متخصص تولید محتوا
author avatar
reihane tavanaie
بروزرسانی در تاریخ 2021/01/27

در درجه اول باید بدانید که تولید محتوا چیست تا بتوانید به یک متخصص تولید محتوا تبدیل شوید. تولید محتوا یکی از راه های کسب درآمد است. این کار را می توان یکی از شغل های مناسب برای افرادی دانست که دوست دارند بصورت دور کاری به فعالیت بپردازند. برای تولید محتوا نیاز نیست حتما در رشته خاصی تحصیل کرده باشید و یا مدرک خاصی داشته باشید همین که با فضای وب آشنا باشد برای این کار کافی است.

در این مقاله قصد داریم تا با هم بررسی کنیم چگونه متخصص تولید محتوا تبدیل شویم پس با ما همراه باشید.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که در تیم های بزرگ فعالیت میکند و برای سایت های مهم اقدام به تولید محتوا میکند. البته این فرد می تواند بصورت دور کاری نیز به فعالیت بپردازد.

کارشناس تولید محتوا اول از همه چی باید در نوشتن و نویسندگی بسیار ماهر باشد. چرا که بیشترین فعالیت این فرد در حوضه نویسنگی است. کارشناس تولید محتوا باید بسیار دقیق و با نظم باشد چرا که به موقع نوشتن مقالات برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت است.

 

تولید محتوا حرفه ای,متخصص تولید محتوا,تولید محتوا حرفه ای,
بررسی تولید محتوا

 

متخصص تولید محتوا

تا اینجا به ویژگی های عمومی کارشناس تولید محتوا اشاره کردیم و بیان کردیم که کارشناس تولید محتوا کیست و چه ویژگی هایی دارد. اما بر کار کارشناسان تولید محتوا عده ای دیگر نظارت میکنند که به این افراد متخصص تولید محتوا میگویند. این افراد در کار تولید محتوا بسیار حرفه ای هستند و علاوه بر تولید محتوا دانش هایی دیگری در دیگر زمینه ها مانند سئو دارند.

متخصصین تولید محتوا در نوشتن محتوا در هر موضوعی معمولا 4-5 مقاله معتبر فارسی و 1-2 مقاله معتبر انگلیسی مطالعه میکنند تا بتوانند اطلاعات موردنیاز را به بهترین شکل به مخاطب عرضه کنند.

این افراد همواره در حال آموزش و یادگیری هستند و در تولید محتوا به هیچ عنوان از عبارات یا جمله های کپی شده استفاده نمیکنند.

چگونه بصورت حرفه ای متخصص تولید محتوا شویم؟

اگر شماهم قصد دارید به یک متخصص تولید محتوا تبدیل شوید باید بتوانید ویژگی های زیر را در خودتان به وجود آورید و یا اگر این ویژگی ها را دارید آن ها را تقویت کنید. زیرا همانطور که می‌دانید تولید محتوا و فعالیت در این حوضه بسیار پر طرفدار است و اگر شما می خواهید به یکی از افراد متخصص تبدیل باشید نباید این شغل را ساده نگاه کنید.

در زیر فهرستی از ویژگی های متخصص تولید محتوا را بیان کرده ایم تا بتوانید با توجه به این لیست بهیک فرد حرفه ای در ای زمینه تبدیل شوید.

با نظم و ودقیق

شاید بتوان گفت این یکی از اصلی ترین ویژگی های یک تولید کننده محتوا است. زیرا داشتن برنامه و زمان بندی خاص برای ارائه به کارفرمایان و صاحبین سایت ها بسیار مهم  است و اگر شما برای تولید محتوا و اینتشار محتوا زمان بندی نداشته باشید مسلما در روند سئو با مشکل مواجه می‌شوید.

متخصص تولید محتوا,تولید محتوا حرفه ای,متخصص تولید محتوا,
عدم کپی مطالب در تولید محتوا

عدم استفاده از محتوا کپی

یک کارشناس تولید محتوا ممکن است در برخی قسمت های محتوا از عبارات کپی استفاده کند و با تغییر فعل ها و یا جمله بندی سعی کند به محتوای یونیک دست پیدا کند. اما یک فرد حرفه ای و متخصص تولید محتوا به هیچ عنوان این کار را نمیکند. این فرد میداند که موتور های جستجو به راحتی محتوا کپی را تشخیص میدهند.

به همین علت سعی میکند با خواندن مقالات بسیار دانش خود را بالا ببرد و سپس اقدام به تولید محتوا کند. زیرا با این کار یک محتوا کاملا یونیک نوشته است.

