اهداف تجاری مشخصی را دنبال نکند به تنهایی قدرت چندانی نخواهد داشت. برای مثال برای تولید تقویم محتوا لازم است که نسبت به برند مورد نظر آگاهی خود را افزایش دهید و اعتماد کاربران را به دست آورید.

تهیه لیست از ایده های مناسب برای نوشتن

برای انتشار موضوعاتی که باید در آینده باید هر ایده ای که به ذهنمان می رسد را یادداشت کنیم به عبارتی تمام موضوعاتی که فکر می کنیم برای مخاطبان جذاب است را باید یاد داشت کنیم و اگر این ایده ای به ما کمک کنند که مخاطب خود را بشناسیم بهتر خواهد بود زیرا هنگاهی که ما متوجه می شویم که مخاطبانمان چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند می توانیم محتوا های جذاب و لازم را برایشان تولید کنیم. نوشتن ایده هایی که به ذهنمان میرسد باعث بهبود تقویم تولید محتوا گوگل میشود.

تقویم تولید محتوا,تولید محتوا,سفارش تولید محتوا,
بررسی لیست ایده محتوا

 توجه به هسته محتوای خود

در این مرحله باید موضوعاتی که زودتر ما را به خواسته هایمان می رسانند در الویت قرار دهیم و بقیه موضوعات را که سود کمتری برایمان دارند را برای آینده بگذاریم و در واقع ما باید تمرکز خود را بر روی آنچه که اهمیت و سود بیشتری دارند معطوف کنیم که این کار با درک هسته محتوا امکان پذیر است.

  • تعریف هسته محتوا

 هسته محتوا یعنی تقاطع بین هدف تجاری ما و علاقه مخاطب. به عبارت دیگر هسته محتوا آن چیزی است که مشتری به آن اهمیت فراوان می دهد و آنچه که ما باید در مقابل آن ارائه دهیم.

دو خطر بزرگ که به هنگام مشخص کردن هسته محتوا از آن ها جلوگیری می شود:

  1. رهایی دام ترافیک بیهوده: به هنگام مشخص کردن هسته محتوا از دام ترافیک بیهوده رهایی می یابیم. و ترافیک بیهوده به معنای تولید محتوای با کیفیت است که نمی توانیم مخاطبان خود را به مشتری برای استفاده از آن ها تبدیل کنیم.
  2. رهایی از دام محتوای تبلیغاتی: هنگامی که ما هسته محتوای خود را پیدا می کنیم و موضوعات ناب را جدا می کنیم از دام محتوا های تبلیغاتی جلوگیری می کنیم.
بیشتر بدانید  چگونه تولید محتوا کنیم؟

 غافل نشدن از قیف بازاریابی محتوا

قیف بازاریابی محتوا مفهومی است که نشان می دهد کاربران بعد از آشنایی با یک برند تا به هنگام خرید محصول از آن برند چه مراحلی را پشت سر می گذارند که در این مرحله لازم است که به آن توجه بسیار شود. و هنر تبدیل مخاطب به خریدار را باید در خود تقویت کنیم تا در این مرحله موفق شویم.

تقویم تولید محتوا,تولید محتوا,سفارش تولید محتوا,
تولید محتوا بر اساس تقویم
سوالات متداول
  • آیا داشتن تقویم تولید محتوا برای هر سایتی لازم است؟

تقویم تولید محتوا به نحوی برنامه ریزی برای سایت است. شما در هیچ کاری بدون برنامه ریزی نمی توانید موفق شوید. تقویم تولید محتوا نیز نوعی برنامه ریزی برای سایت است. این برنامه ریزی به شما کمک میکند تا به گوگل بفهمانید شما برای پیشبرد اهداف خود برنامه مشخص دارید.

  • داشتن تقویم تولید محتوا چه مزایایی دارد؟

اولین و اصلی ترین مزیت این تقویم این است که شما با برنامه ریزی پیش میروید و به عبارتی رشته کار از دست شما خارج نمیشود. در هر کاری داشتن برنامه ریزی بسیار مهم است.

  • برای تولید محتوا چه مراحلی باید انجام شد؟

در مرحله اول باید تقویم تولید محتوا داشته باشید و بر طبق آن پیش روید. در مرحله دوم اگر خود شما نمی توانید محتوا با کیفیتی تولید کنید بهتر است سفارش تولید محتوا خود را به سایت ها و گروه هایی که این کار را انجام میدهند بسپارید.

سخن آخر

تقویم تولید محتوا یکی از روش هایی است که باعث میشود سایت شما پیشرفت خوبی داشته باشد. ممکن است شما نیاز های مخاطبانتان را تشخیص دهید و محتوا های خوبی تولید کنید اما به دلیل نداشتن تقویم تولید محتوا و برنامه ریزی مناسب نتوانید از گوگل امتیاز خوبی بگیرید. به همین دلیل بهتر است ایده ها و نظرات خود را در ابتدا یادداشت کنید و سپس برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید تا بتوانید به پیشرفت سایت خود کمک کنید.

دیدگاه ها

2 نظر در مورد مقاله “ تقویم تولید محتوا گوگل ” ثبت شده است
  • علیرضا

    با سلام ..زحمت میکشید و این مطالب مفید رو منتشر میکنین ولی روش ارایه مطالب شما گویای دیدگاه شماست بطوریکه مخاطب خودتون رو در سطح خودتون میبینین و به این موضوع توجه نمیکنین که مخاطب شما افراد مبتدی هستند حتی یک مثال و نمونه تصویری ارایه نمیفرمایید ..مدیریت محترم سایت منلین باید عرض کنم خدمتتون افراد حرفه ای که نیازی به بررسی مطالب ندارند …افراد مبتدی به توضیح ساده تر همراه با کیلیپ آموزشی نیاز دارند ..از لطف شما سپاسگزارم

    15:02 - 2021/05/12

    • محمد رضایی

      سلام و وقت بخیر خدمت شما دوست عزیز
      نظر شما کاملا درست هست و این مقاله برای افراد مبتدی مناسب نیست و مقاله بیشتر برای افراد حرفه ای تر نوشته شده. اما به این دلیل چنین مقاله ای رو منتشر کردیم چون قبلا در لینکی که براتون قرار میدم به طور کامل و جامع به تقویم تولید محتوا پرداختیم و اون مقاله مختص افراد مبتدی هست. اگر فکر می کنید که این مقاله براتون گنگ بوده می تونید ابتدا مقاله زیر رو مطالعه کنید و بعد به مطالعه این مطلب بپردازید.

      https://menlin.ir/content-calendar/

      16:32 - 2021/05/12

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *