author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2021/11/06

تولید محتوا برای سایت های گردشگری یکی از سخت ترین کارهایی است که یک کارشناس تولید محتوا باید انجام دهد. من به خوبی می‌دانم که مخاطب این مقاله صاحبان سایت های گردشگری هستند یا کسانی که خدمات گردشگری ارائه می کنند و قصد دارند کسب و کار خود را به صورت آنلاین ادامه دهند. شاید هم یک تولید کننده محتوا هستید و می خواهید بدانید چگونه می توانید برای یک سایت گردشگری محتوایی تولید کنید.

به همین دلیل در این قسمت ما می خواهیم بررسی جامعی در مورد محتوای سایت هایی که با سفر کردن و گردش سر و کار دارند را داشته باشیم. همان طور که می دانید یکی از صنعت های پر طرفدار و البته جذاب نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر دنیا، صنعت گردشگری است. به همین دلیل سایت های بسیار زیادی به وجود آمده اند که خدماتی در این حوزه به کاربران و مشتریان خود ارائه می کنند. به وجود آمدن چنین سایت هایی باعث شده رقابت در این حوزه به شدت بالا رود و هر کدام از این آژانس ها برای اینکه بتوانند از رقیبان خود جلوتر باشند، روش های زیادی را برای سبقت گرفتن و در صدر لیست های گوگل قرار گرفتن، امتحان می کنند.

اما واقعاً کدام روش می‌تواند بهترین بازدهی را برای آن ها به همراه داشته باشد؟ به نظر شما اگر این شرکت ها تبلیغات گسترده انجام دهند تا بتوانند مشتریان زیادی به سمت خود بکشانند موفق خواهند بود؟ تبلیغات تنها می‌تواند برای یک مدت زمان مشخصی که آژانس، هزینه می‌کنند، بازدید و سودآوری برای آن ها داشته باشد. کافی است که این تبلیغات یک جا تمام شود. مطمئناً بازدیدها پایین تر آمده و درآمد هم به دنبال آن کاهش می یابد.

احتمالاً شما هم به این نتیجه رسیده اید که بهترین و ماندگار ترین روش برای کسب درآمد از طریق وب سایت های گردشگری سئو است. سئو تنها برای سایت‌های گردشگری مناسب نیست، بلکه برای تمامی وب سایت ها بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بهترین روش به شمار می‌آید که می توانید از طریق آن یک درآمد دائمی را تجربه کنید.

پس ما تا الان فهمیدم که باید سایت خود را از طریق سئو به درآمد برسانیم. اما مهم ترین فاکتوری که برای موتورهای جستجو اهمیت دارد، کاربر است. برای همین کاربر مهم محتوایی است که در صفحه مشاهده می کند. به همین دلیل بسیاری از آژانس‌های گردشگری به دنبال سفارش تولید محتوا برای سایت های گردشگری هستند. آن ها به خوبی از اهمیت محتوا باخبرند و می‌دانند که با محتوای سئو شده و کاربر پسند می توانند چقدر در جذب مشتری موفق عمل کنند. 

تولید محتوا برای سایت های گردشگری چیست؟

تصور کنید شما قصد سفر به یک مکان خاص را دارید که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این مکان ندارید و می خواهید با جستجویی در اینترنت، اطلاعات زیادی از مکان مورد نظر به دست آورید. قطعاً دیدن چند عکس نمی تواند شما را راضی کند که یک مکان چقدر می تواند خوب یا بد باشد. مگر اینکه توضیحات کاملی در این مورد داده شود تا شما به خوبی متوجه شوید حس و حالی که در این مکان وجود دارند به چه شکل است.

به طور مثال قصد سفر به یک مکان را دارید که از لحاظ آب و هوایی خیلی سرد است. نویسندگان حرفه ای که محتوای کاربر پسندی را تولید می کنند به خوبی از این موضوع استفاده می‌کنند و محتوایی می نویسند که کاربر در زمان خواندن آن، به خوبی این حس را در خود میبیند که در این مکان حضور دارد و سرمای آن را احساس می‌کند. بدون شک اگر بتوانید چنین محتوایی بنویسید و در سایت خودتان منتشر کنید، هر بازدید کننده ای که به سایت شما وارد می شود محتوای مورد نظر را تا آخر مطالعه می‌کند.

کاربر در نهایت تصمیم می‌گیرد با استفاده کردن از راهنماهایی که شما از طریق محتوا به آن ها می کنید مکان مورد نظر را تمامی جهت ها مورد بررسی قرار می دهد و سپس امکان استفاده از خدمات شما بالاتر می رود. حتی در تمامی سفرهای بعدی هم شما را به عنوان یک مرجع می شناسد و مجدد به سایت باز می گردد.

تولید محتوا برای سایت های گردشگری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قبل از اینکه به ادامه محتوا بپردازیم بهتر است بدانید اگر شما نویسنده حرفه‌ای نیستید و نمی دانید چگونه محتوای تاثیرگذاری را تولید کنید، می توانید از خدمات تولید محتوای ملین استفاده کنید. ما می توانیم محتوایی که این ویژگی ها را داشته باشد را برای شما تولید کنیم تا زمانی که کاربر این محتوا را می خواند، برای بار چندم به سایت شما بازگردد و محتوای شما را مطالعه و از خدماتتان استفاده کند.

همان طور که گفتیم در حال حاضر سایت ها و آژانس های گردشگری بسیاری در این حوزه فعالیت می کنند و به خوبی هم در این حوزه کار می‌کنند. کیفیت کاری این سایت ها باعث شده تا سایت های دیگری که تازه به این حوزه وارد می شوند و می خواهند با آن ها رقابت کنند، باید بهتر از آن ها عمل کنند و این بهتر بودن را می‌توانند با محتوا نشان دهند. قطعاً تا زمانی که سایت شما از بقیه عقب تر باشد، نمی‌توانید مشتری هایی برای خود داشته باشید که خدماتتان را به آن ها ارائه دهید.

وقتی کسی نمی تواند شما را پیدا کند، چگونه می تواند از این موضوع مطلع شود که شما بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌کنید؟ قطعاً ابتدا باید شما در موتورهای جستجو رتبه های خوبی داشته باشید و افراد به سمت سایت شما بیایند و از خدماتتان استفاده کنند، تا در نهایت متوجه شوند که شما خدمات خوب و مفیدی را ارائه می کنید.

اینجاست که شما باید ابتدا به فکر جذب ترافیک و ایجاد اعتماد بین سایت و کاربرانتان  باشید. با استفاده کردن از تولید محتوای تاثیرگذار می توانید این کار را انجام دهید. محتوای سئو شده می تواند شما را در رتبه‌های بالای گوگل قرار دهد و بازدیدهایی را به سمت سایت شما بکشاند. از طرفی اگر همین محتوا به گونه ای نوشته شده باشد که کاربر پسند باشد، می تواند شما را در رتبه‌های بالا نگه دارد و همان بازدید کنندگانی که جذب سایت می شوند را به مشتری تبدیل کند.

نحوه تولید محتوا سایت های سفر

محتوایی که در اینگونه سایت ها قرار می گیرند باید همیشه به روز، نو و دسته اول باشد. همیشه باید سعی شود محتوای ارائه شده بتواند به شکل خاصی مکان مورد نظر یا خدمت شما را توصیف کند. به طور مثال می خواهید محتوایی در مورد یکی از مکان های گردشگری که در شمال کشور وجود دارد، بنویسید. یکی از ساده ترین موضوعاتی که می‌توان برای این سایت ها در نظر گرفت، نوشتن محتوایی برای این مناطق است. 

برخی از نویسندگان شروع می‌کنند به نوشتن محتوایی که هیچ حس یا روحی در آن به کار نرفته است. در صورتی که در چنین محتوایی باید به گونه ای توضیحات را برای کاربرها بنویسید که احساس کنند الان در این منطقه حضور دارند و به خوبی منظره، هوا، صدای پرندگان و … را احساس کنند. درست فکر کرده اید تولید محتوا برای سایت های گردشگری و سایت های در حوزه سفر می تواند کار سختی باشد. چون باید حس را به مخاطب انتقال داد.

اینکه صرفاً شروع کنید فقط در مورد اینکه از خدمات ما می توانید استفاده کنید و به راحتی به مکان مورد نظر بروید، نمی تواند چاره کار باشد و باید به خوبی مکان مورد نظر را توصیف کنید. راه های دسترسی به آن را بنویسید. نزدیکترین راه کدام است؟ از چه طریقی می توانید در سریعترین زمان به این مکان برسید؟ ارائه یک محتوای جامع در مورد مکانی که کاربر آن را جستجو کرده است، می تواند تا ۵۰ درصد تصمیم برای استفاده از خدمات شما را تحت تاثیر قرار دهد. 

همیشه خودتان را جای کاربر بگذارید. دوست دارید زمانی که در مورد یک شهر خاص یا یک مکان دیدنی جستجو می کنید به سایتی مراجعه کنید که تنها از چند تصویر استفاده کرده و اطلاعات کامل در مورد آن، ارائه نداده باشد؟ در این صورت شما به سایت دیگری مراجعه می کنید تا بتوانید مابقی اطلاعات مورد نظر در مورد این مکان را به دست آورید. پس چه بهتر که همان سایت اول تمامی اطلاعات را به شما ارائه کند که دیگر مجبور نباشید سایت دیگری را امتحان کنید. 

راز تولید محتوا صنعت گردشگری

در این بخش می خواهم یک رازی را با شما در میان بگذارم. به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید. بسیاری از کسب و کارهایی که خدماتی را به کاربران ارائه می کنند یا اینکه محصولی را به فروش می رسانند، در صفحه محصول یا خدماتشان از محتوای کمی استفاده می‌کنند و نیاز کاربر را به طور کامل برطرف نمی‌کنند. طبق تحقیقاتی که ما انجام دادیم بیشتر کاربرانی که با این صفحات مواجه می‌شوند، با خود فکر می‌کنند حالا که نویسندگان و مدیران این سایت برای نوشتن توضیحاتی در مورد خدمات خود به کاربر توجهی نکرده اند، چگونه می توانند در هنگام ارائه خدمات توجه بیشتری به ما داشته باشند.

به همین دلیل نرخ خرید از فروشگاه های اینترنتی که در صفحه محصولات شان توضیحات کاملی از محصول مورد نظر خود را ارائه می‌کنند، بسیار بیشتر از فروشگاه هایی است که تنها چند پاراگراف توضیح می نویسند، است. سایت های خدماتی هم به همین شکل است.  زمانی که می خواهید یک هتل را به کاربر معرفی کنید بهتر است از همان ابتدا تمامی نیازهای او را در نظر بگیرید. تولید محتوا برای سایت های گردشگری و سفر به همین سادگی هم نیست و از ابتدا تا انتها باید با بازدیدکننده خود همراه باشید تا بتوانید در نهایت پیشنهادی ارائه کنید که از خدمات شما استفاده کنند.

این مطلب در حال بروزرسانی است.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *