طراحی لوگو برای تولید محتوا
author avatar
Mobina afrasyabi
بروزرسانی در تاریخ 2021/04/11

طراحی لوگو برای تولید محتوا

تولید محتوا یک فرصت بسیار خوب برای بهتر شدن کسب و کار شما است و باید توجه داشته باشید که همان اندازه که تولید محتوا برای نام شرکت و کسب و کار شما مفید و دارای اهمیت است، طراحی لوگو برای تولید محتوا نیز برای شرکت شما می‌تواند مفید و بسیار تاثیرگذار باشد.

طراحی کردن یک لوگو تاثیرگذار می‌تواند راهی برای دست یابی به اهداف بلند مدت ما در کسب و کارمان باشد و می‌تواند تاثیرات زیادی بر سفارش تولید محتوا نیز بگذارد. هر طراح و گرافیستی می‌تواند یک لوگوی مناسب برای اهداف مورد نظر شما ایجاد و طراحی کند اما باید در نظر داشته باشید که یک لوگوی مناسب باید تسلط بر تمام جنبه‌های هنر و فرهنگ تجاری داشته باشد و این کار بسیار زمان بر است.

برای این که یک لوگوی مناسب برای کسب و کارتان ایجاد کنید، ضروری است که در مورد طراحی لوگو برای تولید محتوا تحقیق کامل داشته باشید.

انواع طراحی لوگوی تاثیرگذار

لوگو نماد شما می‌باشد و افراد با دیدن آن به یاد شما و کسب وکارشما می‌افتند زیرا لوگو معرف شرکت و کار شما است.

برای طراحی کردن یک لوگوی تاثیرگذار و قدرتمند باید هدفمند باشید، تا هرجا نمادی از شما دیده شد، نوع فعالیتتان و هرچیزی که در مورد شما است، به یاد افراد بیافتند. داشتن یک لوگوی هدفمند و تاثیرگذار باعث جلب اعتماد شما در میان مخاطبین می‌شود و طراحی کردن لوگویی که افراد پس از دیدن آن حس خوبی بگیرند، یعنی اینکه لوگوی شما بسیار حرفه‌ای طراحی شده و بسیار تاثیرگذار نیز می‌باشد.

طراحی لوگو حوزه بسیار بزرگی دارد و هر لوگویی با تکنیک خاصی طراحی و آماده می‌شود که نوع این تکنیک‌ها در ادامه نام برده شده است.

  • طراحی لوگو‌های عکس دار (آیکون)

باید بدانید که لوگوهای عکس دار دارای تاثیر گذاری بیشتری هستند و طراحی یک لوگوی خوب و مناسب که بتواند تاثیرات خود را بر روی مخاطبین بگذارد، دیگر نیازی به مطلب نخواهد داشت.

طراحی لوگو برای تولید محتوا که با دیدن آن افراد به یاد کسب و کار شما بیافتند، بسیار خوب است ولی باید در نظر داشته باشید که شرکت هایی نیز هستند که، در لوگوی خود معنا و مفهمی نسبت به کسب و کارشان که انجام می‌دهند، ندارند ولی هرکس با دیدن لوگوی این شرکت‌ها به یاد محصولات و خدمات آن‌ها می‌افتند مانند شرکت‌های  android ,twiter ,apple که لوگوی بسیار خوبی دارند و هرکس با دیدن لوگوی این شرکت‌ها به یادشان می‌افتند.

طراحی لوگو,طراحی لوگو تولید محتوا,لوگو تولید محتوا,
لوگو‌ عکس دار
  • طراحی لوگوهای متن دار (تایپوگرافی)

خیلی از مردم و شرکت‌ها طراحی لوگوهای ساده را بیشتر می‌پسندند که با یک متن بسیار ساده و بسیار کوتاه طراحی شده‌اند. این طرح‌ها دارای گرافیک کمتری نسبت به بقیه‌ لوگوها هستند و خوانایی راحت تری دارند که شرکت‌هایی همچون Facebook و Yahoo نیز از این نوع لوگوها استفاده می‌کنند. اکثر کسب و کارهایی که می‌خواهند اسم برندشان را معروف کنند از این نوع لوگوها بیشتر استفاده می‌کنند.

طراحی لوگو,طراحی لوگو تولید محتوا,لوگو تولید محتوا,
لوگو متن دار یا تایپوگرافی
  • طراحی لوگوی دارای نماد (مونوگراف)

طراحی لوگو برای تولید محتوای مونوگراف اکثرا با استفاده از حرف اول برند طراحی می‌شوند یا از ترکیب چند حرف طراحی می‌شود. اکثرا شرکت‌هایی که اسم برندشان کمی طولانی است از این نوع طراحی لوگو استفاده می‌کنند مانند: Skype Pinterest و LOUIS VUITTON

طراحی لوگو,طراحی لوگو تولید محتوا,لوگو تولید محتوا,
لوگو دارای نماد
  • طراحی لوگوهای عکس و متن دار (ترکیبی)

در طراحی لوگوهای ترکیبی با توجه با اسمشان هم از متن و هم از عکس استفاده می‌شود. اکثرا برندهایی از این نوع لوگوها استفاده می‌کنند که هم عکس و هم متن(اسم) برندشان معنا و مفهمو قابل درکی نداشته باشند و یا برندهایی که علاقه‌ مند به طراحی لوگوهای غیر ساده هستند نیز از این نوع لوگوها استفاده می‌کنند مانند: amazon , puma و یا همراح اول.

بیشتر بدانید  تدوین استراتژی تولید محتوا در 10 دقیقه با ترفندهای آسان

اکثر برندهایی که از این نوع طراحی لوگو استفاده می‌کنند، در طراحی لوگو برای تولید محتوا خود نیز از اسم برندشان استفاده بسیار زیادی خواهند داشت تا در میان مخاطبین خود را معرفی نمایند.

طراحی لوگو,طراحی لوگو تولید محتوا,لوگو تولید محتوا,
ترکیب لوگو و متن
  • طراحی لوگوی صدادار

لوگوهای صدا، صداهایی هستند که شما می‌توانید در پادکست‌ها، تیزرها، تبلیغات و… آن‌ها را مشاهده کنید، مانند صدایی که در هنگام روشن کردن تلفن همراه نوکیای خود متوجه آن می‌شوید.

صداها تاثیرات خوبی در حافظه‌ی شنوندگان می‌گذارد و در بسیاری از افراد، شنوایی تاثیر بیشتری نسبت به حافظه بینایی در آن‌ها می‌گذارد و در کل تاثیرات لوگوی صدا برای خیلی از کسب و کارها از یک نماد تصویری بیشتر قابل اهمیت است مانند: رادیو، آموزش‌های تصویری و …

طراحی لوگو,طراحی لوگو تولید محتوا,لوگو تولید محتوا,
لوگو دارای صدا

انتخاب رنگ در طراحی لوگو

یکی از نکاتی که بر روی مخاطبین بسیار تاثیر گذار است، انتخاب رنگ در طراحی لوگو است. بهتر است در طراحی لوگوی خود از یک رنگ خاص استفاده کنید، مثلا اگر لوگوی شما بنفش است بهتر است در تمامی فعالیت‌های خود از رنگ بنفش نیز استفاده کنید تا ملکه‌ ذهن دیگران بشود.

لوگوهایی نیز هستند که تغییر رنگ بر هویت آن‌ها هیچ تاثیر مخربی بجا نمی‌گذارد و این عمل برای برند شما بسیار خوب می‌باشد زیرا با تغییر رنگ لوگوی خود همچنان معنای برند شما برای افراد بازگو می‌شود.

نتیجه گیری طراحی لوگو برای تولید محتوا

اگر تا کنون برای برند خود اقدام به طراحی لوگوی مختص به کسب و کارتان نکرده‌اید، بهتر است از همین حالا به فکرش باشید.

با استفاده و رعایت کردن نکات ذکر شده در متن شما می‌توانید یک لوگوی بسیار زیبا و تاثر گذار برای برند خود انتخاب و طراحی کنید. می‌توانید با استفاده از لوگوهای متنی و یا… یک لوگوی متناسب با علایق و نوع فعالیت خودتان را انتخاب کنید و از تکنیک‌های گفته شده، برای انتخاب لوگو استفاده نمایید.

برای انتخاب و طراحی یک لوگو خوب و مناسب باید حتما به اصول خاصی توجه داشته باشید و باید در نظر داشته باشید که لوگوی شما تکراری و یا کپی از برند یا سایت‌ دیگری نباشد.

سوالات متداول طراحی لوگو برای تولید محتوا

  1. طراحی لوگو برای تولید محتوا چه تاثیراتی دارد؟
    طراحی لوگو برای معرفی کسب و کار و یا خدمات ما به مشتریان بسیار با اهمیت است و نقش بسیار مهمی در جذب کردن مخاطبین نیز دارد.
    طراحی کردن یک لوگوی مناسب و خوب می‌تواند راهی باشد برای دست یافتن به اهداف بلند مدت شما برای کسب و کارتان، پس اگر تا کنون برای کار خود یا برندتان اقدام به طراحی یک لوگوی مناسب نکرده‌اید بهتر است همین حالا دست به کار شوید.
  1. انواع طراحی لوگو چیست؟
    طراحی لوگو انواع خاصی مانند طراحی لوگوهای آیکون، مونوگراف، تایپوگرافی، ترکیبی و… دارند.
  1. چه لوگوهایی در کسب و کار ما تاثیر گذار هستند؟
    طراحی یک لوگو که بتواند تاثیرات مثبتی در ذهن افراد بگذارد و یاد آور کسب و کار شما باشد یک لوگوی تاثیر گذار برای کسب و کار شما است.
    طراحی لوگویی که بتواند هدفمند باشد و باعث جلب اعتماد مخاطبین بشود و به آن‌ها حس خوبی را نیز القا کند در کسب و کار ما تاثیرات بسیار خوب و مطلوبی دارد.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *