author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2022/01/24

تولید محتوای ارزشمند اصلی ترین نیازی است که هر وبمستر یا مدیر وب سایتی به آن نیاز دارد. با استفاده از این گونه محتوا است که می توانید مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کنید و آن ها را به مشتریان تبدیل کنید که از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. همان‌طور که می دانید در حال حاضر سایت ها و فروشگاه های اینترنتی به یک بستر بسیار خوب تبدیل شدند که از طریق آن ها می توان درآمد های بسیار زیادی را به دست آورد. اما برای رسیدن به درآمد بالا باید قوانینی را رعایت کنید که ابتدا بتوانید مخاطبان را به سمت سایت خود جذب کنید.

تعداد بسیاری از افراد قبل از اینکه با مفهوم محتوای با ارزش چیست، مواجه شوند به این فکر می کنند که هر محتوایی تولید کنند و آن را در سایت منتشر کنند تا بتوانند جایگاه بالایی را دریافت کنند. اما اینگونه نیست و هر محتوایی به عنوان محتوای با کیفیت شناخته نمی شود.

متاسفانه برخی تنها فکر می کنند که محتوایی را تولید کنند و آن را در سایت یا شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و کار تمام است. در صورتی که همین موضوع نکات بسیار زیادی دارد که باید با رعایت کردن آن ها کمک کنید تا آن صفحه بتواند رتبه بسیار خوبی را دریافت کند. تا به اینجا متوجه شدید که تنها محتوا تولید کردن چاره کار نیست و باید محتوای ارزشی تولید کنید.

 یکی از راه های تولید محتوای ارزشمند این است که از آژانس های تولید محتوا استفاده کنید و سفارش تولید محتوا خود را به آن ها بسپارید. راه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید خودتان دست به کار شوید و محتوای بسیار خوبی را تولید کنید یا یک نفر را استخدام کنید که کار تولید محتوا را برای شما انجام دهد. اگر سایتی دارید که می خواهید به صورت گسترده ای در زمینه های مختلف فعالیت داشته باشید می توانید یک تیم تولید محتوا برای خود داشته باشید.

 تولید محتوای ارزشمند چیست؟

احتمالاً این سوال به ذهنتان رسیده باشد که چه نوع محتوایی می تواند بسیار با ارزش باشد؟ اصلاً چه معیاری برای چنین کاری در نظر گرفته می شود؟ ما در ادامه به تمامی راهکارها و ویژگی های یک محتوای بسیار خوب اشاره می‌کنیم که نیاز است در متن هایی که می نویسید یا تصاویر و ویدئوهایی که منتشر می‌کنید، تمامی این ویژگی ها قرار داشته باشند.

 اما برای تولید محتوای متنی می توان اینگونه گفت، محتوایی که بتواند پاسخ کاربران را بدهد و نیاز او را برطرف کند به عنوان یک محتوای بسیار خوب شناخته می شود. اما امکان های دیگری نیز به این محتوا اضافه می شود که باعث می شود ارزش آن بیشتر و بیشتر شود. حال فکر کنید محتوای با ارزشی که تولید کرده اید و توانسته در قدم اول رتبه بالایی را از آن خود کند، در قدم دوم توانسته نیاز کاربران را برطرف کند و به تمامی سوالات آن ها پاسخ دهد.

این بار ویژگی دیگری نیز دارد که محصولات یا خدمات شما را تبلیغ می کند و کاربران را به  عملی تشویق می‌کند که منجر به استفاده از محصول یا خدمات شما می شود. یعنی تاثیر گذاری روی فروش! بدون شک محتوایی که در عین جذب ترافیک بتوانند منجر به فروش شود به عنوان محتوای ارزشمند شناخته می شود. اما در این بین نکات ریزی وجود دارد که باید به تمامی آن ها دقت کنید.

اولین ویژگی های محتوای ارزشمند

ما برای معرفی این محتوا آن را به دو دسته تقسیم کردیم. در بخش اول ما به ویژگی هایی می‌پردازیم که هر محتوای با کیفیتی باید داشته باشد. اضافه کردن تعداد کلمات بسیار زیاد به یک محتوا چاره کار نیست و شما باید ابتدا با اصول تولید محتوا آشنا شوید و بدانید که تمام هزینه تولید محتوا که پرداخت می کنید به ازای دریافت محتوایی با ارزش است. 

محتوای خود را زیبا کنید

 در برخی از سایت ها متاسفانه مشاهده می‌کنیم که یک محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای، را تنها با استفاده از دو یا سه سرتیتر از هم جدا کرده اند و پاراگراف های طولانی در آن ها دیده می‌شود. قبل از انجام هر کاری شما باید تیتر های خود را بنویسید و زیر هر تیتر بیشتر از ۳۰۰ کلمه ننویسید. در برخی اوقات ممکن است که موضوعی به وجود آید که نیاز باشد بیشتر از ۳۰۰ کلمه بنویسید. اما اصولی تر این است که از این تعداد بیشتر ننویسید.

اما برای نوشتن پاراگراف ها باید بسیار دقت کنید، ضمن اینکه جملات خود را باید کوتاه کنید، پاراگراف ها نیز باید کوتاه باشند. به طور مثال می‌توانید ۳۰۰ کلمه را در سه پاراگراف یا چهار پاراگراف بنویسید. احتمالاً مشاهده کرده باشید که افزونه یواست سئو توصیه می کند که بیشتر از ۱۵۰ کلمه در هر پاراگراف نداشته باشید. اما ما توصیه می کنیم که بیش از صد کلمه در پاراگراف نداشته باشید.

برای سنجش این معیارها می توانید از نرم افزارهای تولید محتوا استفاده کنید.

 در کل کوتاه کردن پاراگراف، افزودن سرتیترهای مناسب و استفاده کردن از جملات کوتاه می تواند ظاهر محتوای شما را زیباتر کند و در عین اینکه مخاطب می‌تواند ارتباط چشمی با محتوا برقرار کند، خوانایی بهتری نیز پیدا می کند.

 استفاده از تصاویر

 محتوای ارزشمند دارای تصویر است. تصاویر در محتوا کمک می کنند تا کاربر بتواند ارتباط بهتری با صفحه شما برقرار کند و این که در هنگام خواندن مطلب اذیت نمی شود. این کار تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت هم دارد. ما همیشه می گوییم صفحه ای با ارزش است که از تمامی انواع محتوا در آن استفاده شده باشد. حال برخی صفحات نمی‌توانند در برگیرنده برخی محتوا باشند، اما قطعاً هر صفحه پتانسیل جایگیری تصاویر را دارد.

رعایت اصول سئو

 زمانی که به دنبال جواب سوال تولید محتوای ارزشمند چیست؟ هستید باید بدانید که محتوای شما باید تمامی اصول سئو را در خود داشته باشد. بدون شک رعایت تمامی عنوان این نکات کمک می کند مقاله رتبه بهتری بگیرد. همچنین بسیاری از اصول سئو مربوط به کاربر است و همین نکات نگارشی که در بالا گفتیم جزئی از اصول سئو یک متن هستند.

عنوان جذاب

بدون شک یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در انتخاب سایت شما، داشتن یک عنوان جذاب و بسیار خوب است. عنوان به تنهایی می تواند به سایت شما کمک کند که در صفحه اول به راحتی به رتبه یک برسد. در یکی از مطالب سایت ما که توانسته بود در صفحه اول جای بگیرد، عنوان را تغییر دادیم و با استفاده از تکنیک های عنوان نویسی؛ توانستیم این صفحه را به سرعت به رتبه ۱ برسانیم.

چون کاربران زمانی که به دنبال آن موضوع بودند با عنوانی ارزشمند روبرو می‌شدند و به سرعت روی آن کلیک می کردند و همین موضوع باعث شد تا گوگل ارزش بیشتری به محتوای ما دهد و آن را به سرعت به رتبه بالایی برساند.

بیشتر بخوانید: انتخاب عنوان مناسب برای محتوا

از لینک ها استفاده کنید

همیشه سعی کنید در بین محتوای خود که از لینک های داخلی و لینک های خارجی استفاده کنید. لینک های خارجی می‌تواند به مقاله شما اعتبار بسیار زیادی ببخشد و لینک های داخلی هم می تواند صفحات دیگر سایت شما را تقویت کند. اما توصیه ما همیشه این است که از لینک های خارجی در محتوای خود استفاده کنید. زمانی که در حال نوشتن یک محتوا هستید منابع معتبری را معرفی کنید. به عنوان مثال یکی از منابع معتبر که برای هر زمینه ای می‌توان آن را معرفی کرد ویکی‌پدیا است.

از سرتیتر استفاده کنید

اگر مقالات زیادی از سایت ما را خوانده باشید مشاهده خواهید کرد که ما همیشه توصیه می‌کنیم؛ افراد قبل از اینکه شروع به نوشتن کنند؛ ابتدا محتوای خود را با استفاده از سرتیترها بخش‌بندی کنند. این کار چندین مزیت دارد که کمک می کند تا محتوای ارزشمندی را بنویسید. به طور مثال زمانی که محتوا را با استفاده از سرتیتر ها بخش بندی می کنید به خوانایی مطلب کمک می کنید و در قدم دوم یک محتوایی ساختار یافته را تولید می کنید.

همچنین در سرتیترها شما می توانید به سوالات کاربران بپردازید و در ادامه به این سوال پاسخ دهید. دقت کنید که طبق اصول از تگ های هدینگ استفاده کنید. همچنین استفاده کردن از کلمه کلیدی در این تگ ها اصولی دارد که بهتر است آن را رعایت کنید.

این مقاله در حال بروزرسانی است…

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *