author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/18

محتوای ستونی چیست؟ قبلا در مورد این نوع محتوا شنیده‌اید؟ اگر کنجکاو هستید که بدانید پیلار کانتنت چگونه می‌تواند رتبه شما را در صفحه نتایج بالا ببرد، این مقاله را تا پیایان مطالعه کنید.

تاریخچه محتوای شاخص، محتوای ستونی چیز جدیدی نیست. محتوای سنگ بنا محتوایی است در مورد یک موضوع خاص که می‌تواند بخش های کوچک‌تری را در خود داشته باشد. به این صورت که یک مقاله به عنوان سنگ بنا شناخته می‌شود و بعد به مقالات کوچک‌تر لینک می‌شود.

اطلاح دیگری که در مورد این موضوع وجود دارد و آن هم مقالات کرنرستون است. کرنرستون یا سنگ بنا همان محتوای شاخص در افزونه یواست است. اگر دقت کرده باشید در افزونه یواست در قسمت نوشته‌ها یک باکس وجود دارد که مربوط تنظیمات پیشرفته مقاله است و در صورتی که ما بخواهیم یک مقاله را به عنوان یک محتوای شاخص یا محتوای ستونی در نظر بگیریم تیک این گزینه را می‌زنیم.

بیشتر بدانید  کارشناس تولید محتوا کیست؟ چگونه یک کارشناس حرفه‌ای شویم؟

محتوای ستونی یا شاخص چیست؟

تصور کنید که می‌خواهید یک بنای ساختمانی بسازید که در مقابل آزمایش‌های تخریب کننده مقاوم باشد. ابتدا یک اسکلت بندی ساخته می‌شود و سپس اجزای دیگر را بصورت جزء به جزء به آن اضافه می‌کنیم. در محتوای شاخص هم به همین صورت است. زمانی که می‌گوییم یک محتوای شاخص یا پیلار کانتنت تولید کنید منظور این است که اسکلت یک موضوع را بنا کنید و بعد با لینک دادن به مقالات کوچک‌تر محتوای ستونی خود را کامل‌تر می‌کنید و هم باعث ارزشمند آن محتوا خواهید شد.

سعی کنید روی نقاطی تمرکز کنید که کسب و کارتان روی آن بنا شده است و برای شما ارزش بالایی دارد. بطور مثال شما باید روی کلمات کلیدی اصلی که دارید pillar content تولید کنید. فرض کنید شما در حوزه آموزش سئو فعالیت می‌کنید. پس یک مقاله کرنرستون در بخش دسته بندی‌ها تولید می‌کنید و آن را به عنوان محتوای شاخص در نظر می‌گیرید. سپس مقالات دیگری با عنوان‌های سئو داخلی سایت، سئوی خارجی سایت و…. تولید می‌کنید که از محتوای شاخص شما به آن‌ها لینک می‌دهید. در این‌جا خود مقالات سئو داخلی و سئو خارجی خود زیر مجموعه‌های زیادی دارد.

بیشتر بدانید  تولید محتوا در اصفهان

همان‌طور که حدس زده‌اید، بصورت خوشه‌ای محتوا به هم متصل می‌شوند و محتوای ستونی به مقالات کوپک‌تر کمک می‌کند تا بتوانند رنک بگیرند و پس از آن همین مقالات کوچک باعث می‌شوند که محتوای شاخص را در صدر نتایج برای مدت طولانی نگه دارند.

ویژگی‌های پیلار کانتنت

با توجه به ماهیت ساختاری که این نوع محتوا دارد، احتمالا تا حالا تصور کرده‌اید که یک محتوای ستونی باید تا چه حد قوی باشد. اساسا این مقاله باید بصورت جامع و کامل به یک موضوع خاص بپردازد. در محتوای اصلی از مقالات دیگری هم استفاده کنید. بطور مثال می‌خواهید یک مقاله کامل در مورد تولید محتوا بنویسید. ابتدا در مقاله اصلی در حدود 300 کلمه در مورد هر کدام از کلمات: تعرفه تولید محتوا، خدمات تولید محتوا، آموزش تولید محتوا و… می‌نویسید. در مقالات کوچک‌تر دیگری در مورد این کلمات بصورت جداگانه پرداخته می‌شود. از مقاله اصلی با کلمه کلیدی تولید محتوا به مقالات کوچک‌تر لینک داده می‌شود. با این کار خوشه ما تشکلیل می‌شود و محتوا بصورت یک هرم به هم متصل می‌شوند. محتوای اصلی به عنوان محتوای ستونی و مقالات کوچک‌تر به عنوان زیر مجموعه آن در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بدانید  سفارش تولید محتوا متنی برای سایت (سئو شده و تخصصی) برای رتبه یک شدن!

همین مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید یک بخش کوچک از پیلار کانتنت ما با عنوان بازاریابی محتوا است.

چرا به محتوای ستونی نیاز داریم؟

پیلار کانتن کمک می‌کند تا کسب و کار شما در نتایج پیدا شود و به مشتریان نمایش داده شود. چرا سایت شما برای بقا و زنده ماندن به Pillar content نیاز دارد؟ الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. اما یک عنصر از سئو هست که بدون تغییر مانده است. درست حدس زده‌اید، قدرت پیلار کانتنت همیشه بدون تغییر مانده و از اهمیت بالایی هم برخوردار است. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که یک منبع اصلی برای دیگران و حاوی اطلاعاتی باشد که در هیچ کجا منتشر نشده است، نه تنها باعث رتبه گرفتن سایت‌تان می‌شود. بلکه خود برندتان را به عنوان یک رهبر یا منبع می‌شناسند.

محتوای ستونی در سال 2021 چه فرقی کرده است؟

شما دیگر نمی‌توانید پیلار کانتنت را نادیده بگیرید. این بخش باید حتما در استراتژی تولید محتوای شما گنجانده شود. در بخش سئو تکنیکال استفاده کردن از محتوای ستونی نقش مهمی در بهینه سازی محتوا و مدیریت آن دارد. صفحه‌ای که به عنوان محتوای شاخص در نظر گرفته می‌شود باید فراتر از یک مقاله وبلاگ باشد. لینک صفحه باید کوتاه باشد و بصورت دوره‌ای بروزرسانی شود. در مورد کلمات کلید‌تان حتما تحقیق کنید و از کلمه کلید اصلی‌تان به عنوان محتوای شاخص استفاده کنید.

بیشتر بدانید  تعرفه و قیمت تولید محتوا متنی و اینستاگرامی

چگونه می‌توان یک محتوای شاخص یا پلار کانتنت ساخت؟

قبل از اینکه روی محتوای شاخص خود کار کنید، به اصول آن بپردازید. هدف وبلاگ خود را درک کنید و شخصیت کاربران و بازدید کنندگان سایت‌تان را شناسایی کنید. هرچه بیشتر متوجه شوید که مخاطبان شما که هستند و چگونه می‌توانید ارزشی را برای آن‌ها تامین کنید، می‌توانید محتوای موثرتری برای آن‌ها تولید کنید.

با ایجاد این رابطه و شناسایی کردن مخاطب، می‌توانید یک موضوع اصلی برای صفحه خود انتخاب کنید. در اینجا تحقیق کلمات کلیدی انجام می‌شود تا موضوعاتی با میزان جستجو بالا و رقابت کم‌تر را انتخاب کنید.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *