UGC چیست؟
در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست؟ تعریف کوتاه و ساده UGC نظرات یا کامنتی است که کاربرها در سایت ها میگذارند و یا حتی پست هایی که کاربران در فضاهای یوتویوب، فیسبوک، اینستاگرام و یا … منتشر میکنند. محتوای UGC بستگی به کسب و کار خود فرد دارد. اگر شما صاحب و یا ایجاد کننده ی یک کسب و کار هستید سفارش تولید محتوا توسط کاربر UGC نقش بسیار مهمی در کسب و کار و شغل شما دارد ومیتواند سودمند باشد.
محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست؟
در سالیان قبل دیوار بزرگی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان وجود داشتن و تولید کنندگان از انتظارات و نظرهای مصرف کننده با خبر نبودند با پیشرفت کردن تکنولوژی های امروزه و بوجود آمدن شبکه های اجتماعی، هرکاربر میتواند نظرات و محتوای خود را در مورد هرچیزی در شبکه های اجتماعی قرار بدهد.
محتوای تولید شده توسط کاربر UGC همانطور که از اسمش پیداست، محتوایی است که کاربر در وبسایت ها میسازد و قرارمیدهد.
در حال حاضر هر ستاره، کامنت، لایک … میتواند یک UGC محصوب شود که اگر شما در شبکه های اجتماعی صفحه ای برای خرید و فروش داشته باشید هر یک از نظرات میتواند یکUGC باشد که برایتان بسیار با ارزش است.

مزایای محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟
وقتی ما محتوایی جذاب تولید میکنیم UGC باعث میشود:
- افزایش اعتباری شما در بازار
- افزایش مخاطبان شما
- زیاد شدن ارتباط با مشتریان
- ارتقا پیدا کردن در سئو
- دریافت کردن بک لینکها
- زیاد شدن تعامل شما برای پلتفرم
- تولید کردن محتوای منحصر به فرد
- زیاد شدن اگاهی از برند شما و تبدیل شدن، به یک برند معروف
- امکان بهبود سازی کردن محصولات و خدمات
محتوای تولید شده توسط کاربر UGCباعث میشود صدای مخاطبان به گوش ما و سایر کاربران برسد و محتوایی از طرف کاربران واقعی ما تولید و ایجاد بشود. درواقع UGC مزایای بسیار بسیار زیادی دارد که ممکن است در کسب و کارهای متفاوت با یکدیگر فرق داشته باشد.

دعوت کردن افراد به تولید محتوا
با دعوت کردن افراد به چالش ها و یا مسابقات میتوانید برند مد نظر خودتون و یا سایت مد نظرتون را با افزایش کاربران و یا افزایش مشتری رو به رو کنید. مثلا میتوانید در مسابقات خود بخواهید پست شمارا با هشتگی خاص انتشار دهند و یا پستهای شمارا برای دیگران ریشیر کنند. با این کار کاربران وقت خود را در سایت شما صرف میکنند و کم کم سئو سایت شما بالا میرود و باعث افزایش بازدید کننده در سایت شما میشود. هنگامی که انتشار سایت ما برای مصرف کنندگان منافعی داشته باشد مصرف کنندگان تشویق به انتشار کردن سایت ما و تبلیغ گردن سایت میشوند.
با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر UGC مشتریان شما به تبلیغ کنندگان شما تبدیل میشوند و در بعضی اوقات ممکن است به طوربسیار بسیار خلاقانهای محصول شما یا خدمات شما را به دیگران معرفی و ناخواسته تبلیغ کنند.و مانند تبلیغات سنتی دیگر مانند پخش بروشور یا ارسال پیامک تبلیغاتی و… کمک به دیده شدن ما کند.

تاثیر UGC بر روی سئو
اگر با دقت به محتواهایی که مخاطبان تولید میکنند بیاندیشید متوجه نیاز آنها میشود، و با بررسی به آن نیازها میتوانید محتویات سایت خود را افزایش دهید و با این کار سئو سایت خود را نیز بالا ببرید و باعث افزایش کاربر در سایت خود شوید.
شناسایی محتوای تولید شده توسط کاربر UGC
انواع محتوایی که مخاطبان تولید میکنند را میتوان به این چهار گروه تقسیم کرد:
نظرهای روایی
این گونه نظر ها در مورد تجربه های کاربر و مخاطب است که از آن محصول داشته است و کاربر در مورد آن محصول نظراتش را هم بیان میکند. این کار باعث اعتماد کاربران دیگر نیز میشود.
نظرهای تجاری
این گونه نظرها بر ارزش های سازمانی و اقتصادی تکیه میکنند. با استفاده از این نظرها سعی میشود با ارزش تجاری محصولمان و یا قدرت تولید کننده و توانمندیها مخاطبان را تحت تأثیر قرار بدهیم
نظرهای راهنما
این نظرها به دنبال راهنمایی کردن و یا راهنمایی خواستن هستند که نقش خیلی مهمی در محتوای تولید شده توسط کاربر UGC و یا تصمیم گیریها دارند.
نظرهای محصول گرایانه
این گونه نظرها به ویژگی ها و مختصات محصول ما از جوانب مختلف می پردازد . حجم بیشتر نظر ها را این دسته در بر میگیرد. این نظر ها نشان دهنده علاقه کاربران به داشتن اطلاعات بیشتر در مورد کالا را به ما عرضه میکند.
برای تولید محتوایی کاربر محور بهتر است از برنامه های تولید محتوا استفاده کنید تا کارتان بهتر و راحت تر پیش برود.
سوالات متداول محتوای تولید شده توسط کاربر UGC
- ایا UGC بر سئو تاثیر دارد؟
بله، با خواندن نظران کاربران ما میتوانیم محتویات جدیدی را در سایت خود ایجاد کنیم و با ایجاد محتویات جدید سئو سایت ما بالا میرود و با بالا رفتن سئو ی سایت ما کاربران افزایش مییابند. - مزایای UGC چیست؟
UGCباعث میشود صدای مخاطبان به گوش ما و سایر کاربران برسد و محتوایی از طرف کاربران واقعی ما تولید و ایجاد بشود. درواقع UGC مزایای بسیار بسیار زیادی دارد مانند: افزایش اعتباری شما در بازار، افزایش مخاطبان شما، زیاد شدن ارتباط با مشتریان، ارتقا پیدا کردن در سئو، دریافت کردن بک لینکها، زیاد شدن تعامل شما برای پلتفرم، تولید کردن محتوای منحصر به فرد، زیاد شدن اگاهی از برند شما و تبدیل شدن، به یک برند معروف و امکان بهبود سازی کردن محصولات و خدمات و… - کاربر UGC چه محتوایی تولید میکند؟
محتوای تولید شده توسط کاربر همانطور که از اسمش مشخص است محتوایی است که کاربر و مخاطب در وبسایت ها قرارمیدهد.
2 نظر در مورد مقاله “ محتوای تولید شده توسط کاربر UGC چیست؟ ” ثبت شده است
ali
خسته نباشید چه مطلب جالب و پرکاربری بود برام ازین مقالات بیشتر بزارید
محمد رضایی
سلام خواهش می کنم لطف دارید، حتما