author avatar
بروزرسانی در تاریخ 2020/12/18

محتوای ویروسی چیست؟ محتوای ویروسی یا وایرال کانتنت اخیراً در حوزه بازاریابی محتوایی احتمالا زیاد در مورد آن شنیده‌اید. همه دوست دارند محتوایی که تولید می‌کنند محتوای ویروسی باشد، از این طریق محتوای آن‌ها دست به دست شده و باعث افزایش بازدید و ورودی‌ها، چه به سایت آن‌ها و چه به پیج‌ شبکه‌های اجتماعی آن‌ها خواهد شد.

دانش تولید محتوای ویروسی چیزی است همه دوست دارند داشته باشند. اما چالش‌هایی که برای این کار وجود دارد:

اصلاً دانش محتوای ویروسی چیست؟

چگونه می‌توانیم محتوای بنویسیم که وایرال شود. برخی افراد می‌خواهند این گروه محتوا را تولید کنند، اما شکست می‌خورند و تنها دلیلی که دارد این است که شناخت درستی از محتوای ویروسی ندارند. چرا محتوای ویروسی اینقدر مهم هستند؟ این محتوا می‌تواند به میزان قابل توجهی بازدید وب‌سایت شما را بالا ببرد و همچنین برند شما را در بین مخاطبان شناخته شده تعریف کند. یکی از فواید که این محتوا برای سایت شما دارد این است که نسبت به تبلیغات پولی بهای ارزان‌تری خواهد داشت. اما باید این نکته را یادآور شد که تولید محتوای ویروسی سخت است.

مطالعات صورت گرفته ثابت کرده که تعداد کمی از محتوایی که منتشر می‌کنیم، میزان اشتراک گذاری بالایی می‌گیرند. چگونه می‌توانیم یک محتوای ویروسی تولید کنیم؟ در اینجا بهترین روش‌ها برای تولید کردن این نوع محتوا را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

روی موضوعات پر طرفدار و ترند تمرکز کنید

زمانی که ما از محتوای وایرال شده صحبت می‌کنیم، در واقع می‌خواهیم یک موضوع پر طرفدار را پیدا کنیم، که در مورد آن محتوایی تولید کنیم که مثل بمب صدا کند.برای این‌که بتوانیم موضوعات پر طرفدار و موضوعاتی که کاربران به دنبال آن‌ها هستند را پیدا کنیم، از ابزار گوگل ترندز می‌توان استفاده کرد. اگر تعداد علاقمندان به موضوع مورد نظر بیشتر باشد، این بهترین نشانه است و شما دنبال همین موضوع هستید.

محتوا با عنوان‌های ویروسی بنویسید

زمانی که محتوای شما در تمامی شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، در واقع این عنوان شما است که در نهایت کاربر را به سمت کلیک کردن روی آن سوق می‌دهد. بنابراین با توجه به این‌که محتوای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید این نکته را یادآور شد که عنوان هم می‌تواند عملکرد پست شما را کنترل کند و نوشتن یک عنوان جذاب می‌تواند بازدید‌های پست شما را بالا ببرد. طبق تحقیقاتی که توسط  Conducter صورت گرفته عنوان‌هایی که در آن‌ها از اعداد استفاده شده ۳۶ درصد بیشتر از سایر عنوان‌ها نرخ کلیک دارند.

بنابراین هر زمان که منطقی بود و توانستید از اعداد حتماً استفاده کنید. طبق تحقیق دیگری که سایت هاب اسپات انجام داده است، اضافه کردن براکت به عنوان می‌توانند نرخ کلیک کاربران را افزایش دهد.

مقدمه‌های جذاب بنویسید

اگه می‌خواهید یک محتوای ویروسی تولید کنید باید یک مقدمه جذاب بنویسید و از گفتن حرف‌هایی بی‌خودی صرف نظر کنید. گفته شده که مردم تنها حدود ۲۸ درصد از پست‌های وبلاگ را می‌خوانند. بنابراین اگر می‌خواهید یک پست خوب تولید کنید باید سریع مخاطب را به خود جذب کنید. از جملات کوتاه استفاده کنید نوشتن جملات کوتاه باعث می‌شود که ۵۸% خواندن مطلب بالا برود.

از تصاویر استفاده کنید

تصاویر می‌توانند محتوای شما را بسیار جذاب‌تر کنند. تصور کنید که یک محتوا تنها در آن متن به کار رفته باشد و محتوای دیگر در لا به لای متن از عکس نیز استفاده شده باشد. تحمل کدام یکی از آن‌ها برای شما راحت‌تر است قطعاً محتوایی که عکس داشته باشند.

کاربران بیشتر به آن جذب می‌شوند و از یک محتوای متنی ساده بسیار خوانایی بالاتری نیز دارد. طبق تحقیقاتی که Xerox انجام داده است تصاویر می‌تواند 80 درصد افراد را به خواندن یک متن ترغیب کند. اخیراً اسکای ورد تحقیقاتی انجام داده است که در آن پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، اگر عکس داشته باشند ۹۴ درصد بیشتر از محتوای بدون عکس بازدید دارند.

محتوای طولانی تولید کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید طبق تحقیقات، محتوایی که طولانی‌تر است در مقایسه با محتوای کوتاه 76.8 درصد بیشتر وایرال می‌شوند.

هیچ مقدار مشخصی وجود ندارد که بتوانیم بگوییم با تولید کردن چند هزار کلمه شما می‌توانید محتوای‌تان را ویروسی کنید. اما طبق تحقیقاتی که به آن اشاره کردیم محتوای طولانی‌تر شانسه وایرال شدن بیشتری دارند.

یک تصویر شاخص برای محتوای‌تان انتخاب کنید

محتوایی که تصویر شاخص داشته باشد می‌تواند باعث شود که کاربران روی آن بیشتر کلیک کنند. در واقع یک تصویر مشخص جذاب می‌توان کاربر را به کلیک کردن ترغیب کند.

دیدگاه ها

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *