author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2022/07/27

محتوا عالی با محتوای خوب فرق دارد و اگر می‌خواهید در بین افرادی که همواره تلاش می کنند تا بهترین باشند، رتبه بالایی را داشته باشید، باید محتوا عالی و منحصر به فردی را تولید کنید. در ادامه تمام نکاتی را که با استفاده از آن ها می توانید هر نوع محتوایی را به شکل بسیار خوبی تولید کنید را بیان می کنیم. سعی نکنید خوب باشید، سعی کنید عالی و بهترین باشید.

زمانی که محتوایی می‌نویسید سعی کنید تمام تلاش خود را روی آن بگذارید که بهترین محتوا را تولید کنید. اما تصمیم نهایی را نمی توانید به تنهایی بگیرید و مشخص کنید متنی که نوشته اید تا چه حد قدرتمند است.

نظر نهایی در مورد این متن را کاربرانی تعیین می کنند که آن را می خوانند و اگر نمره قابل قبولی را به این محتوا ندهند، کار شما ضعیف بوده است. اگر در ابتدای راه هستید و به تازگی تولید محتوا را شروع کرده اید، باید بدانید که برای دریافت سفارش تولید محتوا متنی به این نکته دقت داشته باشید که همیشه کیفیت کار خود را بالا ببرید و سعی کنید تا در بین لیست بهترین ها قرار داشته باشید.

اگر برای سایتتان قصد دارید تولید محتوا کنید، باید ابتدا نگاهی به محتوای خود بیاندازید و قبل از منتشر کردن آن مطمئن شوید که از دیدگاه خوانندگان محتوا عالی و بسیار خوبی را نوشته اید یا خیر. طبق تجربه ما، زمانی که نویسنده محتوای خود را در حد خوب ببیند خوانندگان به مطلب بازخوردی خوبی نشان نمی دهند و این محتوا نمی‌تواند جایگاه خوبی را دریافت کند.

چون همان طور که گفتیم همه در حال تلاش برای بهترین بودن هستند و در این مسیر خوب بودن شما کافی نیست. هزینه تولید محتوا را به شکل ویژه ای در نظر بگیرید و همواره از محتوایی استفاده کنید که کیفیت بالایی را داشته باشد و در کنار آن بتوانید با هزینه کمتری آن را تولید کنید.

محتوا عالی در گذشت زمان

 محتوا در زمان های مختلف شیوه‌های زیادی را به خود دیده است و هر بار کارشناسان نوعی از محتوا را بهترین قلمداد می کنند. به طور مثال اگر به خاطر داشته باشید در گذشته هر محتوایی می توانست رتبه خوبی در نتایج گوگل به دست آورد.

به خاطر دارم که در اوایل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی صفحه هدف خود را پر از کلمات کلیدی مشابه می‌کردیم و همین موضوع باعث می شد تا رتبه های بالایی در نتایج گوگل به دست آوریم. اما پس از گذشت مدتی این رویه تغییر کرد و دیگر نمی‌توانستیم از این روش استفاده کنیم چرا که گوگل محتوای ما را بی ارزش قلمداد می‌کرد.

 اما در بخش دیگری از تاریخچه تولید محتوا کسی به محتوا عالی اهمیت نمی داد و همین موضوع باعث می‌شد تا به سمت روش هایی برای دور زدن گوگل بروند. آن زمان با استفاده از راهکارهایی که بیشتر سئو کلاه‌ سیاه محسوب می شد سعی داشتند تا گوگل را دور بزنند و محتوایی درون سایت قرار می دادند و رنگ متن آن را همرنگ با پس زمینه سایت می کردند.

حتما بخوانید :

این متن برای کاربر نمایش داده نمی شد اما موتورهای جستجو در زمانی که سایت را کراول می کردند متوجه وجود این محتوا می شدند. این روش هم خیلی سریع توسط گوگل اسپم شناخته شده و افراد، دیگر به دنبال آن نبودند.