بیان حقیقت

بسیاری از افراد را دیده ایم که برای جذب مخاطب و بازدید بیشتر مطلب‌هایشان از تیتر های زرد استفاده کرده اند و یا در داخل محتوا خود از مطالبی استفاده کرده اند که حقیقت ندارد. متخصص تولید محتوا حرفه ای می‍داند که برای این که محتوا و مقالاتش بازدید خوبی داشته باشد نیازی نیست حتما به سراغ تیتر های زرد و یا مطالب دروغ برود.

این فرد اگر در موضوعی که قصد تولید محتوا در آن را دارد بتواند بصورت خلاقانه و با رعایت اصول سئو مطلبی بنویسد حتما نتیجه خوبی خواهد گرفت.

تولید محتوا حرفه ای,متخصص تولید محتوا,تولید محتوا حرفه ای,
تسلط بر دانش سئو

دانش سئو

سئو را می‌توان مکمل تولید محتوا دانست. تولید محتوا بدون سئو بی‌فایده است و سئو بدوم تولید محتوا عملا امکان پذیر نیست. به همین جهت فردی که متخصص تولید محتوا است باید در زمینه سئو دانش لازم و کافی را داشته باشد. البته باید بدانید که حوزه فعالیت متخصص تولید محتوا با کسی که سئو سایت را بر عهده دارد بسیار متفاوت است. اما داشتن دانش در رابطه با سئو برای متخصص تولید محتوا لازم است

توسط بر نرم افزار‌های تولید محتوا

متخصص تولید محتوا حرفه ای معمولا باید بتواند با نرم افزار هایی مانند اکسل، وورد، فتوشاپ و… فعالیت کند. این فرد ممکن است در روند تولید محتوا خود نیاز به محتوا تصویری نیز داشته باشد. به همین جهت باید بتواند با نرم افزار‌های مربوطه کار کند. زیرا همانطور که میدانید محتوای تصویری، ویدئویی و … تاثیر بسیار خوبی بر روند سئو دارد.

سوالات متداول

  • آیا برای اینکه متخصص تولید محتوا شویم حتما باید سئو بلد باشیم؟

اگر قصد دارید در این زمینه پیشرفت کنید و می خواهید تیم های بزرگ تولید محتوا با شما همکاری کنند باید بر موارد پایه و اولیه سئو تسلط داشته باشید. زیرا هر چقدر هم که شما بصورت تخصصی تولید محتوا کنید تا زمانیکه نتوانید اصول سئو را بر روی آن پیاده کنید ارزش کار شما مشخص نمیشود.

  • در مورد موضوعاتی مانند مراحل انجام یک کار اداری که نمی توان تولید محتوا یونیک انجام داد چگونه باید اقدام کرد؟

در خصوص موضوعات این چنینی که موارد ثابت باید نوشته شود و عملا نمی توان آۀن ها یونیک نوشت، موتور های جستجو سخت گیر نیستند زیرا میبینند که اکثر سایت ها این مراحل را بیان کرده اند. اما اگر بتوانید نوع نگارش خودتان را اندکی با دیگر سایت ها متفاوت کنید می توانید گوی سبقت را از رقیبان خود بگیرید.

  • آیا تیتر‌های جذاب برای محتوا تخصصی لازم است؟

پاسخ به این سوال مثبت است. زیرا تیتر جذاب مانند ویترین است. باید مخاطب تیتر شما را دوست داشته باشد و برایش جذاب باشد تا بر روی لینک نوشته شما کلیک کند. پس اگر می خواهید به یک فرد حرفه ای تبدیل شوید باید برای نوشته های خود تیتر های جذاب پیدا کنید.

متخصص تولید محتوا,تولید محتوا حرفه ای,متخصص تولید محتوا,
تسلط بر نرم افزار های فتوشاپ و وورد

سخن آخر

اگر در حال حاضر کارشناس تولید محتوا هستید و قصد دارید در کار خود پیشرفت کنید بهتر است که موارد بالا را به دقت اجرا کنید تا بتوانید در زمینه فعالیت خود به یکی از افراد حرفه ای تبدیل شوید. البته این موضوع نیازمند صرف وقت بسیار زیاد است و نمی‌توان یک شبه به یک کارشناس تولید محتوا تبدیل شد. تا زمانی که به یک فرد متخصص و حرفه ای تبدیل نشدید پیشنهاد ما این است که سفارش تولید محتوا خود را به تیم هایی بسپارید که در این امر تجربه و تبحر کافی را دارند.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *