تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا در اینترنت بهترین استراتژی چیه؟

چرا استراتژی ؟ حدودا ۹۰ درصد از کار و کسب ها هم اکنون از تولید محتوا در اینترنت برای تولید لینک‌ های ورودی در جهات کنترل و راهنمایی کاربران به سوی خویش، استفاده می‌کنند. مقصود تمامی شرکت ها ثابت کردن کار و کسب‌شان به نرمی تولید محتوا در اینترنت است. با تقویت این حوزه، بازاریابی به این طریقه، طی هر سال جدید تغییرات ملموسی پیدا می‌کند.

آمار های عرضه شده در طی سال های پسین اهمیت داشتن تولید محتوا در اینترنت را نشان می دهد. و نوع چیدمان یک استراتژی مخصوص در جهت پیشبرد هدف های بازاریابی درباره‌ی کار و کسب های ذکر شده باید در مرحله اول شکل بگیرد.

چرا که اغلب افراد بعد از ورود به این حوزه، بیشتر از قبل به یادگیری برتر و بهتر و بیشتر درباره‌ی آن تحریض می شوند. وبلاگ نویسی، تولید پادکست، ضبط کردن ویدیو زنده و غیره به فرستادن پیام شرکت و کار و کسب شما به نوعی که بسیار ارزشمند، دارای بار آموزشی و متعین برای مخاطبان است، کمک می‌کند.

تعاریف استراتژی تولید محتوا در اینترنت

تعریف دقیقی از ترفند و استراتژی تولید محتوا که همه ی کارشناسان با آن موافق باشند. حتی اشخاصی هم مانند جو پولیتزی که استعداد وافری در عرصه تولید محتوا داشت ، بیشتر از دو عبارت استراتژی محتوا و مارکتینگ محتوا، عبارت استراتژی مارکتینگ محتوا را به وجود اوردند و استفاده می کنند. با ابداع این روش دیگر دردسر تعریف کردن جداگانه ی دو عبارت استراتژی محتوا و مارکتینگ محتوا، از بین رفت.

با مراجعه به سرویس گوگل ترندز متوجه می شویم که در طول 15 سال اخیر، مفهوم بازاریابی محتوا به شکل قابل چشم گیری نسبت به مفهوم استراتژی محتوا مورد جست و جو بوده است.

بنابراین افرادی که مطلقا مقصودشان به کار بردن  اصطلاحات پر مخاطب و تجاری باشد، احتمال دارد ترجیحشان این است که اسم ، تخصص و شهرتشان را بر مفهوم مارکتینگ محتوا متمرکز می کنند.

چند تعریف از استراتژی محتوا

تعریف بلوم اشتاین :

کتاب مارگوت بلوم اشتاین با عنوان استراتژی محتوا در کار که جزو کتاب های بسیار معتبر در این مقوله است ، برای تعریف استراتژی تولید محتوا  تاکید زیادی روی عبارات ارزش پیشنهادی برند و به وجود اوردن و خلق یک تجربه ی جدید و خاص برای مخاطب خود دارد.

انتظاری که از ترفند و استراتژی محتوا داریم این است که محتوایی مناسب ، مفید و قابل استفاده که بتواند یک تجربه ی خاص تولید کند گرد هم اورد و محتوای مناسب را به مخاطبین عرضه کند و آنان را مدیریت کند.

مایکل برنر:

مایکل برنر در شرکت های بزرگی هم چون اس ای پی و آی سی آر تجربه ی مدیریت دارد و در رزومه ی او کتابی  با عنوان “فرمول محتوا” گرد هم اورده که در آن تعریف دیگری از استراتژی محتوا کرده.

او در کتابش به این عقیده اش که ترفند تولید محتوا را هم باید مثل فعالیت های دیگر که در کسب و کار هستند طبق نرخ بازگشت سرمایه و یا ROI مقایسه کرد.

