تولید محتوا

نکات کلیدی در تولید محتوا که حتما باید رعایت کنید!

نکات کلیدی در تولید محتوا، بگذارین متنم را با یک سوال شروع کنم، چرا یک تولید محتوای با ارزش بسیار اهمیت دارد؟ آیا واقعا محتوا پادشاه است؟ منظور از محتوای با ارزش تولید اطلاعاتی هم زمینه با نوع کسب و کار به منظور جذب افراد بیشتر است که منحصر به فرد (از سایت های دیگر گرفته نشده است) باشد. در زمینه تولید محتوا باید دقت کرد تولید محتوا باید با مخاطب در ارتباط باشد نه با ربات ها و موتورهای جستجوگر.

نکات کلیدی با استفاده از عکس در تولید محتوا (پیام تصویری)

تصاویر میتواند یکی از وسایل قوی نشان دادن شما در بالاترین نقطه نتایج گوگل باشد! ابزاری که پادشان برای رسیدن به پادشاهی از آن استفاده میکردند! این یک حقیقت است که ذهن انسان عکس ها را 60 هزار بار بهتر از متن به خاطر می‌سپارد. پس در تولید محتوای خود از تصاویر مربوطه (اینفوگرافیک) استفاده کنید.

استفاده نکردن از محتوای کپی

سایت خود را از ارزش نیندازین! حتی اگر یک مطب کپی باشد ممکن است شما را از عرش به فرش برساند! این نکته از جمله نکات مهم و کلیدی در تولید محتوا است و آن را حتما جدی بگیرین. چرا؟ تا حالا برای همه ما اتفاق افتاده که به دنبال یک متنی بودیم و یک مطلب را در چندین سایت دیده ایم و این باعث این فکر در افراد می‌شود که افراد برای ارتقای سایت خود این مطالب را کپی کرده اند. پس اگر برای خود و کسایی از سایت شما استفاده میکنن ارزش قائلین به هیچ وجه از مطالب دیگران استفاده نکنید.

استفاده از تیترهای جذاب و کارآمد

تگ های سرتیتر (H1-H6) را مهم در نظر بگیرین و استفاده از آن را برای همه افراد توصیه میکنم. اما خواهشا شورش را در نیارید!! باید در نظر بگیرین که استفاده از سر تیترها گاهی با محدودیت مواجه می‌شود. به عنوان مثال گاهی باید در یک صفحه فقط و فقط باید یک تگ H1 باید باشد و اینکه تعداد آنها نباید از دوتا بیشتر شود! اما مهم‌تر از تعداد ایجاد عنوان‌های جذاب و کارآمد می‌باشد. وقتی دارید تیتری برای نوشته‌یتان انتخاب می‌کنید باید دقت کنید که چه تیتری باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود. تیتر محتوای شما به عنوان بازاریاب عمل میکند.

سایت خود را هدف دار محتوا سازی کنید

خب این یکی از نکات کلیدی در تولید محتوا نیاز به تجربه و تخصص دارد. اما با کمی مشاهده، می‌توانید از تجربه سایت هایی که در این زمینه موفق بوده اند استفاده کنید و سایت خود را در راستای سایت های موفق محتوا سازی کنید. به طور معمول 8 ثانیه فرصت دارین که افراد را به سمت خود جذب کنین. زیرا مغز شخص در این 8 ثانیه تصمیم میگیرد که از این متن استفاده کند یا سراغ مطلب دیگر برود. پس وقتی دارید محتوایی تولید می‌کنید سعی و تلاش کنید که اهداف خود را در معرض دید مخاطب قرار دهید.

اینکه کاربران همه چیز جلوی دستشان باشد (از آخرین نمونه کارها، تا آخرین اخبار و صفحات مهم) تا هر وقت که خواستند از مطلب فعلی استفاده کنند و جهشی داشته باشند، آن جهش به سمت متن شما باشد، نه اینکه به سایت دیگری بروند.

نکات کلیدی در تولید محتوا tip and trick in content creation

خاص بنویسید تا در ذهن استفاده کننده باقی بماند

مطالبی که شما می‌نویسید از یک لحن و ادبیات خاصی پیروی می‌کند. به طوری که مخاطبان بعد از مدتی که متن شما را مطالعه کنند به لحن و ادبیات شما عادت می‌کنند. سعی کنید مطالب و محتویات را با لحن مخصوص خود ترکیب کنید تا خالص‌ترین محتوای ممکن را تولید کرده باشین. و اینکه باید بدانید مخاطبینی که شما را دنبال می‌کنند به لحن و ادبیات شما عادت کرده‌اند و هرگونه تغییر در آن ممکن است کاربران را از شما دور کند. بنویسید و مشکلات و راه حل های خود را با کاربران و مخاطبانتان در میان بگذارید اطمینان داشته باشین از این کار نتیجه میگیرید. مانند یک نویسنده مشهور.

قدرت کلمات در تولید محتوا

منظور از قدرت کلمات به کارگیری درست و به جا از کلمات کلیدی و مهم برای برای استفاده کنندگان از وب سایت میباشد. همیشه باید در نظر داشت باشین که در نکات کلیدی در تولید محتوا از یک نسبت خاصی ازکلمات کلیدی باید استفاده کرد که در این کار هم نباید شورش را در آورد. یک محتوای با ارزش بدون کلمه کلیدی‌ای که سایت در نظر دارد، هیچ ارزشی ندارد. شاید الان این سوال براتون پیش بیاید که اصلا کلمات کلیدی چی هستن و چطور باید آن‌ها را انتخاب و به کار بگیریم؟

این مطلب به خودی خود به بررسی و بحث طولانی دارد که در مقاله جداگانه باید مورد بحث قرار دهیم اما این را بدانید که کلمات کلیدی (منظور همان عبارت یا عبارت های یک تا سه سیلابی هستند) همان کلماتی هستند که مخاطبان با جستجوی آن‌ها سراغ سایت و مطالب شما می‌آیند.

از مخاطبان خود بپرسید

یکی از رایج ترین کارهایی برای گذراندن وقت بیشتر مخاطبان درسایت ایجاد سوال وجواب در سایت می‌باشد. این سوال و جواب‌ها باعث درک بهتر و بیشتر مخاطبان از متن ها و سایت شما می‌شود.

میزان متن درصفحه

نکات کلیدی در تولید محتوا: اگر قصد تولید محتوایی را دارید یا باید مطلب خود را در حد دو یا چند پاراگراف توضیح دهید یا آن را به صورت گسترده توضیح دهید. این دقیقا قانونی است که روزنامه ها و مجلات از آن پیروی میکنن. سعی کنید تولید محتوای خود را با قانون نویسندگی در روزنامه‌ها و مجلات پیش ببرید. آن‌ها خبرهای روز را بررسی و جمع آوری می‌کنند و اولویت بندی می‌کنن که خبر داغ و اصلی را در صفحه اصلی قرار می دهند و کم اهمیت‌ترین‌ها را در گوشه و کنار با توضیحات مختصر و جزئیات کم تعریف می‌نمایند. حال با این اوصاف و توضیحات می‌خواهید مطالب‌تان پر اهمیت باشد یا کم اهمیت؟

هضم آسان مطالب درذهن مخاطب

شما باید مطلب خود را طوری بنویسید که تمام مطالعه کنندگان متن‌های شما را در نظر داشت به گونه‌ای که همه مطالب شما را با یک دید نمی‌خوانند، پس مطالب باید به گونه ای باشد که قابل هضم باشد.

محتوای شما نشانه قدرت شماست

اعتبار در بازار کار به راحتی به دست نمی آید. در یک وب سایت، هم ردیف با نمونه کارها، خدمات و محصولات و اینکه بتوانید یک محتوای قدرتمند برای جذب کاربر بنویسید و آن را در یک سیکل زمانی تکرار کنید. محتواهایی که در وب سایت قرار می‌گیرند باید گویا و شیوا باشد. برای مثال اگر از تصاویر نامفهوم استفاده می‌شود باید در کنار آن از توضیحات مختصر به کار برد. در واقع انواع محتواها برای همدیگر نقش مکمل را بازی می‌کنند.

استفاده از تمامی انواع محتواها در وب سایت ضروری است. وجود تنها یک نوع محتوا خسته کننده است. ایجاد و تنوع در محتوا و زیبایی در سایت از طریق بارگذاری انواع محتواها صورت می‌گیرد.

قانون مکث در تولید محتوا

نکات کلیدی در تولید محتوا باید با مکث همراه باشد! سوال اصلی اینجاست ک مطالبمون چرا باید مکث داشته باشند؟ به صورت یک سره نوشتن مطالب مخاطبان را خسته می‌کند و این باعث می‌شود که ارزش کار شما پایین بیاید. مخاطب باید بعد خواندن مطلب وقت تحلیل داشته باشد. اگر هم سایت شما جنبه آموزشی داشته باشد نوشتن فرمول ها به صورت متداول و پشت سر هم بدون اینکه مفهومی را به کاربر برسوند یک فاجعه بزرگ است.

حقیقت این است که اگر هفتاد درصد از یک متن هزار کلمه ای حاوی موارد مفید باشد کفایت میکند استفاده از یک فضای 100 درصدی مفید کاربر را شگفت زده می‌کند اما در نهایت او معتقد است که سایت شما بسیار سنگین و مطالب نوشته شده با روحیات (و یا احیانا سطح سواد او) سازگار نیست.

امتیاز کل
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

محمد رضایی

به دلیل علاقه ی زیاد به دیجیتال مارکتینگ تصمیم به راه اندازی وب سایتی در این مورد گرفتم، برای کسب دانش بیشتر در دوره های حرفه ای تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، سئو، کپی رایتینگ، وبمستری، فوتوشاپ حرفه ای، برنامه نویسی و نویسندگی حرفع ای شرکت کردم. 7 سال هست که در این زمینه فعالیت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن