تولید محتوای آموزشی چیست؟ امروزه نحوه جستجو کردن افراد به کلی تغییر کرده است. ما در عصر اطلاعات هستیم. جایی که افراد برای رفع مشکلاتشان و به دست آوردن پاسخی برای آن، به اینترنت مراجعه میکنند. با توجه به این همه اطلاعاتی که در اختیار ما است جای تعجبی نیست که گوگل حداقل یک ترلیون جستجو در سال دارد. رقمی که یک فرصت بی نظیر به کسب و کارها و به سایتها میدهد، تا بتوانند از طریق آن درآمد فوق العادهای کسب کنند.
اگر صاحب یک کسب و کار یا یک دیجیتال مارکتر هستید، که از طریق سایت میخواهید با رقبایتان رقابت کنید، باید حتما محتوای آموزشی ارائه دهید. باید به برنامه بازاریابی محتوای خود همانند اتومبیل و محتوای آموزشی به عنوان سوخت فکر کنید. محتوای آموزشی شما همان چیزی است که علاقمندان را به سایت شما جذب میکند و آنها را به کاربران دائمی سایتتان تبدیل میکند.
طبق تحقیقاتی که آکادمی هاب اسپات در ماه می داشته، با تعدادی از بنیانگذاران تیمهای بزرگ در مورد قدرت محتوای آموزشی در یک دنیای اطلاعاتی صحبت کردهاند. در این تحقیق و مصاحبهها در مورد نحوه تولید کردن محتوای آموزشی الکترونیکی و کاربرد محتوای آموزشی صحبت شده است، در این مقاله نتایج به دست آمده از این تحقیقات را با شما به اشتراک میگذاریم. اگر شما هم یک دیجیتال مارکتر هستید و میخواهید بازاریابی محتوای خود را بهبود ببخشید این ۶ نکته گفته شده را حتماً مورد بررسی قرار دهید.
6 نکته برای تولید محتوای آموزشی با کیفیت بالا
محتوای با کیفیت ارائه دهید
شاید این چیز جدیدی نیست که ما میگوییم محتوای با کیفیت تولید کنید. اما محتوای بسیار کمی هستند که با کیفیت پایینی هنوز هم وجود دارند. اگر محتوای شما ارزشی را ارائه نمیکند، پس وقت خود را برای تولید کردن آن هدر ندهید.
وقتی محتوایی را با هدفی مشخص تولید میکنید، اعتماد آن افرادی که به صورت آنلاین در حال جستجو هستند را به دست میآورید. محتوا عاملی اصلی برای تصمیم گیری است. جستجوها در صورتی که محتوای آموزشی ارائه دهید، بیشتر به سمت شما میآیند. به این ترتیب اگر محتوای شما ارزشی برای سایتتان ندارد، نیاز است که مجدد به بررسی آنها بپردازید.
یک داستان مفید بگویید
وقتی بازاریابی محتوایی موثرتر است که، تجربه مفید و مثبتی را برای کاربر نهایی فراهم کند. این تجربه باید آنها را ترغیب و آموزش دهد تا در تصمیم گیریها به انتخاب مطمئنتر آنها کمک کند.
محتوا به شکل های مختلفی وجود دارد ویدیوها، پادکستها، ایمیلها، شبکههای اجتماعی و… . تصور نکنید مردم میخواهند بلافاصله به سمت شما بیایند و تصمیم گیری کنند. بسیاری از اوقات پیش آمده افراد قبل از اینکه به مشتری شما تبدیل شوند، چندین مقاله یا محتوای آموزشی را مطالعه کنند و سپس شروع به تصمیم گیری کنند.
محتوای تعاملی و جذاب تولید کنید
محتوا همیشه در بهینه سازی برای موتورهای جستجو نقش اصلی را بازی میکند. با بروزرسانی الگوریتمهای گوگل محتوا دیگر فقط بهینه سازی کلمات کلیدی نیست. اکنون ارزش محتوا به تجربهای است که کاربر با آن دارد. همچنین مفید بودن محتوا برای کاربر نهایی، برای کسب رتبه و ماندگاری در رتبههای بالا تاثیر بسزایی دارد.
از خلاقیت نترسید روشهای مختلفی برای جذب بازدید کنندگان در سایت خود آزمایش کنید. همیشه این را به یاد داشته باشید که برای شروع سعی نکنید چرخ را دوباره اختراع کنید. تحقیق کنید و به آنچه دیگران برای تولید انجام میدهند نگاهی بیندازید. همان طور که بسیاری از اساتید بزرگ دنیا میگویند آنچه را که نتیجه می دهد بدزد.
از تولید کردن محتوای آموزشی راهنما کننده نترسید
بسیاری از مشاغل هنوز با این ذهنیت کار میکنند، که چرا وقتی افراد میتوانند شیر را به صورت رایگان از گاو تهیه کنند دوباره شیر بخرند. بیشتر آنها محتوا را با ارزش راهنمایی کردن کمتری تولید میکنند چون میترسند فرد هر چیزی که نیاز داشته باشد را به دست آورد و دیگر نیازی به تجارت آنها نداشته باشد.
بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اگر رقیب شما محتوای آموزشی راهنمایی کنندهای که شما از آن میترسید را تولید کند چه میکنید؟ این فرصت را شما از دست دادهاید که به عنوان یک راهنمایی کننده خود را به کاربران معرفی کنید. این یک امتیاز بسیار بزرگ است که شما آن را از دست دادهاید.
همیشه میتوانید این مساله را جبران کنید و محتوای آموزشی الکترونیکی را تولید کنید. اما باید این نکته را بدانید اولین شخصی که یک محتوای خاص را تولید میکند بیشترین مزایای آن را بهرهمند میشود، اولین کسی باشید که مفید است.
تجربه محتوا را شخصی سازی کنید
زمانی که بازدید کننده را به سمت خود هدایت میکنید، آدرس ایمیل او را گرفته و تماما آنها را نگهداری کنید. به دو دلیل این امر بسیار مهم است. 1. میتوانید آنها را با منتشر کردن محتوای مرتبطی که دوست داشتهاند از طریق ایمیل با خبر کنید. 2. میتوانید یک ایمیل و یا محتوای سایتتان را برای آنها ارسال کنید و محصولاتتان را تبلیغ کنید.
۹۴ درصد بازاریابانی که از ایمیل مارکتینگ استفاده میکنند، بر این باورند که شخصی سازی کردن یک ایمیل و استفاده از یک تم خاص در محتوای ایمیلی رمز موفقیت آنها در بازاریابی است.
مشتریان قبلی خود را با تولید محتوای آموزشی حفظ کنید
فقط برای ایجاد مشتریان جدید محتوا تولید نکنید. تری گیلن نویسنده کتاب برنده شدن مشاغل جدید در ساخت و سازها میگوید: حفظ مشتریان قبلی میتواند ۱۵ برابر بیشتر از جذب مشتری جدید سودمند باشد.
۶ نکته ای که در بالا به آنها اشاره کردیم تنها اصول مربوط به ایجاد محتوای آموزشی بود. اگر میخواهید بیشتر بیاموزید پس باید محتوایی که در ادامه بیان میکنیم را بخوانید و به یک تولید کننده محتوای آموزشی حرفهای تبدیل شوید.
آموزش نحوه ایجاد تولید محتوای آموزشی عالی
جمله معروف محتوا پادشاه است را به شکل گستردهای میتوان در دنیای بازاریابی دیجیتال دید. اما این جمله میتواند به محتوای آموزشی الکترونیکی هم اشاره داشته باشد میدانید چرا؟
- چون، این محتوا میتواند به شما کمک کند تا اقتدار آموزشی خود را ایجاد کنید.
- محتوای آموزشی میتواند تعامل را بیشتر کند.
- محتوای آموزشی میتواند به شما ارزش بیشتری ببخشد.
بنابراین بیایید با هم بررسی کنیم که چگونه میتوانیم محتوای آموزشی خود را عالیتر کنیم. فکر کنید که در وضعیت زیر قرار دارید. شما قبلا این کار را در دوره جدید آموزش الکترونیکی خود شروع کردهاید و تمامی مراحل زیر را انجام دادهاید.
- شما اهداف یادگیریتان را تعیین کردهاید.
- نیاز های اموزشی مخاطبانتان را تجزیه و تحلیل کردهاید.
- اهداف یادگیریتان را تعیین کردهاید.
الان وقت آن است که روی محتوای خود کار کنید. اطلاعاتی که باید در محتوای آموزشی الکترونیکی خود قرار دهید چیست؟
تجزیه و تحلیل موضوع
برای تجزیه و تحلیل کردن موضوع یک ابزار است که میتوان از آن استفاده کرد، این ابزار برای زبان انگلیسی بسیار مناسب است اما میتوان از آن برای زبان فارسی نیز استفاده کرده و از بعضی از قابلیتهای آن بهره برد. ابزار Subject matter experts را مورد بررسی قرار میدهیم. برای دریافت خدمات سفارش تولید محتوا می توانید با مجموعه ما در ارتباط باشید.
یک نظر در مورد “ تولید محتوای آموزشی چیست شش ترفند برای تولید یک محتوای آموزشی بی نظیر ”
آموزش تولید محتوا کاملا رایگان به یک کارشناس تبدیل شوید
[…] میخواهید نحوه تولید کردن محتوای آموزشی را یاد بگیرید، ما در مقالهای جدا به آن […]