کیورد استافینگ چیست؟ در واقع Keyword Stuffing یکی از روشهای سئوی کلاه سیاه به حساب میآید. این امر هیچ سنخیتی با استانداردهای تعیین شده سئو ندارد. ما سعی کردهایم مضراتی که این تکنیک برای سئو سایت دارد را بیان کنیم. همچنین ما سعی کردهایم تکنیکهایی را بیان کنیم تا شما بتوانید به راحتی تراکم بیش از حد کلمات کلیدی را میان مطالبتان تشخیص دهید.
گاهی اوقات پیش میآید که افراد برای دور زدن الگوریتم موتورهای جستجو، میخواهند یک راه میانبر انتخاب کنند و آن هم استفاده از روشهای کلاسیاه سئو است. افراد فکر میکنند اگر از روشهای زود بازده استفاده کنند، هیچ ضرری برای سایت آنها ندارد. اما باید این را بدانند که استفاده از این روشها نه تنها به سایت آنها هیچ کمکی نمیکند، بلکه باعث نابودی سایتشان و همچنین لطمه زدن به سئو سایت میشود. یکی از این روشهای کلاه سیاه که اکثراً از آن استفاده میکنند، همین Keyword Stuffing است. ما در این مقاله میخواهیم کاملاً کیورد استافینگ را باهم موشکافانه مورد بررسی قرار دهیم تا هیچوقت این اشتباه را سهواً انجام ندهیم.
کیورد استافینگ یا تراکم بیرویه کلمات کلیدی چیست؟
کیورد استافینگ (Keyword stuffing) از ترکیب دو کلمه کیورد (Keyword) و استافینگ (Stuffing) تشکیل شده است. به معنی هر دو کلمه میپردازیم، کلمه کیورد همان طور که میدانید به معنی کلمه کلیدی است، کلمه استافینگ هم به معنای پر کردن است. همانطور که تا الان متوجه شدهاید، از ترکیب این دو کلمه میتوان فهمید که منظور از این روش پر کردن مقاله با استفاده از کلمه کلیدی است.
بسیاری به هدف اینکه در نتایج موتورهای جستجو بتوانند رتبههای بالایی بگیرند، مقاله خود را با استفاده از کلمه کلیدی هدفشان پر کرده و به عبارتی بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده میکنند. اگر به گذشته برگردیم این روش یکی از روشهای متداولی بود برای رتبه گرفتن در صفحه نتایج اما گوگل با آپدیتهایی که انجام داده، دیگر این معیار را به عنوان یک معیار مثبت در نظر نمیگیرد. بلکه به صورت یک معیار منفی در نظر میگیرد، که اگر از آن استفاده شود سایت شما جریمه خواهد شد.
انواع مختلف کیورد استافینگ
انواع مختلف Keyword Stuffing که بعضاً درون سایتها از آن استفاده میشود را میتوان به نحوه زیر نامگذاری و دسته بندی کرد:
- عبارات و کلمات کلیدی را بیش از حد تکرار کردن
- همخوانی نداشتن بسیاری از کلمات با متن
- عدم مطابقت کلمات کلیدی در عنوان با کلمات کلیدی در متن
چگونه بفهمیم در متنمان کیورد استافینگ رعایت شده یا نه؟ راهکار این مسئله به این شکل است که باید ابتدا چگالی کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید. اما چگالی کلمه کلیدی چیست؟ Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به معنی تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی در متن تکرار شدهاند، به کل متن آن صفحه. در واقع این درصد را میتوان از طریق فرمولی که در ذیر به آن اشاره میکنیم محاسبه کنید:
چگالی کلمه کلیدی = تعداد کل کلمات در متن ÷ تعداد تکرار کلمه کلیدی در متن
میزان و درصد چگالی کلمات کلیدی ما باید چقدر باشد؟
تاکنون رقم دقیقی از سوی هیچ متخصص سئو یا هیچ سایتی ارائه نشده است. میتوانیم اینگونه بگوییم که هیچ رقم دقیقی وجود ندارد. اما بسیاری معتقدند که چگالی کلمه کلیدی یک تا دو درصد میتواند مناسب باشد. البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم، که هیچ رقم دقیقی برای این کار وجود ندارد.
اما ما یک پیشنهاد برای شما داریم! برای محاسبه چگالی کلمه کلیدی هر مقاله باید قبل از نوشتن محتوا ابتدا از بین رقبایی که با آن کلمه کلیدی رتبه گرفتهاند، پنج سایت برتر را انتخاب کرده و میزان چگالی کلمه کلیدی را در این سایتها بررسی کنید. معمولا زمانی که این بررسی را انجام میدهیم، به این نتیجه میرسیم که تمامی سایتها در یک حد مشخص از کلمات کلیدی استفاده کردهاند. این رقم برای هر کلمه کلیدی متفاوت است و بهتر است قبل از نوشتن محتوا این مسئله را بررسی کنیم، تا دچار اشتباه کیورد استافینگ نشویم.
یک نمونه دیگر استفاده از کلمات به صورت مخفیانه است
قبلاً زمانی که موتورهای جستجو خیلی پیشرفته نبودند، بسیاری از افراد به قصد رتبه گرفتن سریع در یک سری کلمات، از کلمات کلیدی به صورت مخفیانه استفاده میکردند. این تکنیک کلاه سیاه را به یکی از دو روش زیر انجام میدادند:
- از رنگ پس زمینه سایت استفاده میکردند، رنگ متن و رنگ پس زمینه را همرنگ میکردند
- نحوه دوم هم تکرار کلمه کلیدی در تگهای متا و در کدهای صفحه و همچنین در تگهای کامنت بود
اکنون هم بسیاری از سایتها از این تکنیک، برای گرفتن رتبه هر چه سریعتر در موتورهای جستجو استفاده میکنند. اما آنها نمیدانند، نه تنها این کار باعث رتبه گرفتن نمیشود، بلکه استفاده بی رویه از این تکنیکها رتبه سایتشان را به شدت کاهش میدهد.
چرا کیورد استافینگ برای سایتها ضرر دارد؟
کیورد استافینگ تجربه بسیار بدی برای کاربر رقم میزند، زمانی که کاربر متن را میخواند چیز زیادی از متن متوجه نمیشود. چون متن پر شده از کلماتی که تنها برای رباتهای گوگل نوشته شده است. متنی که در آن Keyword Stuffing رعایت نشده باشد به درد کاربر نمیخورد. در هیچ کدام از خدمات تولید محتوا ارائه شده توسط تیم ما این مشکل به وجود نخواهد آمد.
یک نظر در مورد “ کیورد استافینگ چیست؟ راههای رهایی از کیورد استافینگ ”
کارشناس تولید محتوا کیست؟ چگونه یک کارشناس حرفهای شویم؟
[…] کارشناسی که با این الگوریتمها آشنا باشد و بتواند کیورد استافینگ و چگالی مناسب کلمات کلیدی خود را پیدا کند، و همچنین اگر […]