ترفند و استراتژی محتوا ، نگرش و دانشی متفاوت است نسبت به روش هاس سنتی مارکتینگ محتوا. در این باره باید اشاره کرد که استراتژس محتوا با مدیریت کردن مناسب منابع، یک جریان به هم پیوسته و مرتبط را از محتوایی که می خواهیم تولید کنیم ایجاد می کند و نیاز مخاطب را برطرف میکند و مورد خواسته شده را ارائه می دهد.

راهل بیلی:

راهل بیلی در عرصه ی استراتژی محتوا و مارکتینگ محتوا ، مطالب و مقاله های بسیاری گرد آورده. کتاب معروف راهل بیلی تحت عنوان “زبان استراتژی محتوا” قسمتی از ترمینولوژی زمینه ی محتوا را قسمت بندی کرده و تدوین می کند. راهل بیلی اعتبار زیادی نسبت به افراد مذکور و نام برده دارا نیست ولی توجه او به جزئیات مسبب آن است که با خواندن و مطالعه ی مطالب او بهره ای برده و الهام بخش برای ما باشد.

تعریف او از استراتژی محتوا بر این مبناست که ترفندی که استفاده میکنیم که یکی از جنبه های برنامه ریزی است، در طول عمری که آن محتوا دارد ، تغیر نمی کند . مانند تحلیل کردن و هم راه کردن آن با اهداف، یک برنامه ی کلی برای تولید و عرضه ی آن و آخرین نکته ی آن برنامه داشتن برای محتواست که به موقع حذف شود.

کریستینا هالورسون :

یکی از مشهور ترین و مطرح ترین افراد در استراتژی محتوا در تجارت الکترونیکی می باشد . در تعریفش نکاتی را مطرح می کند:

در استراتژی محتوا از روشی استفاده می شود که مارا برای رسیدن به اهداف خود در کسب و کار اماده می کند و نیاز مخاطب را مشخص. ما را راهنمایی می کند تا درباره ی اهداف تصمیم گیری کنیم و برنامه ای داشته باشیم از کشف محتوا تا حذف آن. خلاصه مطالبی که کریستینا هالورسون جمع اوری کرده به این معنی است که: استراتژی محتوا راه موثری ست برای برنامه ریزی از تولید محتوا تا تحویل و ارائه ی آن به مشتری و مدیریت آن.

ما در مجموع از تعریف کریستینا هالورسون برای مفهوم استراتژی محتوا استفاده می کنیم. هالورسون معتقد است که در مبحث استراتژی محتوا ، معیار هایی که انتخاب می شوند در راه موفقیت محتوا باید باشند.

اعتقاد برنر هم بر این شرح است که معیار هایی که سبب موفقیت می شوند باید بر اساس اقتصادی و مادی بر پا باشند. تا بتوانیم این معیار ها را در قالب نرخ بازگشت سرمایه حساب کرد.

استراتژی محتوا یکی از اهدافش مدیریت محتوا می باشد. مدیریت محتوا یک سمبل ذهنی و فرهنگی می باشد که طبق آن تلاش می کنیم که اطلاعات و نیاز  هایی که مشتری و مخاطب می خواهند در هر شرایط و مکانی که هستند  در اختیارشان قرار بگیرد.

استراتژی محتوا یک نوع دید استراتژیکی است در عرصه ی مدیریت محتوا و از آن به عنوان یک دارایی مهم و موثر یاد می شود . به کمک این موضوع می توانیم مدیریت را جوری عملی کنیم که نرخ برگشت سرمایه ی مربوط به فعالیت های تولید کردن محتوا به طور عددی قابل اندازه گیری باشد.