 کم کم در ایران کسب و کارهای اینترنتی به این نتیجه رسیده‌اند که باید اهمیت بسیار زیادی به محتوا بدهند و این محتوا است که می‌تواند رتبه های بالاتری را برای آن ها به دست آورد. این بار نوبت به محتوایی با عنوان آسمان خراش رسید. این نوع محتوا هنوز هم موثر است اما به شرطی که بتوانید محتوای عالی را تولید کنید آن زمان بیشتر سعی می کردند که تعداد کلمات را زیاد کنند و اهمیت زیادی به کیفیت محتوا نمی‌دادند.

رفته رفته و با سختگیری هایی که گوگل انجام داد، بالاخره نتایج قابل قبولی به دست آمد و در حال حاضر همان طور که مشاهده می کنید همه به دنبال تولید محتوای با کیفیت و عالی هستند. البته کسانی که به خوبی یاد گرفته اند و می دانند که دور زدن گوگل کار راحتی نیست، روش های بسیار خوبی را در پیش گرفته اند که یکی از آن ها تولید محتوا عالی برای سایت است. البته برخی از این افراد از نرم افزار تولید محتوا برای بازاریابی محتوا استفاده می کردند که چندان کار موثری نبود.

تولید محتوای عالی چه ویژگی‌هایی دارد؟

احتمالاً به برخی از وب‌سایت‌ها سر زده و متوجه شدید که از یک مقاله خارجی استفاده کرده‌اند و با ترجمه‌ای که احتمالاً با گوگل ترنسلیت انجام داده‌اند محتوایی را تولید کردند. در این روش برخی از این افراد رتبه‌های بالایی را هم دریافت می‌کنند چون برخی فاکتورها را رعایت کردند که از نظر گوگل آن محتوا به عنوان یکی از محتوای خوب در نظر گرفته می‌شود. اما دقت کنید که چنین محتوایی تنها برای مدت کوتاهی می‌تواند از نتایج برتر گوگل باشد.

شاید با خود بپرسید که چگونه این محتوا ممکن است که از نتایج برتر گوگل حذف شود؟ در ابتدای راه زمانی که محتوا منتشر می‌شود گوگل با توجه به الگوریتم‌های خود تشخیص می‌دهد که این محتوا می‌تواند در جایگاه‌های بالایی قرار گیرد، اما این دریافت رتبه به این معنا نیست که برای همیشه این سایت می‌تواند در رتبه‌های بالای گوگل جای داشته باشد. تولید محتوای عالی به این سادگی نیست و زمانی که رتبه‌های بالایی را دریافت می‌کنید باید منتظر بازخورد مخاطبان باشید.

گوگل همیشه توصیه می‌کند که وب‌سایت‌ها باید ابتدا مخاطب را اولویت اول خود در نظر بگیرند و محتوایی که بتواند نیاز کاربر را برطرف کند و از نظر کاربر محتوای عالی به شمار آید، گوگل هم آن را می‌پسندد و رتبه بالایی را به صفحه مورد نظر می‌دهد. در محتوای ترجمه شده که مثال زدیم فاکتورهایی که رعایت شده باعث شده تا توسط ربات‌های گوگل و الگوریتم‌های آن به عنوان محتوای خوبی در نظر گرفته شود و حتی به رتبه یک گوگل برسد. اما در قدم بعدی شرایط این‌گونه نیست و زمانی که کاربر به سایت مراجعه می‌کند، با محتوایی مواجه می‌شود که به صورت ترجمه ماشینی تولید شده است و نمی‌تواند ارتباط خوبی را با آن برقرار کند.

فکر کنید که اگر شما جای این کاربر بودید چه می‌کردید؟ این محتوا را تا پایان می‌خواندید؟ قطعاً دکمه برگشت را می‌زنید و به سراغ سایتی می‌روید که در نتیجه دوم قرار دارد و اگر سایت نتیجه دوم محتوای ارزشمندی را به شما ارائه دهد، با آن سایت به پاسخ سوال خود می‌رسید و نیاز شما برطرف می‌شود و مرورگر را می‌بندید. با این کار گوگل متوجه می‌شود سایتی که در رتبه اول قرار داده؛ کیفیت مناسبی ندارد و تنها با رعایت برخی فاکتورها سعی داشته که رتبه بالایی را دریافت کند اما ارزشی برای کاربر قائل نبوده است. پس گوگل هم در اینجا رتبه او را به مرور کاهش می‌دهد تا زمانی که دیگر کسی وارد این صفحه نشود.

نحوه تولید محتوای عالی

احتمالاً با توجه به توضیحاتی که در بالا گفته شد؛ تصمیم گرفتید که محتوای عالی و منحصر به فردی را در اختیار کاربران قرار دهید که با مشکل سایت‌های گفته شده روبرو نشوید. در ادامه قصد داریم تا راهکارهایی را در اختیارتان قرار دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید.

تولید محتوای جامع

یکی از نکات مهمی که همیشه باید به آن دقت داشته باشید این است که اطلاعات جامع و کاملی را در هر محتوایی به کاربر ارائه دهید. مهم نیست طول محتوای شما چقدر باشد؛ مهم این است که اطلاعات کاملی را در اختیار کاربر‌انی که به این صفحه وارد می‌شود؛ قرار دهید. متاسفانه دیده شده برخی‌ها به نویسندگان توصیه می‌کنند که محتوای طولانی بنویسید اما به این نکته اشاره نمی‌کنند که محتوای طولانی باید محتوای با ارزش باشد و کاربری که به صفحه مورد نظر وارد می‌شود بتواند اطلاعات بسیار خوبی را دریافت کند. برای تولید محتوای عالی ما هیچ چیزی به عنوان تعداد کلمات مناسب برای یک محتوا نداریم. در برخی از کلمات کلیدی اگر جستجویی در گوگل انجام دهید، مشاهده خواهید کرد که تعداد کلمات بسیار بالایی در مورد آن موضوع نوشته شده است در برخی موضوع‌ها هم اگر سری به نتایج گوگل بزنید متوجه خواهید شد که همه سایت‌ها نهایتاً 500 کلمه در مورد آن موضوع محتوا تولید کرده‌اند و در واقع این رقم را نمی‌توان به صورت ثابت تعیین کرد و باید به موضوعی که قصد تولید آن را دارید، ابتدا نگاهی بیندازید و نتایج برتر گوگل را بررسی کنید که چه تعداد محتوا تولید کردند که محتوای شما باید از آن‌ها کامل و جامع‌تر باشد.

البته به شرط آنکه موضوع مورد نظر پتانسیل تعداد کلمات شما را داشته باشد. سایت‌های زیادی هستند که با هدف دریافت رتبه‌های بالاتر مدام به یک صفحه محتوا اضافه می‌کنند. در حالی که پتانسیل تولید محتوا برای صفحه نهایت ۱۰۰۰ کلمه است اما آن‌ها با تولید ۸ یا ۹ هزار کلمه، یک مقاله طولانی را ایجاد می‌کنند که هیچ سودی برای کاربر ندارد. طبق تجربه ما در چنین مواقعی گوگل رتبه بالایی را به این سایت نمی‌دهد، چون گوگل تشخیص می‌دهد که اگر بیشتر وب‌سایت‌ها تعداد کلمات کمتری را برای این مقاله نوشته‌اند، پس اگر سایتی بسیار بیشتر از آن‌ها محتوا تولید کند تنها به قصد فریب دادن گوگل است.

راهکاری که ما برای چنین مواقعی در نظر می‌گیریم این است که به تمامی سوالات کاربران در آن مقاله پاسخ می‌دهیم و نیاز آن‌ها را برطرف می‌کنیم و سعی می‌کنیم 10 نتیجه برتر گوگل را بررسی کنیم و از بین آن‌ها محتوای سایتی که بالاترین رتبه و بالاترین تعداد کلمات را دارد را بررسی کنیم و سعی کنیم محتوایی عالی و با کیفیت‌تر از آن‌ها را بنویسیم. شما فقط به کیفیت دقت کنید و اصول اولیه سئو در محتوا را رعایت کنید. همین موضوع کافی است تا صفحه شما پتانسیل دریافت رتبه‌های بالا را داشته باشد.

محتوای جذابی تولید کنید

همیشه سعی کنید سبک خاصی را برای نوشتن محتوای عالی داشته باشید و با استفاده از برخی نکات سعی کنید تا محتوای جذابی را برای کاربر بنویسید که دوست داشته باشد و همیشه آن را مطالعه کند. به طور مثال در برخی از سایت‌ها مشاهده می‌کنید که کاربران به در زمان مراجعه به صفحه مورد نظر علاقه دارند تا باقی مقالاتی که در این سایت وجود دارد را بخوانند، چنین اتفاقی زمانی می‌افتد که کاربر از محتوای اول شما راضی باشد. اما چه محتوایی از نظر کاربر جذاب‌تر است را بهتر است با اشاره به نکاتی بیان کنیم.

عنوان جذاب

قدم اولی که شما باید برای جذب مخاطب در نظر بگیرید انتخاب عنوان جذاب است. در ابتدای راه کاربر محتوای شما را در گوگل مشاهده می‌کند اما برای اینکه بتواند به این موضوع ترغیب شود که روی سایت شما کلیک کند و وارد صفحه مورد نظر شود، باید عنوان بسیار خوبی را داشته باشید. در مقاله‌ای جداگانه ما راه‌های انتخاب عنوان مناسب برای محتوا را توضیح دادیم که می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. اما اگر بخواهیم به صورت مختصر به این موضوع اشاره کنیم؛ محتوای شما باید با استفاده از کلماتی که روی احساسات کاربران اثرگذار است، نوشته شود، همچنین سعی کنید که از اعداد در محتوا استفاده کنید ترجیحاً از اعداد فرد استفاده کنید.

استفاده از تصاویر

تنها استفاده کردن از متن برای ارائه محتوای عالی به کاربر کافی نیست و باید با استفاده از تصاویر مرتبط محتوای جذابی را به کاربر ارائه کنید. تصاویر به کاربر کمک می‌کند تا مفهوم محتوا را بهتر درک کند و همچنین باعث ماندگاری بیشتر کاربران در صفحه می‌شود. همیشه سعی کنید تا از تصاویر مرتبط استفاده کنید.

از جملات کوتاه استفاده کنید

در محتوا باید از جملات کوتاه‌تری استفاده کنید. حال ممکن است در برخی از اوقات چنین شرایطی به وجود نیاید و نتوانید که جملات کوتاهی بنویسید، اما همیشه سعی کنید جملات را کوتاه کنید و پاراگراف‌های کوتاه‌تری هم داشته باشید تا خوانایی مطلب شما بالاتر برود.

محتوای آموزنده

کاربری که در گوگل جستجو می‌کند و به صفحه‌ای از سایت شما مراجعه می‌کند به دنبال راهکار یا پاسخ سوالی است که برای او به وجود آمده، بسیاری از این کاربران به دنبال برطرف کردن نیازی هستند. پس در قدم اول شما باید این نیاز را بررسی کنید و با شناسایی نیاز سعی کنید در محتوا آن را برطرف کنید.

همه این عوامل که در بالا گفته شد را باید مورد بررسی قرار دهید و اگر محتوای شما چنین ویژگی‌هایی را دارد آن را منتشر کنید در غیر این صورت تولید و انتشار چنین محتوایی سودی برای شما نخواهد داشت. در به روز رسانی‌های بعدی این مقاله نکات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها بتوانید محتوای سئو شده و کاربر پسند را بنویسید. هرچند که در مقاله‌ای جداگانه به این موضوع اشاره کردیم؛ اما در اینجا هم بخشی را به این موضوع اختصاص می‌دهیم و نکاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم که تنها در دوره‌های چند میلیونی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال مقاله جامعی در مورد تولید محتوای عالی بودید، قطعاً با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود رسیدید و اکنون می‌دانید که چه نوع محتوایی را تولید کنید که کاربر بیشتر آن را بپسندد. محتوای خوب و عالی؛ محتوایی است که ابتدا و قبل از انتشار توسط چند نفر خوانده شود و در صورتی که از دیدگاه آن‌ها محتوای عالی معرفی شد می‌توانید آن را منتشر کنید و منتظر بمانید تا بازخوردهای بسیار خوبی از کاربران دریافت کنید. اگر شمانمی‌توانید چنین محتوایی را ایجاد کنید ما در تیم منلین می‌توانیم این محتوا را برای شما تولید کنیم، کافی است تا به بخش سفارش تولید محتوا مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.