محتوا عالی با محتوای خوب فرق دارد و اگر میخواهید در بین افرادی که همواره تلاش می کنند تا بهترین باشند، رتبه بالایی را داشته باشید، باید محتوا عالی و منحصر به فردی را تولید کنید. در ادامه تمام نکاتی را که با استفاده از آن ها می توانید هر نوع محتوایی را به شکل بسیار خوبی تولید کنید را بیان می کنیم. سعی نکنید خوب باشید، سعی کنید عالی و بهترین باشید.
زمانی که محتوایی مینویسید سعی کنید تمام تلاش خود را روی آن بگذارید که بهترین محتوا را تولید کنید. اما تصمیم نهایی را نمی توانید به تنهایی بگیرید و مشخص کنید متنی که نوشته اید تا چه حد قدرتمند است.
نظر نهایی در مورد این متن را کاربرانی تعیین می کنند که آن را می خوانند و اگر نمره قابل قبولی را به این محتوا ندهند، کار شما ضعیف بوده است. اگر در ابتدای راه هستید و به تازگی تولید محتوا را شروع کرده اید، باید بدانید که برای دریافت سفارش تولید محتوا متنی به این نکته دقت داشته باشید که همیشه کیفیت کار خود را بالا ببرید و سعی کنید تا در بین لیست بهترین ها قرار داشته باشید.
اگر برای سایتتان قصد دارید تولید محتوا کنید، باید ابتدا نگاهی به محتوای خود بیاندازید و قبل از منتشر کردن آن مطمئن شوید که از دیدگاه خوانندگان محتوا عالی و بسیار خوبی را نوشته اید یا خیر. طبق تجربه ما، زمانی که نویسنده محتوای خود را در حد خوب ببیند خوانندگان به مطلب بازخوردی خوبی نشان نمی دهند و این محتوا نمیتواند جایگاه خوبی را دریافت کند.
چون همان طور که گفتیم همه در حال تلاش برای بهترین بودن هستند و در این مسیر خوب بودن شما کافی نیست. هزینه تولید محتوا را به شکل ویژه ای در نظر بگیرید و همواره از محتوایی استفاده کنید که کیفیت بالایی را داشته باشد و در کنار آن بتوانید با هزینه کمتری آن را تولید کنید.
محتوا عالی در گذشت زمان
محتوا در زمان های مختلف شیوههای زیادی را به خود دیده است و هر بار کارشناسان نوعی از محتوا را بهترین قلمداد می کنند. به طور مثال اگر به خاطر داشته باشید در گذشته هر محتوایی می توانست رتبه خوبی در نتایج گوگل به دست آورد.
به خاطر دارم که در اوایل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی صفحه هدف خود را پر از کلمات کلیدی مشابه میکردیم و همین موضوع باعث می شد تا رتبه های بالایی در نتایج گوگل به دست آوریم. اما پس از گذشت مدتی این رویه تغییر کرد و دیگر نمیتوانستیم از این روش استفاده کنیم چرا که گوگل محتوای ما را بی ارزش قلمداد میکرد.
اما در بخش دیگری از تاریخچه تولید محتوا کسی به محتوا عالی اهمیت نمی داد و همین موضوع باعث میشد تا به سمت روش هایی برای دور زدن گوگل بروند. آن زمان با استفاده از راهکارهایی که بیشتر سئو کلاه سیاه محسوب می شد سعی داشتند تا گوگل را دور بزنند و محتوایی درون سایت قرار می دادند و رنگ متن آن را همرنگ با پس زمینه سایت می کردند.
این متن برای کاربر نمایش داده نمی شد اما موتورهای جستجو در زمانی که سایت را کراول می کردند متوجه وجود این محتوا می شدند. این روش هم خیلی سریع توسط گوگل اسپم شناخته شده و افراد، دیگر به دنبال آن نبودند.
کم کم در ایران کسب و کارهای اینترنتی به این نتیجه رسیدهاند که باید اهمیت بسیار زیادی به محتوا بدهند و این محتوا است که میتواند رتبه های بالاتری را برای آن ها به دست آورد. این بار نوبت به محتوایی با عنوان آسمان خراش رسید. این نوع محتوا هنوز هم موثر است اما به شرطی که بتوانید محتوای عالی را تولید کنید آن زمان بیشتر سعی می کردند که تعداد کلمات را زیاد کنند و اهمیت زیادی به کیفیت محتوا نمیدادند.
رفته رفته و با سختگیری هایی که گوگل انجام داد، بالاخره نتایج قابل قبولی به دست آمد و در حال حاضر همان طور که مشاهده می کنید همه به دنبال تولید محتوای با کیفیت و عالی هستند. البته کسانی که به خوبی یاد گرفته اند و می دانند که دور زدن گوگل کار راحتی نیست، روش های بسیار خوبی را در پیش گرفته اند که یکی از آن ها تولید محتوا عالی برای سایت است. البته برخی از این افراد از نرم افزار تولید محتوا برای بازاریابی محتوا استفاده می کردند که چندان کار موثری نبود.
دیدگاه ها