راز نوشتن یک استراتژی خوب

یکی از راز های موفقیت در تولید محتوا داشتن استراتژی خاص می باشد. هر فردی که می خواهد در تجارت الکترونیکی موفق باشد باید مختص به خود استراتژی ای را داشته باشد که هم زمان بتواند مخاطب خاص خود را جذب کند. این استراتژی شامل هدف و برنامه ریزی است. با برنامه ای که می ریزید می توانید پیشرفت و رشد کنید پس همیشه باید طبق آن پیش بروید برای تولید محتوایی که مناسب باشد. استراتژی محتوا به همگان کمک می کند تا با دانش و اگاهی کامل محتوا تولید شود و از تکرار بپرهیزید. این امر کمک می کند تا محتوای با کیفیت داشته باشید و شایسته ی منتشر کردن باشد.

وابستگی مستقیم اندازه استراتژی تولید محتوا در اینترنت با آمیخته شدن ترافیک بیشتر

اولین نکته ای که باید از آن هوشیار شوید این است، که تولید محتوا در اینترنت به صورت اختصاصی و روزانه انتخابی می‌باشد؛ که توسط بعضی از کار و کسب‌ها انجام می گیرد. با این حال، اسم‌های تجاری کوچک‌تر که می‌توانند با عرضه کردت محتوای مناسب و کیفیت بالا رقابت بکنند؛ باید به حل کردن مسائل و مشکلات مخاطب در فرن تولید محتوا مرتب، استعانت کنند.

طبق نظر عرضه شده توسط Hubspot، شرکت‌ها و کار و کسب‌های گوناگوندارای ۴۳۴ درصد صفحات ایندکس نسبت به کار و کسب ها بدون بلاگ هستند. آنگونه که تولید محتوا در اینترنت را افزایش خواهید داد؛ گوگل هم به بالا رفتن رتبه صفحه شما ادامه خواهد داد و این کار را برای مخاطبان راحت تر می‌کند تا شما را برای دریافت خدمات بهتر پیدا کنند

چینش استراتژی تولید محتوا در اینترنت با آگاهی و هوشیاری

وب سایت هایی که از راه تولید محتوا در اینترنت دارای کسب درآمد هستد، کم نیستند. با این حال وب سایت هایی که به لطف استراتژی خود به مشهوری بودت کافی رسیده اند کم نیستند و همین موضوع آنها را به یک مرجع تکمیل شده در آورده اند. این نوع وب سایت ها محتوا مکرری ندارند؛ در عین حال که بر واژه های کلیدی اصلی و پیوسته خود مرکزیت کرده اند. این برند ها از اصول  خبیر و هوشیار بودن از مسئله‌های گوناگون دارای بهره و نصیب می‌باشند.

ارائه مطلب‌های بی نیاز و کاملا معتبر در دستور کار آن ها قرار دارد. به همین دلیل می توان یک برند خاص را به آسانی به ذهن سپرد. و در عین حال خیلی از برند های مرتبط به کار و کسب های گوناگون در تلاش برای رسیدن به این مرتبه، در موقعیت ابتدایی معین سازز استراتژی محتوا جا مانده اند. به همین دلیل مخاطب نباید فکر کند که با یک شخصیت مصنوعی و محتوای سفارشی پیشقدم است. تاسیس تعامل با اطلاع کامل کلید اصلی رمز این مرحله می‌باشد.

مشخص کردن موضوعات اصلی و منابع معتبر استراتژی تولید محتوا در اینترنت

قسمت اصلی ماجرای گزینش استراتژی به این بخش مربوط می‌باشد. این قسمت حتی می تواند بسیار جالب و حساس هم باشد. این مسئله با پاسخ دادن به این پرسش مشخص می شود که، در حال انجام دادن چه کاری هستیم؟ به طبع یافتن مسیر تولید محتوا در اینترنت برای هر کار و کسبی از این قسمت شروع می شود.

