تولید محتوا بر اساس یک موضوع خاص پیش میرود موضوعی که حول یک کلمه خاص میچرخد و آن کلمه به کلمه کلیدی معروف است. حال برای اینکه نوشته جذابتر باشد و هدف ما از تولید محتوا یعنی حذف مخاطب تحقق یابد یک ایده میتواند این باشد که از کلمات کلیدی بلند یا لانگ تیل کیورد و دنباله دار استفاده کنیم.
کلمات کلیدی دنباله دار به این دلیل که توجه مخاطب را به دلیل تازگی جلب میکنند راهحلی کاربردی برای قرارگرفتن در صدر لیست موتورهای جستجو هستند.
عملی کردن ایده استفاده از کلمات کلیدی دنبالهدار نیازمند ذهنی خلاق است طبق گفته بیل گیتس انسانهای خلاق زود خسته نمیشوند، ریسک پذیر هستند، اشتباهات زیادی میکنند، با قلبشان فکر میکنند، از قوانین متنفرند، مستقل کار میکنند و رویاهای بزرگی دارند بنابراین این ویژگیها هستند که محتوای شما را از فرش به عرش میرسانند و به ان پر و بال میدهند تا پرواز کند و به مخاطب برسد یا توسط مخاطب شکار شود.
دلیل تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی و لانگ تیل
با یک مثال ساده این موضوع را برای شما قابل فهمتر میکنم تصور کنید که شما میخواهید تلفن همراه خود را تعویض کنید برای این کار تصمیم میگیرید از طریق موتورهای جستجوگر اقدام کنید ابتدا کلمه تلفن همراه را سرچ میکنید اما اگر تلفن همراههای به روز را سرچ کنید با نتایج بیشتر و بهتری روبرو خواهید شد حال اگر میزان قیمت دلخواه را هم به عنوان مورد جستجوی خود اضافه کنید بیشتر به هدف خود نزدیک میشوید پس هرچه کلمات کلیدی گستردهتر شوند اطلاعات جامعتدی را در برمیگیرند و مخاطب را زودتر به هدف خود میرسانند.
حال به نظر میرسد کمی با مفهوم لانگ تیل کیورد آشنا شدید فکر کنید که شما یک فروشگاه دارید و در این فروشگاه به ارائه محصولات با کیفیت و تخفیفهای ویژه میپردازید بی شک وقتی شما از کیفیت محصول خود اطمینان دارید با قاطعیت درباره آن صحبت خواهید کرد حال اگر از نیازهای مخاطب نیز آگاهی داشته باشید به خوبی آگاه هستید که کدام محصول را چگونه معرفی کنید و کسبوکار خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید برای این کار لازم است از کلماتی استفاده کنید که ذهن مخاطب با آن ارتباط بیشتری برقرار میکند و مخاطب به راحتی آن را درک میکند.
در عرصه رقابتی بازارکار کسی که تازه وارد یک صنعت و حرفه شده نمیتواند با چند کلمه کلیدی به رقابت با شرکتها و کسبوکارهای بزرگ بپردازد اما اگر آگاهی ویزهای از قابلیتهای خود داشته باشد و بتواند کلمه هدف مخاطب را تشخیص دهد بی شک نیتواند با تکیه بر آن کلمات هدف کلمه کلیدی دنباله دار خود را ایجاد کند.
راههای ایجاد لانگ تیل کیورد
از جستجوگر گوگل کمک بگیرید : اگر موضوع مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید نتایجی در پایین صفحه به شما نمایش داده میشود که نتیجه جستجوهای کاربران است شما میتوانید با کمک آنها عبارت کلیدی دنباله دار مناسب خود را پیدا کنید.
استفاده از یوبر ساجست : با افزودن این ابزار به افزونه کروم با سرچ هر کلمهای با لیستی از لانگ تیلها مواجه میشویم مثلا با جستجو کردن عبارت کلمه کلیدی پیشنهادات زیر نمایش داده میشوند :
- ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی
- کلمات کلیدی چیست ؟
- چگالی کلمات کلیدی چیست ؟
- و صدها نتایج دیگر
استفاده از ابزاری برای انتخاب عبارت کلیدی دنبالهدار مانند keyword tool : در این سایت با وارد کردن کلمه مورد نظر میتوانید به انبوهی از کلمات کلیدی مورد نظر کاربران دسترسی یابید که قبلا توسط دیگران جستجو شده که توسط این سایت جمع آوری شده در لیست پیشفرض کلمات زیادی پیدا میکنید اما با مراجعه به بخش سوالات میتوانید پرتکرارترین جستجوها را مشاهده کنید البته میتوانید با انتخاب منطقه جغرافیایی و زبان مورد نظر جستجو را محدودتر و راحتتر کنید.
جمعبندی نهایی
در نتیجه در مییابیم که کلمات کلیدی دنبالهدار از یک استراتژی خاص پیروی میکنند و اینگونه نیست که بتوان به راحتی کلمات کلیدی دنبالهدار متناسب با محتوای خود را پیدا کرد و از آن استفاده نمود اما این کلمات مانند یک بمب در حرفه تولید محتوا عمل میکند بمبی که منفجر شدن آن خطری نخواهد داشت و فقط به گسترش محتوای ما و جذب مخاطب کمک خواهد کرد پس اگر یک کسبوکار تازه را شروع کردهاید و یا اینکه رقبای سرسخت و با تجربه دارید برای معرفی خود از این کلمات کلیدی دنبالهدار بهرهمند شوید چرا که شما را به سمت هدف سوق میدهد و مانند حرکت جهشی عمل میکند.
دیدگاه ها