این موضوع با پیدا کردن منبع‌های با اعتبار و اصلی زبان های بیگانه، نیز شکل بهتری پیدا می‌کند. افزایش هوشیاری و نظم در تولید محتوا و موضوعاتی که با توجه به خلاقیت و تنوع باید عرضه شوند؛ به طریقه معینی می رسند. البته درگیر کردن موضوعات در یک چهار چوب خاص مجاز نیست. با این حال تجزیه و تحلیل روند تولید محتوا در اینترنت باید از همان اول امر شکل بگیرد. مرحله ی بعدی در این مسیر نیز مشخص کردت اولویت هایی است که برای عرصه محتوا در نظر میگیریم.

راستی می دونید جنگ بازاریابی بر سر چیه؟ پس این مقاله ای که لینک کردیم رو حتما بخون.

اهمیت داشتن طبقه بندی و اولویت بندی 

استراتژی تولید محتوا در اینترنت قسمت دیگری از روال پیگیری نظم و هوشیاری از آنچه که قصد داریم، به مخاطب یا مشتری ارائه نماییم؛ طبقه بندی در تولید محتوا در اینترنت می‌باشد. با مشخص کردن این مرحله می توانیم مطمئن شویم که چه موردهایی باید همواره و حتی روزانه در وبسایت یا شبکه های اجتماعی قرار بگیرند. و چه موضوعاتی با درجه ی تنزل یافته تر در قرارگاه های بعدی برای تولید محتوا در اینترنت قرار می گیرند.

شناسایی این طبقه بندی از شکل گیری و چیدمان روند آرام کسب شایستگی لازم برای کسب رتبه بالاتر در بین رقبا از سوی مخاطب انجام می شود. مخاطبی که این ویژگی را در محتوا و موضوعات یک کار و کسب پیدا کند؛ همواره به آن اعتماد خواهد کرد.

کاربران نیازهای خودشان را در اینترنت جستجو میکنند و به دنبال کسانی هستند که بتوانند این نیازها را برطرف کنند‌. ما باید با توجه به نیاز ها اقدام به تولید محتوا کنیم و در محتوا های تولیدی خودمان به آن ها پاسخ بدهیم.

برنامه ریزی داشتن برای چرخه عمر محتوا

طول عمر محتوا، محصور به نوع محتوا و بستری که برای انتقال دادت آن به مخاطب انتخاب می‌کنیم، تغییر پیدا می‌کند. استراتژیست محتوا با پیش‌بینی کردن و چک کردن چرخه عمر محتوا، هزینه‌ی واقعی سرمایه گذاری روی محتوا را برآورد می‌کند. این چنین تصمیم می‌گیرد که محتوا بعد از رسیدن به آخرین نقطه در محور عمر، گرفتار چه سرنوشتی خواهد شد و چه سرنوشتی در انتظار آن است (بازنشر، بازسازی، بازآفرینی یا حذف؟)

تصمیم گیری در مورد این مسائل، می‌تواند به برآورد بهتر منبع های مورد نیاز، تخصص‌های ضروری، تعداد اعضا و تخصص افراد تیم تولیدکننده‌ محتوا (در مورد کار و کسب های بزرگ) و سایر پارامترهای عملیاتی شبیه هم، کمک کند.

استراتژی های تولید محتوا با ایجاد یک حس علاقه مخاطب را وا میدارد که در مورد آن محتوا واکنشی نشان دهد. زمانی که در رساندن مخاطب به صفحه ی فرودتان موفق باشید تازه به این مرحله می رسید که مخاطب با دیدن این محتوا چه عکس العملی نشان می دهد و آیا در نهایت منجبر به آن واکنشی می شود که شما می خواهید؟ برای این کار لازم است که شما یک استراتژی تولید محتوا را داشته باشید. در زیر استراتژی هایی را برای تولید محتوا با هم مرور می کنیم.

تولید محتوا وابسته به کمیت نیست

شاید برای بعضبی از افراد این باور درست باشد که محتوایشان باید کمیت داشته باشد و نه کیفیت اما محتوا باید کیفیت داشته باشد هرچه محتوایی که شما تولید می کنید کیفیت بالایی داشته باشد درصد خرید شما بالا می رود و شما را در بیزنسی که دارید بالا میبرد. استراتژی در تولید محتوا باید به گونه ای تنظیم شود که محتوایی را که با استراتژی های شرکت شما مغایرت دارد کنار بگذارد و به محتوای مربوطه بپردازد.

باید استراتژی تولید داشته باشید یعنی برای اینکه محتوای شما درست نتیجه بدهد باید بطور مداوم تولید کنید هرچقدر که شما محتوای بیشتری در وب سایت یا کانال یا پیج خودتان داشته باشید مخاطب بیشتر درگیر می شود و از طرفی هم تعداد بسیار زیاد محتوا در وب سایت شما میتواند باعث بالا رفتن نتیجه شما در نتایج موتور جستجوی گوگل شود.

محتوایی با سطح کیفیت متوسط باز هم می تواند روند نزولی را برای شما به همراه داشته باشد. محتوای بی کیفیت باعث می شود که آن محتوا برای مخاطب شما جذاب نباشد و به اعتبار شما لطمه بزند. بنابراین تا زمانی که شما بطور مرتب تولید محتوا انجام میدهید، همیشه محتوایتان ارزش بالایی دارند. این کار باعث افزایش اعتماد کاربران و مشتریان به برند شما و باعث جذب آنها و بالا بردن نرخ تبدیل می شود.

تولید محتوا استراتژی تولید محتوا

این نکات را برای دستیابی به یک محتوای با کیفیت به یاد داشته باشید

  1. آیا این محتوایی که شما تولید کرده اید اصل است یا یونیک و منحصر بفرد است؟ حتی اگر شما محتوایی که تولید می کنید ایده ی آن را از مقالات و پست های دیگری که در اینترنت وجود دارند گرفته باشید می توانید که محتوای یونیک و منحصر بفردی را در آن موضوع ایجاد کنید.
  2. آیا این استراتژی تولید محتوایی که در پیش گرفتید در مورد تحقیقات، نظرسنجی ها یا گزارش های تهیه شده است؟
  3. آیا دستور زبان های موجود در محتوایتان را بررسی کرده اید که درست باشند؟ نوشتن محتوایی که غلط املایی یا اشتباهات گرامری را داشته باشد یک محتوای بسیار بی کیفیت است که شما تولید کرده اید. دستور زبان در نوشتن محتوا بسیار مهم است باید محتوایی بنویسید که دستور زبان مناسبی را داشته باشد.
  4. از CTA، تبلیغات یا تبلیغات اسپم استفاده کرده اید؟ یعنی استفاده کردن بیش از حد از تبلیغات ی اینکه شما مرتب در محتوایتان ذکر کنید که با ما تماس بگیرید یا برای خودتان تبلیغ کنید. خواننده مطلب شما با این کار از خرید کردن از شما منصرف می شود.
  5. محتوای شما این استراتژی تولید را دارد که همه ی مخاطبان بتوانند آن را بخوانند؟ شما باید از زبانی برای تولید محتوایتان استفاده کنید که هر مخاطبی حتی اگر یک مخاطب کلاس پنجم ابتدایی هم آن را بخواند متوجه شود که شما در چه موردی آن را نوشته اید. استفاده کردن از واژه هایی که درک آن ها برای مخاطبین شما که در سطح متوسط هستند دشوار باشد. گوگل هم محتوایی را که خوانایی بالایی دارند را در جایگاه بالاتری قرار می دهد.
امتیاز کل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

محمد رضایی

به دلیل علاقه ی زیاد به دیجیتال مارکتینگ تصمیم به راه اندازی وب سایتی در این مورد گرفتم، برای کسب دانش بیشتر در دوره های حرفه ای تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، سئو، کپی رایتینگ، وبمستری، فوتوشاپ حرفه ای، برنامه نویسی و نویسندگی حرفع ای شرکت کردم. 7 سال هست که در این زمینه فعالیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن